ALFALFA · ESP · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

10 MITOS BERKAITAN PENYUSUAN SUSU IBU: SILA AMBIL PERHATIAN!

Walaupun ramai dah biasa menyusukan anak, tapi masih ada yang belum tahu sesetengah perkara..ada yang terpengaruh dengan mitos..tak tahu fakta dengan sekadar cakap2 je..so ibu2, jom tengok!

*credit

baby

Tugas menyusukan bayi bukanlah terlalu sukar tetapi akan menjadi sukar bila ada pelbagai ‘nasihat’ yg mengelirukan para ibu terutama yg baru pertama kali menyandang gelaran ibu…

Percaya atau tidak antara tip kejayaan penyusuan adalah bergantung kekuatan mental ibu itu sendiri. Hanya ibu yg memahami kesihatan tubuh badannya dan kemampuan utk memberikan yg terbaik.Campur tangan org sekeliling kadang kala boleh menyumbang kepada kegagalan menyusukan anak..antaranya:-

1)  KEBANYAKKAN WANITA TIDAK MENGHASILKAN SUSU YG CUKUP

  • Tidak betul! Majoriti wanita mengeluarkan lebih daripada cukup susu.Alasan biasa bayi tidak mendapat susu kerana bayi tidak melekap dgn betul pada payudara ibu. Oleh itu amat penting utk ibu belajar cara kedudukan dan pelekapan betul semasa menyusu oleh mereka yg pakar.

2)  TIADA SUSU BEBERAPA HARI SELEPAS BERSALIN

  • Alasan! Ia memang perkara biasa kerana bayi tidak melekap dengan betul pada payudara dan pastinya bayi tidak dapat susu. Ada ibu yg merungut ‘dia dah menyusu hampir dua jam tp masih menangis dan lapar bila saya lepaskannya’. Sebenarnya pada hari-hari pertama kelahiran,payudara anda tidak mengelurkan susu yg banyak.yang hanya keluar ialah kolostrum iaitu susu awal ibu yang pekat.

3)  BAYI PERLU BERADA SELAMA 20MINIT DISETIAP PAYUDARA

  • Ia tidak betul. Bagaimanapun,perbezaan perlu dilakukan antara ‘berada pada payudara’ dan ‘menyusu’.Jika bayi minum kira-kira 15-20minit pada sebelah payudara,dia mungkin tidak menyusu sebelah lagi.Jika dia minum hanya seminit pada sebelah payudara yg awal, kemudian hanya menggugis atau tidur,serta  melakukan perkara yang sama bila bertukar pada sebelah payudara,maka tiada jumlah masa yg cukup boleh ditentukan.

4)  BAYI YG MENYUSU BADAN PERLU MINUM AIR MASAK

  • Salah!! susuibu mengandungi semua kandungan air yang diperlukan oleh bayi.

5)  BAYI YG MENYUSU PERLU TAMBAHAN VITAMIN D

  • Tidak betul kecuali dalam keadaan yang luar biasanya (contohnya,jika ibu sendiri kekurangan vitamin D ketika dalam kandungan.

6)  IBU PERLU CUCI PUTING SETIAP KALI HENDAK MENYUSUKAN BAYI

  • Susu ibu melindungi bayi daripada jangkitan.Membasuh puting sebelum menyusukan membuatkan penyusuan menjadi sukar selain membuang minyak perlindungan dari puting.

7)  MENGEPAM CARA TERBAIK MENGETAHUI BERAPA JUMLAH SUSU DIMILIKI

  • Berapa byk susu yg boleh dipam bergantung kepada banyak faktor paras tekanan si ibu.Bayi yg menyusu dengan baik memperoleh lebih banyak susu berbanding yang dipam oleh ibu.

8)  WANITA YG HAMIL MESTI MENGHENTIKAN PENYUSUAN

  • Sekiranya ibu dan anak masih mahu,penyusuan boleh diteruskan. Kebanyakan wanita bertindak memberhentikan penyusuan apabila hamil kerana puting terasa sakit atau atas sbb-sbb lain tetapi dari segi perubatan tiada sebab utk tergesa-gesa memberhentikan penyusuan.

9)  JIKA BAYI CIRIT BIRIT ATAU MUNTAH,IBU PERLU MENGHENTIKAN PENYUSUAN

  • Ubat terbaik utk jangkitan pada usus bayi adalah penyusuan susuibu. Hentikan makanan lain buat sementara..tetapi teruskan penyusuan.

10)  LEBIH MUDAH MENYUSU BOTOL BERBANDING SUSU BADAN

  • Ia sememangnya tidak betul! Mungkin penyusuan badan menjadi sukar bagi sesetengah wanita kerana dia tidak memulakannya dgn betul.Sememangnya penyusuan sukar pada awalnya ekoran daripada permulaan yg teruk tetapi biasanya menjadi terlalu mudah selepas itu.

InsyaAllah dengan maklumat yang betul, teknik pelekapan yang betul, nutrisi yang mencukupi, ibu2 mampu menyusukan anak masing2..yang penting mencuba dan doa 😀

Macam adaa dulu pun, anak pertama memang gagal sepenuhnya menyusukan anak..dan disebabkan itulah, masa pregnant anak kedua, hari2 duk belek dan cari info tentang breastfeeding..tapi biasalah, tak semua bertuah kan..

Adaa campur susu anak dari minggu kedua rasanya hingga umur lapan bulan..dalam tempoh tu adaa usaha kerapkan breastfeeding berbanding beri susu formula dan pastikan konsisten ambil supplement. Akhirnya, dari 8 bulan hingga 2 tahun fully breastfeed!

Dan untuk anak ketiga pula, dari hari pertama sehinggalah hari ni, Fahry dah berusia 3 tahun 4 bulan, fahry masih menyusu. dia siap pelik lagi tengok botol susu sebab tak pernah cuba macam abang-abangnya sebelum ni 🙂

InsyaAllah, dengan ilmu dan cara yang betul, semua ibu mampu menyusukan anak dan memberikan yang terbaik!

 

1.pngPeneman Adaa ketika mengandung, menyusukan anak dan berpantang.

Nak yang basic? Anda boleh ambil ESP+OSTEMATRIX +ALFALFA
Nak lihat REAL testmoni SHAKLEE?? —–> http://bit.ly/2bdTci0

Berminat?
➡️whatsapp 017-9329859
☎️whatsapp 017-9329859
➡️whatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!
.

#SHAKLEE #shakleeterengganu #sayajualshaklee #shakleemurah #esp #setkulit #kulit #masalahkulit #setpantang #sethamil #setbersalin #setmenyusu #supplementsemulajadi #vivix #jerawat #jeragat #setkurusshaklee #testimonishaklee #sidterengganu

Advertisements
ALFALFA · B COMPLEX · BREASTFEEDING · ESP · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

SHAKLEE BANTU SUSU MELIMPAH RUAH?

SHAKLEE BANTU SUSU MELIMPAH RUAH? Amboi3 tajuk…propa sungguh tau..kalaulah sesenang itu, selesai semua masalah ibu-ibu diseluruh dunia..hahaha bukan apa..ramai orang yang ambil Shaklee ni salah faham..jadi adaa rasa terpanggil untuk perjelaskan sedikit lah..

Tiada ubat atau makanan yang secara langsung boleh membanyakkan susu ibu..ada yang kata..oat lah..kurma lah..lobak putih lah..longan lah..macam2..tapi betul ke?

Adaa dulu masa anak pertama..susu takdok..dengan takda pengalaman..dengan keadaan kesihatan..dengan anak yang belum pandai latch on..sudahnya adaa frust..jadi..carilah alternatif..jumpa doktor dan doktor ada bagi ubat..tapi ubat tu bukan untuk banyakkan susu..ubat tahan muntah ke ape tah tapi side effectnya bantu banyakkan susu..gtulah..tapi sikit pon takda effect pada adaa..

Lepas tu makan itu ini..makan ubat homeopati..pon sama..tak jadi pon..sebab ape? Sendiri salah konsep..tak faham konsep..

Sebenarnya tak ada pon ubat banyakkan susu..yang ada ialah makanan untuk bantu ibu sihat..cergas..bertenaga..barulah sistem badan sihat..mood baik..susu juga lebih terhasil tapi ada syaratnya

DEMAND VS SUPPLY

Ini lah yg mak2 selalu lupa..nak susu banyak tapi pump malas..yang direct feed tu yelah sbb 24/7 dengan anak..tapi yg bekerja atau jarang bersama anak pula bagaimana? Kalau duk rumah..setiap 2 3 jam anak nak susu..tapi bila gi keje..pump sekali je dlm 12 jam..(kul 7 dah gi keje balik kul 7 mlm smp umah) guano tu?

Bila demand tak ada..supply pon takda lah..sama je konsep macam kilang..ade tak kilang yang sungguh2 lah duk buat ubat gigi contohnya sampai melambak2 sedangkan takda orang yang nak beli..bankrup lah sudahnye tokey kilang..jadi bila takda demand..kilang pon berhenti produce..

Sama juga dengan breast kita..bila takda yang nak menyusu..takkan susu nak melimpah ruah mcm paip..sudah tentu lah tak kan..

JADI KENAPA RAMAI IBU MENYUSU AMBIL SHAKLEE NI SUSU MAKIN BANYAK?

rata2 dari kita..sentiasa letih..kerja siang malam..dengan cuaca panas lagi..balik keje ade lagi keje kat rumah..

Usia pulak makin meningkat..sel2 makin tak sihat dek kerana pola pemakanan dan cara hidup yang tidak sihat..ibu2 yang dah pernah bersalin banyak kali pulak lagilah..hormon dah kelaut bak kata orang..tak tentu arah dah..jadi sistem badan dah tak menentu..badan letih..tak bertenaga..hormon2 pon dah tak stabil..inilah yang mempengaruhi penghasilan dan pengeluaran susu ibu..

Dengan Shaklee..ibu2 lebih bertenaga..mendapat nutrisi yang diperlukan badan, hormon lebih stabil, lebih cergas, sel2 lebih sihat..jd ibu lebih seronok untuk menyusukan bayi..

Ada juga memang membantu penghasilan susu ibu seperti alfalfa. Yang ni special sebab alfalfa kaya dengan 1001 khasiat yang membantu kesihatan ibu seterusnya membantu penghasilan susu ibu.

Mood yang baik..badan yg cergas dan sihat sangat mempengaruhi penghasilan susu..sekali lagi dgn syarat ADA DEMAND dr bayi atau pump lah..

Jadi fahamkan? Shaklee BUKAN UBAT TAMBAH SUSU tapi MEMBANTU IBU2 untuk menyusukan anak2 dengan memberikan kesihatan yang lebih baik..

#saya ambil shaklee bukan sahaja ketika menyusu tapi ketika berpantang..menyusu..mengandung..setiap masa.. 🙂

image

I ♥ SHAKLEE

BREASTFEEDING · ESP · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

7 TIPS BERGUNA BAGI BAKAL IBU DALAM PENYUSUAN BAYI

Nak melangkah ke alam baru bukan sesuatu yang senang..dari zaman bujang, ke zaman berkahwin, ada cabaran dan keseronokan yang tersendiri. Nak melangkah pula ke alam menjadi seorang ibu juga sesuatu yang mencabar dan pada masa yang sama sangat menyeronokkan.

Mula-mula bila tahu kita mengandung, pasti nya semua ibu mengimpikan nak berikan yang terbaik untuk anak kita kan? Termasuklah nak menyusukan bayi. Rasanya semua ibu mahu rasai pengalaman tersebut..tapi dah cukup bersedia tak?

Nak kata Adaa seorang pakar, memang jauh sekali..tapi pengalaman kena mastitis, sakit, demam, bengkak susu, berdarah, digigit, dan akhirnya dapat menyusukan anak dengan lancar cukup lah nak berkongsi dengan bakal ibu di luar tu kan?

Kali ni adaa surfing2 dapat jugaklah info menarik..jadi nak kongsi sikit dengan bakal ibu.

1 JANGAN TERKEJUT JIKA IANYA MENYAKITKAN

Yelah, nama pun ‘first time’ kan..dah lah sakit bersalin tadi..nak menyusukan bayi pun sakit ke? Jangan risau, mula-mula je mungkin sakit sikit..tak banyak pun..sebab bayi baru nak belajar ‘latch on’ ..dan mungkin dalam 2 minggu terawal, ibu bakal berhadapan dengan bengkak susu yang amat menyakitkan hehe. jangan risau, nanti bayi dah pandai menyusu, ibu pun dan pandai pam susu..sakit tu takda dah.

2 BERSEDIA UNTUK MENUKAR PAKAIAN DALAM ANDA

Maaf ya ibu-ibu..agak sensitif sikit tapi perlu diberi perhatian..no more wired bra, or push up bra..sekurang-kurangnya sampai anak tu dah besar sikit atau sepanjang penyusuan..melabur lah sedikit dalam pakaian dalam yang lebih membantu dan sesuatu untuk menyusukan bayi. Sekarang ni semua dah semakin trendy tau. 😀

3 JANGAN TAKUT DENGAN ‘NIPPLE SHIELD’

Pernah dengar tak ‘nipple shield’? Adaa sendiri baru tahu masa menyusukan anak kedua. Disebabkan anak tak pandai latch on, maka adaa kena mastitis..berdarah teruk..nak menyusukan anak sampai berdarah darah..Ibu-ibu, kalau dah berdarah..peritnya Allah aja yang tahu..tambah-tambah hisapan anak ni sangat kuat tau..rasa macam disiat-siat..huhu Jadi, sampai satu masa tu, dah habis ikhtiar, adaa cuba nipple shiled..ianya melindungi nipple kita semasa menyusukan anak..at least sampai luka tu sembuh..lepas tu tak perlu guna dah pun takpe.

4 SEDIAKAN KRIM YANG SESUAI

Bila berhadapan dengan benda baru ni, kadang kala nipple boleh luka, atau kering dan menjadikan penyusuan tu tak seronok..asal nak menyusukan anak je sakit..kan tak best tu..jadi, sediakan krim yang sesuai..pelembap yang sesuai..sekarang ni banyak sangat di farmasi..yang natural, organik semua ada. Jangan malu untuk bertanya

5 WUJUDKAN ‘BREAST FEEDING STATION’ ANDA SENDIRI

Kalau dah hari-hari kena menyusukan anak, 2 3 jam sekali, dah tahu rutin, bolehlah bersedia apa yang patut..takkan nak menyusukan anak tu sambil termenung kebosanan..huhu sediakan lagu kat phone ke, atau cari port depan tv ke..atau sediakan satu tempat yang memang dah ada semuanya yang kita perlukan..contoh, satu ruang yang korang dah sediakan khas, dah lengkap dengan buku, atau radio, atau tv..ikut suka korang.

6 JANGAN TAKUT UNTUK MENYUSUKAN ANAK DI KHALAYAK RAMAI

Ya, kita ibu, kita wanita, apa lagi muslim kan..mesti tahu batas..Jika keluar, pakai pakaian yang sesuai, kita takkan pernah tahu bila ada emergency ke kan..Jika tempat tersebut menyediakan bilik atau ruang untuk penyusuan, gunakan sebaiknya. Jika tidak, boleh cari ruang-ruang yang sesuai dan gunakan segala kemudahan yang ada seperti ‘baby cover’ atau selimut, kain apa sahaja yang boleh memelihara aurat kita sepanjang menyusukan anak. Belajar untuk berbuat demikian dan jangan takut.

7 BERTEMU DENGAN MEREKA YANG PAKAR DALAM PENYUSUAN

Tahu tak kat negara kita ni ada Lactation counselor? Boleh jumpa dan dapatkan khidmat nasihat, tips berkaitan penyusuan sebelum kita bersalin..kalau taknak, sekarang online pun banyak..ya, LC yang ada website pun ramai..rajin-rajinkan diri ok? Jangan malas

Ok, cukup dulu 7 tu..InsyaAllah, selari dengan masa, kita juga akan semakin berpengalaman dan semakin mahir dengan penyusuan..semua orang pun hadapi benda yang sama, pengalaman pertama..jadi, jangan terlalu takut..enjoy the moment!

poster

~breastfeeding is beautiful~

 

 

#CADANGAN DAN SET RAWATAN · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

PROMOSI OGOS: OSTEMATRIX

Selamat pagi Malaysia!! Lama Adaa tak bersiaran..alhamdulillah hari ni sempat menulis.

Dah tahu promosi apa dari Shaklee bulan ni?

oste-matrix
BUY 6 FREE 1/ buy 2 off 5%

Inilah dia kalsium terbaik dari Shaklee!

Kenapa adaa kata terbaik? Lihat PERBEZAAN SHAKLEE:

  • Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.
  • Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. Nutrient ini perlul diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.
  • Pendek kata, ianya lengkap dengan 8 mineral tidak seperti jenama lain dipasaran.

 

APA MANFAAT OSTEMATRIX?

Menguatkan tulang– Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas– Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

Meringankan stress– Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki masalah haid– Dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian tubuh– Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

 

TIPS MEMILIH KALSIUM PREMIUM

Pilih produk yang ada Vitamin D dan magnesium

Elakkan produk yang diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum

Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

 

CADANGAN PENGAMBILAN

Pemeliharaan kesihatan: 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali selepas makan

Haid, kehamilan, stress, kekejangan & kebas: 2 kali sehari, 3 biji setiap kali

tulang retak, osteoporosis: 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali

 

Dah pasti dengan manfaat Ostematrix dari Shaklee? Dapatkan promosi untuk bulan ini.

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
#CADANGAN DAN SET RAWATAN · ESP · HERBLAX · MEALSHAKE · OMEGA GUARD · Ostematrix · PERFORMANCE DRINK · VITALEA FOR KIDS · VIVIX

BERPUASA BERSAMA SHAKLEE

Seperti yang dijanjikan semalam, hari ni adaa akan kongsikan bagaimana berpuasa bersama shaklee.

Sebelum tu cuba lihat senario yang berlaku ketika ramadhan..Bulan ni lah kita kaya sangat dengan makanan kan? tengok kat pasar ramadhan..ya Allah..rambang mata..semua nak cuba..biasalah, bila perut lapar, nafsu makan pun membuak lah kan..jadi elok-elok badan nak detox (seperti yang adaa terangkan semalam) tup tup makin terbeban pulak..siap berat badan badan bertambah lagi…huhu

Slide7
SITUASI LAZIM KETIKA RAMADHAN
Slide8
SITUASI LAZIM KETIKA RAMADHAN

Ini memang biasa kan? jangan tipu..hehe sakit perut lah, sembelit lah, sakit kepala lah, dehydrated lah..ini semua situasi biasa SEKIRANYA kita tak bersahur atau berbuka mengikut aturan..main hentam keromo aje makannye..No no ok..

Apa yang patut kita lakukan bulan puasa ni?

BERPUASA DENGAN CARA SIHAT
BERPUASA DENGAN CARA SIHAT

Ini cara yang sepatutnya..

  • Bersenam seperti biasa
  • Jangan makan lewat malam, sebaliknya bersahur pada awal pagi (bukan lepas subuh yeee)
  • Tingkatkan pengambilan fiber untuk elak sembelit dan penghadaman yang lebih lancar
  • Lebihkan pengambilan protein dan kurangkan pengambilan karbohidrat
  • Kurangkan makanan bergoreng dan berlemak

sebenarnya, diet ketika puasa atau tidak..sama sahaja..tapi dah jadi budaya negara kita ni, makan macam disyurga..segala benda kita hentam sampaikan makan secara sihat ni dah jadi terlalu asing bagi kita. Sedangkan makan secara sihat inilah yang seharusnya kita amalkan SETIAP MASA. bukan sesetengah waktu jer..WAKTU MENGANDUNG LAH, WAKTU RAMADHAN LAH..tapi, ambil waktu ini sebagai satu latihan buat kita untuk terus mengamalkan pemakanan secara sihat walaupun selepas tamat waktu Ramadhan 😀

CADANGAN UNTUK BERPUASA SECARA SIHAT DENGAN SHAKLEE

Sebenarnya ada set yang sesuai untuk anda.

Slide11
CADANGAN SET
Slide17
CADANGAN SET

BANYAK SANGAT? tak pun sebenarnya..tetapi atas permintaan sahabat dan semua pelanggan Adaa yang nak kan set yang lebih sedikit..ini ada set yang ringkas..bagi adaa..ini WAJIB lah hehe..BONUS: ada vitalea PERCUMA untuk anda!*

TAWARAN HEBAT SEHINGGA OKTOBER 2015
TAWARAN HEBAT SEHINGGA OKTOBER 2015
4
TAWARAN HEBAT SEHINGGA OKTOBER 2015

MEALSHAKE: aroma vanila yang sangat sedap. Diperkaya dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Hidangan lengkap yang membantu anda dan anak anda untuk kekal bertenaga sepanjang hari. Diperbuat daripada buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan Lactalbumin. Lactalbumin ialah sejenis susu dan merupakan bahan terbaik yang mengandungi organisma protein yang berkualiti tinggi dan mudah diserap kedalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa.

SIAPA PERLUKAN?

Semua golongan: Pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran, orang sakit, orang sibuk bekerja, atau orang yang selalu mengambil makanan segera. Pilihan untuk SARAPAN PAGI YANG TERBAIK!

 

PERFORMANCE DRINK: Minuman sukan pertama  bagi atlet di USA. Ia juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA, para atlet antarabangsa, dan pengembara terkemuka. Ujian klinikal membuktikan bahawa OptiCarb yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara kitaran bendalir dalam tubuh. Berbanding minuman sukan yang lain, Performance drink mempunyai 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

MANFAAT UTAMA?

  • Meningkatkan daya ketahan badan, berikan tenaga, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal.
  • Membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisme air dalam tubuh.
  • Mengurangkan kehausan, cegah penyahhidratan, melebapkan kulit dan kelihatan muda.
  • Mengekalkan paras gula dan ianya telah terbukti secara klinikal

SIAPA PERLUKAN?

Sesuai untuk: Para atlet, mereka yang BERPUASA, sebelum dan selepas pembedahan, orang yang sering tidur lewat malam, orang yang sentiasa letih, paras gula rendah, tiada selera makan, cirit birit, vagina kering, kepeningan, penyahhidratan kulit dan otot.

 

ESP: Telah diiktiraf diseluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan. Setiap satu tin ESP (850gram) dihasilkan dari 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga yang bertahan lama.

Satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

SIAPA PERLUKAN?

Semua peringkat umur dari muda hingga tua juga sesuai untuk penghidap kencing manis.

Untuk lebih manfaat dan info tentang ESP (produk terlaris) boleh klik link ‘ESP‘ ini.

 

Untuk dapatkan promosi JUN 2015 boleh hubungi adaa ok. Untuk pembelian SET KESIHATAN RAMADHAN  atau pembelian produk secara berasingan menggunakan DEBIT/CREDIT card anda, anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus 😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian boleh hubungi adaa ok?)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

 

 

ALFALFA · B COMPLEX · BREASTFEEDING · ESP · GLA · KALSIUM · MY STORY · OMEGA GUARD · PREGNANT · TESTIMONIAL · VITAMIN C · ZINC

BERITA BAIK UNTUK IBU MENGANDUNG DAN BERPANTANG!

Bulan ni terlalu banyak offer menarik dari shaklee dan salah satunya yang menarik perhatian adaa pastinya yang berkaitan wanita lah kan..set berpantang dan mengandung.

Mulai may-oct 2015 tahun ni Shaklee menawarkan set khas untuk ibu mengandung dan ibu berpantang.

Slide2

 

Slide3

Harga yang dipaparkan adalah harga retail. Dengan menjadi ahli shaklee pada MAY 2015 anda dapat satu lagi kelebihan..ha apa dia? ni diaaa…bulan ni Shaklee dengan bermurah hatinya nak berikan sebotol VITALEA percuma bagi setiap orang yang mendaftar DAN membuat pembelian tak kisahlah berapa UV (point) sekalipun..asalkan beli produk shaklee dan mendaftar sebagai ahli..nak beli produk paling murah ke paling mahal ke, 1 ke 2 345 ke tak kisah..untung kan? dan setelah jadi ahli, pastinya anda berhak menikmati harga ahli dan bukan harga retail lah kan..ha…saving lagi…jauh tau beza.

Kalau nak tanya adaa berbaloi ke tidak dapatkan set ni, atau jadi ahli..jawapan adaa dengan yakinnya YA BERBALOI. Nak tahu pengalaman adaa semasa berpantang dan mengandung boleh baca PENGALAMAN MENGGUNAKAN SET BERPANTANG SHAKLEE

Adaa tak jemu nak cerita sebab memang betul apa yang adaa rasa dan dah ramai ibu diluar sana rasa benda yang sama. Dan set ni bukan setakat ambil untuk mengandung dan berpantang tetapi bila-bila pon boleh..takda masalah malah lagi bagus.

Bagi yang nak lebih penjimatan, nak rebut set ni boleh pm adaa segera ok? Tawaran VITALEA percuma cuma untuk bulan ni jadi jangan lepaskan peluang.

Untuk mendapatkan promosi MAY 2015  boleh hubungi adaa ye. ini set yang istimewa jadi hubungi adaa segera ok. Untuk pembelian SET BERPANTANG  secara ala carte menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai) Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINIesellorder nowLOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::