VIVIX

RAWAT ASMA DENGAN VIVIX?

sejak akhir2 ni ramai yang berkongsi kebaikan vivix ni..dan salah satu testimoni yang paling kerap adaa dengar ialah ianya mampu merawat asma..tertanya jugak lah macam mana tu? Almaklumlah, adaa ni berminat dengan cara ianya berfungsi..kadang2 doktor pon rimas agaknya sebab asyik bertanya..bukan apa, kalo sakit, pastu gi hospital, doktor cuma bagi ubat, adaa sungguh lah tak suka..adaa suka doktor yang chitchat dgn kita..terangkan macam mana boleh kena sakit xxx, apa rawatan xxx, kalo dia bagi ubat, kenapa ubat ni, tak ubat lain, bagaimana ia bertindak..so next time kita tau dah lebih arif tentang penyakit tu dan pada masa yang sama tu, tambah lah ilmu kan..jangan duk ikut je..kene tahu apa yang kita makan 🙂

So kali ni nak share pasal vivix dan asma..penyakit asma ni sangat2 lazim sebab dunia kita sekarang ni semakin kotor..yang takda asma pon boleh kena tau..jerebu je dah berapa kali setahun, takyah tunggu jerebu, gi stesen bas je dah kelam..huhu macam hari tu selepas banjir besar di Kelantan, habuk tuhan saja yang tahu..disebabkan air lumpur yang membenam Kelantan, selepas kering, semuanya  merah..cuaca panas menyebabkan lumpur-lumpur kering dan bila kenderaan lalu, habuk berterbangan diudara, tu belum campur dengan asap orang membakar barang-barang yang dah musnah dalam banjir..memang kena lengkap memakai penutup hidung. Kalau orang yang jenis sensitif, cepat sangat terkena batuk teruk dan asma.

Jadi, betul ke vivix boleh merawat asma? How?

Apa ada dalam Vivix?

 Anggur muskat, Elderberry, Lobak Ungu dan Polygonum Cuspidatum.

Muscadine Grape

Satu-satunya anggur di dunia yang memiliki lebih daripada 1 kromosom. Muscadine Grape ini memiliki 20 kromosom sebab tu lah saintis buat kajian yang lebih mendalam ke atas anggur hebat ni. Hasil kajian mereka terbuktilah bahawa anggur ini memang mempunyai ciri-ciri yang boleh menghentikan perkembangan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria. Salah satu nutrisi terpenting yang diekstrak daripada Anggur hebat ini ialah RESVERATROL yang amat penting untuk alternatif pelbagai masalah seperti penuaan, kanser, diabetis, gout, darah tinggi dan pelbagai lagi.

Purple Carrot

Daripada warnanya yang unk iaitu ungu-kuning dan ungu-oren juga telah menunjukkan ciri-ciri istimewa yang ada pada Purple Carrot ini. Ia adalah sumber vitamin A terbaik dan juga antioksidan yang berkualiti tinggi. Memalui pelbagai kajian yang telah dilakukan kepada tumbuhan istimewa ini terbuktilah bahawa ia adalalah sumber antioksidan, anti-radang dan pelbagai ‘anti’ lain lagi yang penting untuk tubuh. Selain itu,ia juga boleh membantu mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Elderberry

elderberry

Kandungan terpenting dalam Elderberry ialah flavonoidsnya yang sangat penting iaitu sebagai antioksidan yang kuat. Antioksidan ini diperlukan tubuh untuk menguatkan sistem imun dan melawan jangkitan-jangkitan virus dan bakteria. Elderberry juga sangat kaya dengan vitamin A, B, C dan pelbagai lagi. Ia sangat bermanfaat untuk mengurangkan simptom Influenza,  menguatkan sistem imun, meredakan asthma, merendahkan tahap kolestrol, diabetis, meningkatkan kesihatan mata dan melindungi daripada serangan jantung dan strok.

Knotweed Jepun

polyganum

Merupakan sumber resveratrol selain daripada Muscadine Grape. Reservatrol  sangat penting untuk anti-penuaan,merendahkan koletsrol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlit sukan dan mengurangkan berat badan.

Dalam banyak2 kandungan vivix ni yang menjurus lebih kepada asma ialah European Elderberry.

european elderberry ni merupakan antioksidan yang kuat dan sangat bagus dalam meningkatkan imun sistem serta melawan virus..kalau asma ni, memang sangat penting lah bab2 menghindar diri dari kuman, virus dan meningkatkatkan sistem imun..bila paru2 dijangkiti kuman, virus, itu yang menyebabkan jadi asma..jadi kajian menunjukkan peningkatan dalam sistem imun itu lah membantu dalam memulihkan asma..bila badan kuat, sistem tubuh sukar dijangkiti, jadi asma pon dapat dicegah.

selain itu elderberry ni juga mampu mengurangkan penghasilan mukus atau lendir di bahagian salur pernafasan dan mengurangkan radang di bahagian tersebut. sebab itu elderberry ni bukan sahaja bagus dalam merawat asma, malah segala masalah yang berkaitan dengan sistem respirasi seperti resdung, batuk, selesema, bronkitis, sakit tekak dan influenza. 

sebab itulah, VIVIX merupakan pilihan yang baik jika anda mengalami masalah disaluran respirasi. so buat pilihan yang bijak 😀

Untuk mendapatkan promosi FEB 2015  boleh hubungi adaa ye. Untuk pembelian VIVIX tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements
TESTIMONIAL · VIVIX

6 SEBAB KENAPA ANDA PERLUKAN VIVIX

Dalam vivix ni salah satu komponen utamanya adalah resveratrol. Biasa dengar? Resveratrol ni telah dikaji oleh ramai saintis dan mendapat perhatian dunia tentang khasiatnya dalam membantu pelbagai masalah kesihatan.

Resveratrol is a member of a group of plant compounds called polyphenols. These compounds are thought to have antioxidant properties, protecting the body against the kind of damage linked to increased risk for conditions such as cancer and heart disease. Resveratrol is found in the skin of red grapes, but other sources include peanuts and berries.

Selepas mengetahui kelebihan resveratrol ni ramai pengusaha mula menjual suplemen resveratrol terutamanya di US dan mula menjjadikan resveratrol ni salah satu bahan utama dalam setiap produk kesihatan mereka.

Dalam vivix pula, lebih istimewa kerana:

ONLY FROM SHAKLEE
ONLY FROM SHAKLEE

10 kali ganda ye..bukan sikit-sikit hebatnya. Ini adalah formulasi terbaik dari Shaklee dan setakat ini VIVIX telah mengubah hidup ramai orang diluar sana dari segi kesihatan dan kecantikan terutamanya. Nak lihat testimoni boleh cuba klik sini ye

Hari ni adaa cuma nak kongsi 6 sebab sahaja kenapa perlu ambil suplemen yang mengandungi resveratrol dan cuba anda bayangkan kesannya dengan VIVIX yang 10 kali ganda lebih hebat:

 

  1. MENINGKATKAN KETAHANAN

 

Menurut satu kajian 2012 di Kanada , suplemen resveratrol boleh memberikan manfaat yang sama terhadap otot rangka seperti anda melakukan latihan ketahanan . Kajian ini telah dijalankan dalam tempoh 12 minggu ke atas tikus, dan mereka telah mendapati bahawa suplemen resveratrol meningkatkan ketahanan , metabolisme oksidatif , dan fungsi jantung. Untuk kesan yang lebih baik, teruskan latihan ketahanan sambal mengamalkan suplemen resveratrol ini.

 

  1. KESIHATAN KARDIOVASKULAR

 

Menurut Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit, pada tahun 2011, penyakit jantung merupakan pembunuh utama di USA. Di Malaysia sendiri sakit jantung telah menjadi ‘pembunuh senyap’ yang telah mengorbankan ramai rakyat Malaysia tak kira tua atau muda.  Satu kajian di Kanada mendapati bahawa dengan minum 1-2 gelas 5 – auns wain setiap hari, prospek dapat mengurangkan risiko untuk mereka mendapat penyakit artherosclerotic dengan ketara sekali sekaligus mengurangkan risiko kematian sehingga 30%. Artherosclerotic merupakan pelopor untuk penyakit jantung dan strok.

 

  1. PERLINDUNGAN KANSER

 

Seseorang yang mempunyai sejarah keluarga dengan penyakit kanser, lebih cenderung untuk mendapat kanser. Pastikan kita tahu penyakit keturunan kita ya. Kanser yang paling biasa terjadi ialah kanser kolon. Kanser kolon adalah kanser system percernaan yang boleh membawa maut dan oleh sebab itu ramai saintis dan penyelidik mula mencari penawar. Satu kajian yang dijalankan di Perancis telah mendapati resveratrol mampu melambatkan pengeluaran sel-sel kanser dan dengan itu boleh dianggap sebagai agen anti kanser yang berkesan. Antara sumber-sumber semula jadi yang mengandungi resveratrol termasuklah beri biru , kacang tanah , anggur , dan kedua-dua wain merah dan putih .

 

  1. PERLINDUNGAN PENGLIHATAN (MATA)

 

Penglihatan merupakan 1 daripada 5 pancaindera paling penting. Kalau penglihatan kita kabur sedikit sekalipun sudah cukup menjejaskan kita kan? Banyak faktor menyumbang kepada penglihatan yang kabur dan salah satu punca kemerosotan penglihatan ialah penuaan. Satu kajian oleh penyelidik di Missouri telah mendapati bahawa resveratrol mempunyai keupayaan untuk mengatasi kejadian ini. Mereka mendapati resveratrol mempunyai keupayaan untuk mengawal selia angiogenesis, dan menghalang pertumbuhan abnormal salur darah yang boleh merosakkan penglihatan . Selain resveratrol, makanan yang kaya dengan beta – karotena , vitamin C , dan vitamin E dan juga omega 3 boleh membantu penglihatan yang baik.

 

  1. PENGGALAK TESTOSTERON

 

Apabila seseorang lelaki mencecah usia 30-an, kadar testosterone akan semakin menurun. Anda boleh memastikan tahap testosterone anda melalui ujian darah di mana-mana hospital. Menurut kajian yang dijalankan di Korea ke atas tikus, resveratrol boleh membantu masalah ini. Kajian tersebut mendapati bahawa kepekatan testosteron meningkat sebanyak 50 % selepas tempoh 28 hari penggunaan resveratrol.

 

  1. KETAJAMAN MENTAL

 

Nak jadi lebih bijak dan peka? Salah satu cara ialah dengan meningkatkan aliran darah ke otak anda. Penyelidik dari UK telah menjalankan satu kajian terhadap 22 orang dewasa yang sihat dan telah mendapati aliran darah neurologi telah meningkat selepas penggunaan resveratrol. Penyelidik Illinois pula telah melakukan satu kajian terhadap tikus dan mendapati tikus yang menerima suplemen resveratrol mempunyai fungsi ingatan yang lebih baik dan menunjukkan peningkatan dari segi mental secara menyeluruh.

 

Oh ya, VIVIX ini eksklusif hanya dari shaklee..kat tempat lain takda ya..VIVIX ni sangat top di USA, INDONESIA, MALAYSIA dan banyak lagi tempat diserata dunia ..jadi kalau ditanya keberkesannya, adaa memang tak ragu.

 

1978795_652001254836001_1265138751_n

Kalau anda nak rasa manfaat seperti yang adaa tulis tadi, boleh mulakan pengambilan vivix ye..wain tak buleh..haram hehe

Bagi yang nak mencuba, boleh mulakan dari sekarang sebab bulan ni ada promosi yang sangat berbaloi!

NAK DAPATKAN HARGA PROMO?

JAN 2015 PROMO

 

ATAU UNTUK LEBIH PENJIMATAN

 

JAN 2015 PROMO 2

 

Untuk mendapatkan promosi JAN 2015  boleh hubungi adaa ye. Untuk pembelian VIVIX tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
SHAKLEE COLLAGEN POWDER · TESTIMONIAL

Shaklee Collagen Powder: Lepas 3 kotak, Rambut kurang gugur, makin lebat, rabun berkurangan~

Tadi belek2 fb adaa come across testimonial yang menarik..Selalunya orang kata kolagen ni untuk kulit muka je kan, hakikatnya bukan tu saja ye..untuk kesihatan menyeluruh. Apa yang kolagen boleh beri pada kita?

Perasan tak yang part ‘MENYUBUR’ tu? Inilah yang dirasai oleh pengguna kali ni..rambut dah kurang gugur malah makin lebat! Oh ye, tahukah anda semua yang kornea kita adalah kolagen?

Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan KULIT, RAMBUT, KUKU, LIGAMEN,OTOT, TULANG, SENDI, TENDON,MATA, GUSI & SALURAN DARAH.  – kiranya kolagen bukan sekadar untuk kulit dan kecantikan ye malah lebih dari tu. Ianya supplemen asas untuk kesihatan yang optimum disamping kecantikan luaran :)

*80% dari tulang adalah kolagen

*Kornea juga adalah kolagen

Ok, jom lihat testimoni pulak

Best kan? Rasanya kalau ibu2 lepas deliver mmg masalah biasa rambut2 gugur ni huhuhu jadi, pengambilan kolagen boleh membantu 🙂

 Lebih Daripada Hanya Kolagen!

 

Lazimnya kalau kita beli kolagen, kolagen jelah kita dapat kan? Tapi berbeza dengan Shaklee ye..Shaklee Collagen Powder turut memberikan PENGHIDRATAN (MOIST), KEANJALAN (ELASTIN), DAN ANTIOKSIDAN.

SCP dilengkapi dengan asid hidraulik yang dapat mengekalkan kelembapan kulit.1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. How cool is that?

Kolagen ikan, kerang-kerangan dan bakteria Lactobacillus acidophilus pula memberikan kesan elastik yang menakjubkan. Ianya mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit..Kehadiran bakteria baik ni turut membantu dalam penyerapan unggul!

Apa fungsi setiap bahan dalam SCP?

Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata

Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,

Vitamin c: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

54% Meningkatkan kelebatan rambut..wah menarik ni! 🙂 Apa lagi, jom!

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::