ZINC

PROMOSI PENGHABISAN STOK: ZINK COMPLEX

promosi jan 2016

CLEARANCE SALE! Selepas 29 feb akan diberhentikan dah..mungkin nak masuk produk shaklee yang baru pulak..jeng jeng jeng..

Zinc complex shaklee merupakan sumber zink yang terbaik dan harganya sangat perpatutan tau..ramai customer adaa ambil zink ini untuk kesuburan lelaki, berpantang dan masalah jerawat kronik.

PERBEZAAN SHAKLEE

Apa bezanya zink shaklee berbanding jenama lain dipasaran?

  • Dirumus dari zink glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh.
  • Zink ini sesuai untuk pengambilan jangka panjang dan berkesan dalam mengelurkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

 

MANFAAT UTAMA ZINK COMPLEX

MENGAKTIFKAN 200 JENIS ENZIM– berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protein seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim dalam tubuh untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja.

MEMBENTUK KOLAGEN– membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

MEMPERBAIKI DIABETES– membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

BINTIK PUTIH DIKUKU– bintik putih dikuku adalah tanda kekurangan zink yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya ingatan.

MEMPERTINGKAT SISTEM IMUN– membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-sel untuk menentang kanser dan menghalang infeksi

MEMPERCEPAT PEMULIHAN LUKA– mempercepat pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. Hancurkan zink dan tabur keatas luka untuk lebih cepat proses pemulihan.

MEMPERBAIKI MASALAH PROSTAT– melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zink dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.

KEMAMPUAN SEKS LELAKI– Pengambilan zinc untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, mati pucuk, meninggikan kiraan sperma.

OVULASI WANITA– Wanita memerlukan zink untuk ovulasi. Zink juga membantu penguncupan uterus mengembalikan daya ketahanannya.

MEMPERBAIKI RADANG KULIT– Pengambilan zink sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti jerawat.

MENGEKALKAN DERIA BAU– untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif.

‘ZINK ADALAH SUATU KHAZANAH LELAKI- zink didalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan yang serius akan menngakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, mati pucuk, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan rambut gugur’

 

cadangan pengambilan:

  • Kesihatan biasa dan tumbesaran: 2 kali sehari 1 tablet setiap kali selepas makan
  • Melawan kanser: 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali
  • Sistem imun:2 kali sehari, 2 tablet setiap kali
  • Fungsi seksual: 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali

Dah tahu fungsi zink kan..harga diatas adalah harga retail..bagi yang mempunyai keahlian, potongan lebih 20% lagi..jadi untuk 4 botol harga sangat murah..sebotol ada 120 biji pulak tu..jadi..nak harga terbaik, whatsapp adaa segera ok?

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
Advertisements
ZINC

Zinc & Sperm: Pentingkah zink untuk lelaki?

Selalunya asyik cerita pasal wanita je kan sampaikan ade yang takut2 nak tanya supplement untuk lelaki..ingatkan Shaklee untuk wanita je ye? heheh Dr. Shaklee sendiri seorang lelaki, pastinya supplement nya sesuai untuk kedua2 jantina malah sesiapa sahaja. Tapi pagi ni Adaa sentuh bab untuk lelaki pulak lah. Saje berblogwalking tadi tertarik dengan satu ayat ni di blog Aidamy

Zinc adalah suatu khazanah lelaki!!

Zinc didalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain.Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual,penuaan pra-matang dan gugur rambut. Oleh yang demikian, zinc amat diperlukan dari remaja ke umur tua.

Ha, khazanah tu..bukan calang2 tau..kalau wanita mahkotanya rambut kalau lelaki khazanahnya zinc hehe

Sejauh mana pentingnya Zink untuk kelelakian seorang lelaki?

credit

Sperm cell

Quantity, quality and motility are all important for sperm health and fertility. A single ejaculation should contain 39 million sperm, says MayoClinic.com. It is also important that sperm have a normal structure and shape. Sperm that have crooked heads or double tails are less likely to fertilize an egg. Sperm must also be able to move properly to be able to reach the egg.

Zinc and Sperm Health

In an Australian study published in the “Asian Journal of Andrology” in 2009, researchers investigated the effect of zinc on 458 subfertile men. The authors found that zinc levels in the body were directly associated with sperm count and are important for the development of sperm cells, a process called spermatogenesis. The team also found that zinc deficiency leads to gonadal dysfunction and decreased testicular weight and can deplete levels of testosterone.

Boosts Sperm Quality

Zinc levels might determine sperm quality in men. Abasalt Colagar led a team of researchers from the University of Mazandaran in Iran who examined the relationship between zinc levels and sperm quality in fertile and subfertile men. They discovered that fertile men had significantly higher zinc levels and better sperm quality compared to subfertile men, Colagar reported in the February 2009 issue of the journal “Nutrition Research.” Read more:here

Mungkin ramai yang tidak peka dengan kepentingan zinc terhadap kesihatan sperma dan kesuburan. Tapi sekarang dah tahu kan? Jadi bagaimana nak mendapatkan zinc yang mencukupi? Tubuh kita tidak mempunyai sistem penyimpanan untuk zinc jadi kita harus mendapatkannya dari sumber luaran seperti makanan/ makanan tambahan.

Makanan apa yang kaya dengan zink?

source

1. Daging

Tiga oz  daging  menyediakan sekitar 40% atau lebih zinc dari dos harian yang direkomendasikan. Daging yang dimaksud termasuk diantaranya adalah daging panggang, dan daging rebus.

Sedangkan daging yang menyediakan 25-39 persen dari dosis harian adalah daging sapi, tulang rusuk, steak, daging domba, bahu panggang, dan lidah.

Ayam, ham, daging babi, dan kalkun setidaknya menyediakan sekitar 10 persen dari dosis harian zinc yang direkomendasikan.

2. Makanan Laut (Seafood)

Tiram merupakan sumber makanan yang mengandung zinc paling tinggi. Seafood lain menyediakan setidaknya 10 persen per tiga ons termasuk kerang, lobster, ikan, dan daging kepiting.

Zinc sering hilang selama proses memasak. Untuk mempertahankan kandungan zinc, masak makanan dengan air sesedikit mungkin dan dalam waktu sesingkat mungkin.

3. Produk Susu

Beberapa makanan dari produk susu merupakan sumber zinc yang baik. Delapan ons yogurt dan 1/2 cangkir keju ricotta mengandung setidaknya 10 persen dari jumlah harian yang disarankan.

Keju Swiss, keju Gouda, dan susu juga mengandung zinc.

4. Biji-bijian dan Kacang-kacangan

Tepung gandum utuh merupakan sumber zinc yang baik. Sereal kering yang telah difortifikasi biasanya berisi setidaknya 10 persen zinc dari jumlah yang direkomendasikan.

Biji Labu, kacang almond, kacang mete, dan biji bunga matahari merupakan sumber zinc yang juga baik.

Meskipun zinc yang ditemukan di kacang-kacangan tidak seperti yang ditemukan dalam daging, kacang-kacangan masih menyediakan jumlah yang cukup dan merupakan sumber zinc yang penting terutama untuk vegetarian.

Pilihan sumber zinc yang baik dari kacang-kacangan adalah black eyed peas, kacang lima, kacang pinto, kacang kedelai, tempe, dan tahu.

Jika inginkan pilihan yg lebih mudah, boleh juga mendapatkan zinc dr supplement

Shaklee Difference 

credit

Dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita.

Zinc sesuai untuk pengambilan jangka panjang.Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksin seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Antara khasiat zinc

  • Mengaktifkan 200 jenis enzim
  • Membentuk Kolagen
  • Memperbaiki diabetis
  • Mempertingkatkan sistem imun
  • Mempercepatkan pemulihan luka
  • Memperbaiki masalah prostat – melindungi kesihatan prostat.Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan prostatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.
  • Kemampuan seks lelaki – pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki,impoten,meninggikan kiraan sperma.Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.
  • Ovulasi wanita
  • Memperbaiki radang kulit
  • Mengekalkan deria bau

Jadi, jika mahukan sperma yang sihat, pastikan pengambilan zinc anda mencukupi setiap hari 🙂

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaanoor@ymail.com
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::