NUTRIWHITE · VITAMIN C

SELESEMA MERIMASKAN?

Selesema ni rasanya semua orang kena setiap bulan ke setiap dua bulan ke..sesuatu yang sangat biasa tetapi merimaskan. Adaa sangat tak selesa terutamanya bila mula-mula dijangkiti selesema. Dengan sakit kepalanya, tersumbat je rasa kan..lebih teruk kalau bergabung dengan sakit tekak, bengkak gusi..aduhai…rimas!

Adaa ingat masa di Uk, cuaca sejuk memanjang kan..jadi memang tak boleh nak elak sangat lah..pernah sekali tu selesema masa bulan puasa..nak tarawih sangat meyeksakan..asal rukuk je..macam air paip..hehehe ye, betul..sampaikan kene letak tisu setebal mungkin dekat tepi sejadah..habis je solat terus capai…hehe rimas!

Sebenarnya ianya boleh dikawal..memang selesema ni senang berjangkit tapi jika imun sistem kita kuat, insyaAllah tak kena punya 😀

Macam mana nak tingkatkan antibodi dan imun sistem?

  1. Makan makanan yang berkhasiat dan seimbang

  2. Pengambilan makanan tambahan seperti shaklee

  3. Elakkan merokok

  4. Bersenam

  5. Kekalkan berat badan ideal.

  6. elakkan pengambilan alkohol

  7. Tidur yang mencukupi

  8. Penjagaan kebersihan yang baik

  9. Pemeriksaan kesihatan secara berkala.

Senang kan? Dengan shaklee apa yang anda perlu ambil? ini dia untuk anda

Slide3

 

Dengan pengambilan yang berterusan, anda pasti rasa perbezaannya.

Untuk mendapatkan promosi MAY 2015  boleh hubungi adaa ye.Untuk pembelian Set sistem imun secara ala carte tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements
VIVIX

RAWAT ASMA DENGAN VIVIX?

sejak akhir2 ni ramai yang berkongsi kebaikan vivix ni..dan salah satu testimoni yang paling kerap adaa dengar ialah ianya mampu merawat asma..tertanya jugak lah macam mana tu? Almaklumlah, adaa ni berminat dengan cara ianya berfungsi..kadang2 doktor pon rimas agaknya sebab asyik bertanya..bukan apa, kalo sakit, pastu gi hospital, doktor cuma bagi ubat, adaa sungguh lah tak suka..adaa suka doktor yang chitchat dgn kita..terangkan macam mana boleh kena sakit xxx, apa rawatan xxx, kalo dia bagi ubat, kenapa ubat ni, tak ubat lain, bagaimana ia bertindak..so next time kita tau dah lebih arif tentang penyakit tu dan pada masa yang sama tu, tambah lah ilmu kan..jangan duk ikut je..kene tahu apa yang kita makan 🙂

So kali ni nak share pasal vivix dan asma..penyakit asma ni sangat2 lazim sebab dunia kita sekarang ni semakin kotor..yang takda asma pon boleh kena tau..jerebu je dah berapa kali setahun, takyah tunggu jerebu, gi stesen bas je dah kelam..huhu macam hari tu selepas banjir besar di Kelantan, habuk tuhan saja yang tahu..disebabkan air lumpur yang membenam Kelantan, selepas kering, semuanya  merah..cuaca panas menyebabkan lumpur-lumpur kering dan bila kenderaan lalu, habuk berterbangan diudara, tu belum campur dengan asap orang membakar barang-barang yang dah musnah dalam banjir..memang kena lengkap memakai penutup hidung. Kalau orang yang jenis sensitif, cepat sangat terkena batuk teruk dan asma.

Jadi, betul ke vivix boleh merawat asma? How?

Apa ada dalam Vivix?

 Anggur muskat, Elderberry, Lobak Ungu dan Polygonum Cuspidatum.

Muscadine Grape

Satu-satunya anggur di dunia yang memiliki lebih daripada 1 kromosom. Muscadine Grape ini memiliki 20 kromosom sebab tu lah saintis buat kajian yang lebih mendalam ke atas anggur hebat ni. Hasil kajian mereka terbuktilah bahawa anggur ini memang mempunyai ciri-ciri yang boleh menghentikan perkembangan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria. Salah satu nutrisi terpenting yang diekstrak daripada Anggur hebat ini ialah RESVERATROL yang amat penting untuk alternatif pelbagai masalah seperti penuaan, kanser, diabetis, gout, darah tinggi dan pelbagai lagi.

Purple Carrot

Daripada warnanya yang unk iaitu ungu-kuning dan ungu-oren juga telah menunjukkan ciri-ciri istimewa yang ada pada Purple Carrot ini. Ia adalah sumber vitamin A terbaik dan juga antioksidan yang berkualiti tinggi. Memalui pelbagai kajian yang telah dilakukan kepada tumbuhan istimewa ini terbuktilah bahawa ia adalalah sumber antioksidan, anti-radang dan pelbagai ‘anti’ lain lagi yang penting untuk tubuh. Selain itu,ia juga boleh membantu mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Elderberry

elderberry

Kandungan terpenting dalam Elderberry ialah flavonoidsnya yang sangat penting iaitu sebagai antioksidan yang kuat. Antioksidan ini diperlukan tubuh untuk menguatkan sistem imun dan melawan jangkitan-jangkitan virus dan bakteria. Elderberry juga sangat kaya dengan vitamin A, B, C dan pelbagai lagi. Ia sangat bermanfaat untuk mengurangkan simptom Influenza,  menguatkan sistem imun, meredakan asthma, merendahkan tahap kolestrol, diabetis, meningkatkan kesihatan mata dan melindungi daripada serangan jantung dan strok.

Knotweed Jepun

polyganum

Merupakan sumber resveratrol selain daripada Muscadine Grape. Reservatrol  sangat penting untuk anti-penuaan,merendahkan koletsrol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlit sukan dan mengurangkan berat badan.

Dalam banyak2 kandungan vivix ni yang menjurus lebih kepada asma ialah European Elderberry.

european elderberry ni merupakan antioksidan yang kuat dan sangat bagus dalam meningkatkan imun sistem serta melawan virus..kalau asma ni, memang sangat penting lah bab2 menghindar diri dari kuman, virus dan meningkatkatkan sistem imun..bila paru2 dijangkiti kuman, virus, itu yang menyebabkan jadi asma..jadi kajian menunjukkan peningkatan dalam sistem imun itu lah membantu dalam memulihkan asma..bila badan kuat, sistem tubuh sukar dijangkiti, jadi asma pon dapat dicegah.

selain itu elderberry ni juga mampu mengurangkan penghasilan mukus atau lendir di bahagian salur pernafasan dan mengurangkan radang di bahagian tersebut. sebab itu elderberry ni bukan sahaja bagus dalam merawat asma, malah segala masalah yang berkaitan dengan sistem respirasi seperti resdung, batuk, selesema, bronkitis, sakit tekak dan influenza. 

sebab itulah, VIVIX merupakan pilihan yang baik jika anda mengalami masalah disaluran respirasi. so buat pilihan yang bijak 😀

Untuk mendapatkan promosi FEB 2015  boleh hubungi adaa ye. Untuk pembelian VIVIX tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Uncategorized

VITAMIN TERBAIK UNTUK ANAK ANDA

Sebelum terlupa..SELAMAT TAHUN BARU 2015 buat semua 🙂

Sekejap je rasa..2014 memang tahun yang mencipta pelbagai sejarah..tahun yang pastinya tidak akan dilupakan ye tak?

Apa pun kita buka buku baru tahun ni..mulakan tahun baru dengan lebih bersemangat dan dengan tekad nak perbaiki diri.

Ok cukuplah bebel..kali ni adaa nak bagitahu berita gembira weheee!!! Setelah sekian lama menghilang..mau dua tahun kot..akhirnya…

image

Tu dia…terbaik untuk anak2 anda.. apa bagusnya vitalea ni? Inilah multivitamin yang lengkap untuk anak anda.

image

Kebanyakan vitamin dipasaran terutamanya untuk kanak-kanak murah kan? Kerana apa? Macam-macam sebab..mungkin artificial..mungkin sintetik..mungkin tidak lengkap..

Apa KELEBIHAN VITALEA FOR KIDS dari SHAKLEE?

♥ Lengkap dengan 8 komponen vitamin B.

Vitamin B ni terdiri daripada 8 beradik iaitu B1, B2, B6, B12, FOLIC ACID, NIACIN, BIOTIN, PANTOTHENIC ACID. Kesemua komponen perlu hadir bersama untuk kesan yang optimum. Tetapi kebanyakan pengeluar tidak memasukkan beberapa komponen seperti biotin kerana harganya yang terlalu mahal. Ini menyebabkan kesannya tidak optimum.

♥ Mengandungi vitamin dan mineral dalam satu tablet!

♥ Rasa anggur yang enak, tidak mengandungi pewarna, pemanis dan pengawet tiruan.

♥ Diperasakan dengan xylitol yang membantu mengelakkan kaviti.

♥ Mudah dikunyah!

Ini antara kelebihan Vitalea ni..nutrisi dalam sebiji vitalea ni lengkap dan sesuai dalam membantu perkembangan anak-anak..cuba bayangkan..anak-anak kita kena makan 3 gelas susu, 10 sudu besar peanut butter, 6 oz jus oren bermangkuk brokoli dan sayuran lain untuk mendapatkan khasiat yang serupa dalam 1 biji vitalea..agak2 dapat tak anak kita makan banyak tu setiap hari? Macam tak je kan? Sebab tu lebih senang kunyah je sebiji vitalea hehe dan yang penting ianya SEMULAJADI.

Semulajadi ni kita kena faham..bukan sekadar diperbuat dari bahan semulajadi sahaja dah dikira semulajadi..tetapi seluruh proses haruslah natural barulah ianya dikira semulajadi..maksudnya dari penanaman benih bahan2 untuk vitalea, penjagaan tanaman tanpa racun kimia, proses pembersihan yang mengekalkan khasiat bahan tersebut, dan pemprosesan yang tidak melibatkan sebarang bahan kimia..iti barulah NATURAL..jadi jangan mudah tertipu dengan perkataan semulajadi ni ye..kaji dahulu..

Bulan ni shaklee memperkenalkan NEW AND IMPROVED VITALEA for children..jadi shaklee dengan bermurah hatinya nak bagi promosi..

image

BUY 3 FREE 1..jimat sangat..dalam setiap botol ada 60 tablet. Nak cuba?

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

NUTRIFERON

KERAP SELESEMA,DEMAM,DIJANGKITI VIRUS? CEGAH DENGAN NUTRIFERON!

Sedar tak..sekarang cuaca macam huru hara..tak menentu..kejap panas terik sangat kejap hujan macam nak banjir..betul2 tak menentu kan..

Bila cuaca tak dapat diramal ni..macam2 lah yang effected..apa yang adaa perasan anak-anak lah cepat jatuh sakit..tambah2 kalau yang dah gi sekolah ke tadika ke taska ke kan..tak sah kalau tak berjangkit..yelah..tak boleh nak elak lah kan..kejap2 selesema..kejap2 chicken pox..kejap2 demam..pastu selesema balik..batuk..kahak..nebulizer..klinik..demam..batuk dan itulah perkataan biasa berulang ulang..

Virus zaman sekarang pulak dah makin power tau..lagi kuat..tak heran dah dengan ubat huhu haii lah virus pon gi sekolah ye..hehe virus ni sebenarnya dah develop selari dengan persekitaran..so sekarang ni para saintis kene buat kajian berterusan..takleh dah gune ubat lama..kene improve dari masa ke semasa..huhu..

Jadi..apa yg kita boleh buat? Kita lah kena jaga kesihatan kita..tingkatkan sistem imun kita..macam mana? Melalui pemakanan..kenali makanan yang boleh bantu tingkatkan imuniti badan..contoh bawang putih kan..bawang putih ni mcm antibodi semulajadi lah..sangat bagus kita lebihkan dalam makanan..tapi nak buh banyak mana pulak hari2 kan..jenuh duk makan bawang pulak hehe

image

Jom berkenalan dengan produk shaklee ni..nampak perisai tu? Ha..itulah dia NUTRIFERON & GARLIC hanya dari shaklee..tempat lain takleh dapat ni..hanya di SHAKLEE..

Nak tahu bagaimana nutriferon boleh tingkatkan sistem imun anda, kelebihan nya, penjelasan santifik nya..boleh klik diSINI

NUTRIFERON shaklee dalam bentuk serbuk dan rasanya manis2 labu gitu..sangat sedap..kanak2 pun suka..boleh bancuh dalam air atau tuang je kat dalam mulut tu hehe mcm makan sagun dulu..(gula2 serbuk tu)

Garlic pula dalam bentuk tablet..boleh diambil sebiji sehari..kalau kanak2 yang belum boleh menelan jangan lah bagi ye..:)

*untuk anak2 adaa suka buh dalam air masak..nampak mcm air oren jer..tapi tanpa rasa..jadi kalau letak dlm botol bewarna..diorang tak rasa pun. Minum je macam biasa..senang !

PREVENTION IS BETTER THAN CURE

Agree?

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::