HERBLAX · KURUS · LECITHIN · SET DETOX · SHAKLEE RELATED · WEIGHT MANAGEMENT

KURUS DENGAN DETOX? YA!

Betul ke boleh kurus dengan detox?

Dah jenuh ambil produk untuk kuruskan badan? Dah cuba pelbagai cara untuk kurus? kurus kejap lepas tu naik balik? aduhai, letih betul kan? Dah lah berat bertambah, tenaga makin kurang, sakit lutut, sendi semua, susah tidur, pening semua datang. Paling bahaya bila penyakit baru menjengah, darah tinggilah, kencing manis lah..semua tu sangat menakutkan!

Siapa penah rasa macam tu? Angkat tangan! berat dah bertahun tak turun, rasa nak lempar je penimbang ye tak hehe. Kali ni apa kata cuba kurus dengan detox pulak.

Sebelum tu tengok klip ni dulu ok?

Kenapa perlu detox?

Sebenarnya apabila kita tak mengamalkan detox, badan kita akan mengandungi lebihan toksin. Lebihan toksin inilah yang menjadi punca utama kita gagal membakar lemak berlebihan didalam badan. Lebihan toksin juga mengurangkan penyerapan segala jenis nutrient yang kita ambil melalui pemakanan. Jadi, sia-sialah kalau makan produk kuruskan badan mahal-mahal tu. Bila kita detox, toksin akan berkurangan dan metabolisme badan akan meningkat. Badan kita akan di ‘reset’ semula barulah segalanya jadi lebih sihat, bertenaga dan dapat menyerap nutrien dengan lebih baik!

Macam yang Puan Tuty kata dalam video tu, dia dulu tak bertenaga, tengoklah berat badan tu sangat ketara penurunan kan. Tapi itu cuma bonus dari program detox ni. Yang paling utama, badan lebih sihat dan bertenaga.

Adaa dah pernah cuba ke kurus dengan detox?

Sejujurnya, Adaa dari kecil memang spesis chubby haha Tapi bukanlah sejak azali, cuma dari kecil adaa sangat suka makan. Adaa paling pantang jumpa segala jenis pastry, dessert, aiskrim. Memang kalah lah, angkat bendera putih. Suka sangat!

Semasa mengandung anak pertama berat adaa naik 9-10 kg, kalu tak silap dalam 65-67kg gitu dan doktor sarankan supaya adaa turunkan berat badan sehingga 50kg. Adaa cuma mampu gelak sebab Adaa sendiri tak ingat bila kali terakhir berat adaa cecah 50kg. Sekolah rendah? Sekolah menengah?

Bila dah sampai anak ketiga, berat paling ringan pun Adaa capai adalah 62-63kg. Dengan ketinggian ala-ala pohon nan rendang memang nampak sangatlah huhu dan ianya kekal walaupun anak yang ketiga tu dah cecah 4 tahun 😦

Jadi, Adaa cubalah kurus dengan detox ni bila dapat tahu Shaklee mula anjurkan program ni. Kalau nak tahu lebih lanjut, adaa pernah kongsi di SINI

Kini berat adaa turun sedikit demi sedikit sehingga 53kg. (yeay!) Tapi kan, Adaa nak buat pengakuan lah, adaa banyak mengelat (cycle pertama yang 7 hari detox plan memang Adaa ikut betul-betul tau, kemudian selepas tu mungkin ada mengelat sikit-sikit lah), senaman tak pernah pun buat, adaa memang cuba mengamalkan pemakanan secara sihat dan eat clean tapi kadang terbabas contohnya semasa raya (ampun). Walaupun begitu, berat adaa tak naik balik dan masih turun. Jadi tak hairan lah kalau betul-betul buat macam Puan Tuty tadi mampu berikan penurunan yang signifikan.

JADI, BOLEH KURUS DENGAN DETOX? 

Ya boleh sangat. Malah ianya cara paling sihat untuk memastikan penurunan berat anda berlaku secara semulajadi dan memperbaiki semula sistem tubuh badan anda. macam adaa katakan tadi, rata-rata mula detox bila dapat tahu ada tekanan darah tinggi, obesiti, dan kencing manis. Tapi BONUS bagi mereka apabila berat badan mereka juga mencecah tahap berat badan ideal. Barulah lebih yakin,sihat,segar semua sekali kan?

Ni adaa kongsikan satu lagi testimonial.

Nak mula kurus dengan detox? jom, kami ada kumpulan yang boleh membantu!

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Uncategorized

KETAHUI WAKTU BADAN ANDA MELAKUKAN DETOX

Bismillahirrahmanirrahim..(ada kawan mengingatkan supaya bermula dgn bismillah =) )

Siang tadi ada kenalan yang bertanyakan tentang detox, so nih Adaa nak share sikitlah info tentang detox ni..Bagi yang belum tahu, badan kita ni sentiasa melakukan proses detoxification ye..waktu bile? jom tgk

detox-pic-3

credit

Jadual tubuh membuang racun:

  1. jam 21.00 – 23.00 malam hari adalah waktu pembuangan zat-zat yang tidak berguna/beracun (detoxin) di bagian sistem antibodi (kelenjar getah bening). Selama durasi waktu ini, kita harus dalam suasana tenang atau mendengarkan musik. Jangan sibuk bekerja di waktu-waktu ini.

  2. jam 23.00 – 01.00 dinihari terjadi proses detoxin dibagian hati

  3. jam 01.00 – 03.00 dinihari proses detoxin dibagian empedu, juga berlangsung dalam kondisi tidur.

  4. jam 03.00 – 05.00 dini hari terjadi detoxin dibagian paru-paru, sebab itu akan terjadi batuk selama durasi waktu ini. karena proses pembersihan (detoxin) telah mencapai saluran pernafasan, maka takperlu minum obat batuk agar tidak merintangi proses pembuangan kotoran.

  5. pagi pukul 05.00 – 07.00 detoxin dibagian usus besar, harus buang air, jangan ditahan-tahan.

  6. pukul 07.00 – 09.00 pagi : waktu penyerapan gizi makanan bagi usus kecil, jadi harus makan pagi/ sarapan.

Bagi orang yang sakit sebaiknya makan lebih pagi yaitu sebelum pukul 06.30 makan pagi sebelum pukul 07.30 sangat baik untuk kesehatan

Ha..boleh faham kan..tuh bahasa nusantara tu..hehe yg penting infonya berguna..kiranya badan kita ni secara alaminya melakukan detoxifikasi time malam..

Rutin Adaa sebelum tido ialah ambil herblax 4 biji utk membantu proses detox dan juga siang harinya pengambilan alfalfa..so setiap pagi memang lawas dan selesa..kalo tak..seminggu berapa kali je..dari kecik dah ade masalah ni, sebab tuh dulu, muka kusam, jerawat banyak..sbb detox tak lancar, hasilnya, toksin terkumpul dlm badan dan menyebabkan macam2 penyakit..bila bertemu Shaklee ni, things started to change..badan mula bertenaga, yang penting pembuangan lancar! hehe InsyaAllah, will continue sampai badan betul2 bersih yelah..bertoksin berpuluh tahun, takkan boleh bersih dalam sehari dua ye tak..

apa lagi yang boleh membantu anda untuk detox?

SUPER DETOX SET  SHAKLEE
SUPER DETOX SET SHAKLEE

Jelas kan? jom bersihkan diri!

Untuk mendapatkan promosi MARCH 2015  boleh hubungi adaa ye.Untuk pembelian SET DETOX ATAU SECARA ALA CARTE menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::