#CADANGAN DAN SET RAWATAN · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

PROMOSI OGOS: OSTEMATRIX

Selamat pagi Malaysia!! Lama Adaa tak bersiaran..alhamdulillah hari ni sempat menulis.

Dah tahu promosi apa dari Shaklee bulan ni?

oste-matrix
BUY 6 FREE 1/ buy 2 off 5%

Inilah dia kalsium terbaik dari Shaklee!

Kenapa adaa kata terbaik? Lihat PERBEZAAN SHAKLEE:

  • Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.
  • Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. Nutrient ini perlul diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.
  • Pendek kata, ianya lengkap dengan 8 mineral tidak seperti jenama lain dipasaran.

 

APA MANFAAT OSTEMATRIX?

Menguatkan tulang– Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas– Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

Meringankan stress– Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki masalah haid– Dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian tubuh– Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

 

TIPS MEMILIH KALSIUM PREMIUM

Pilih produk yang ada Vitamin D dan magnesium

Elakkan produk yang diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum

Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

 

CADANGAN PENGAMBILAN

Pemeliharaan kesihatan: 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali selepas makan

Haid, kehamilan, stress, kekejangan & kebas: 2 kali sehari, 3 biji setiap kali

tulang retak, osteoporosis: 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali

 

Dah pasti dengan manfaat Ostematrix dari Shaklee? Dapatkan promosi untuk bulan ini.

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
Advertisements
#MASALAH KESIHATAN · OMEGA GUARD

MINYAK IKAN MENGURANGKAN STRESS DAN DEPRESI?

Selama ni Adaa tahu minyak ikan untuk IQ, untuk kulit, untuk imun sistem..tapi tak pernah pulak tahu omega untuk mengawal tekanan dan mood. Betul ke?

MInyak ikan mengandungi satu bahan utama iaitu asid lemak Omega 3 atau EPA.

British scientists gave a group of patients with stubborn depression a daily dose of EPA. After three months, over two thirds of the group reported a 50% reduction in their symptoms—particularly feelings of sadness and pessimism, inability to work,sleeplessness and low libido. All of the patients had previously tried other medications, including Prozac, other SSRIs and tricyclic antidepressants, the researchers reported in the Archives of General Psychiatry.

Wow! Bukan calang-calang masalah minda ni hehe. Menurut kajian yang telah dilakukan, ini adalah satu pengaruh yang besar terhadap kesihatan. Malah pengambilan omega dikatakan jauh lebih baik dari sesetengah ubat antidepresi tau.

Otak dan sel saraf yang sihat bergantung kepada Omega 3 kerana sistem saraf kita sebahagian besarnya terdiri dari lemak. Lemak yang paling utama dalam binaan sel otak adalah omega 3. Lebih kurang 20% dari lemak di otak terdiri daripada omega. Omega yang mencukupi memastikan kesihatan otak yang baik dan penghantaran signal dari otak kepada badan (perasaan, fikiran, arahan kepada tubuh) dapat berjalan dengan baik. Dan yang paling penting, badan kita tidak dapat menghasilkan omega, jadi ianya perlu diambil melalui diet harian dan makanan tambahan.

Countries with diets rich in fish have lower rates of depression, bipolar disorder,postpartum depression and suicide.

Jadi, amalkan pengambilan omega yang mencukupi. Manfaat yang kita dapat bukan sekadar 1 ni je, tetapi lebih. Malah omega juga cukup popular dalam menjamin kesihatan jantung yang sihat tau.

12034298_906231542746303_8784631032060893444_o

BERAPA DOS HARIAN?

Dos yang disarankan adalah 500mg EPA dan DHA. Lihat betul-betul label omega anda. 1000 atau 1200mg minyak ikan tidak bermaksud ianya mengandungi 1000 atau 1200mg omega tau..jadi lihat label dan baca kandungan EPA dan DHA nya bagi memastikan anda mengambil omega dalam jumlah yang mencukupi.

OMEGA GUARD SHAKLEE

Omega shaklee adalah yang terbaik didunia. Anda hanya perlu mengambil 3 biji sehari sahaja untuk kesihatan yang baik.

Kenapa adaa kata ianya terbaik didunia? lihat sini

OMEGA GUARD SHAKLEE TERBAIK BERBANDING MINYAK IKAN LAIN?

 

untuk mendapatkan promosi bulan ni boleh hubungi adaa segera ok?

PROMOTION BUY 2 OFF 5%
PROMOTION BUY 2 OFF 5%

 

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
SHAKLEE RELATED

APAKAH PUNCA KEMURUNGAN SELEPAS BERSALIN?

Baru-baru ni dalam group secret Adaa di whatsapp ada membincangkan tentang kemurungan selepas bersalin. Salah seorang customer kami ada yang mengalami masalah ini dan kisahnya amat menyedihkan..Sebenarnya ramai wanita yang mengalami masalah ni tapi mereka tidak sedar..dan kemurungan selepas bersalin ni bukan sahaja tahap yang orang panggil ‘gila meroyan’ tu ye, tapi sebarang rasa tertekan, depresi selepas bersalin itu juga dikira kemurungan..

SIMPTOM KEMURUNGAN
SIMPTOM KEMURUNGAN

Selepas bersalin, ibu2 semua..pernah tak korang rasa:

  • Putus asa
  • Rasa bersalah
  • Terlalu letih
  • Muram
  • Selalu menangis
  • Gelisah
  • Terperangkap

Rasanya ramai kan yang pernah alami ni? Biasanya lepas melahirkan akan ada masa kita rasa perkara-perkara diatas, itu normal..tapi kalau ianya berlanjutan, dan lambat hilang, itu mungkin tanda kita mengalami kemurungan!

Sebenarnya apa punca kemurungan ni, macam mana ianya boleh berlaku? Kalau sesuatu yang kita boleh elak, mestilah kita nak elak kan?

Bila kita melahirkan anak, macam-macam perubahan baru berlaku dalam hidup kita kan..dan kadangkala kita rasa susah nak ‘cope’ dengan situasi..mula terfikir macam-macam..dari segi kewangan ke, siapa nak jaga kita, anak kita atau anak-anak yang lain sekiranya sudah mempunyai anak sebelum tu..macam-macam.

kadang-kadang benda kecil pun kita rasa terlalu berat dan membebankan..contohnya selepas melahirkan, kita mesti nak menyusukan anak..proses penyusuan yang sukar pun boleh menyebabkan kita stress betul tak? sebab tak semua ibu sama, tak semua anak juga sama..ada yang senang menyusu ada yang kurang mahir menyusu dan memerlukan usaha yang lebih dari pihak kita..dengan badan yang lemah, mental yang rapuh, kita mudah rasa tak yakin, keseorangan dan sebagainya..sebab tu sokongan orang sekeliling sangat perlu.

Punca kemurungan tiada yang pasti. Tiada siapa tahu, tapi kemungkinan penyebab atau pencetus kemurungan ini ialah:here

Perubahan emosi yang mungkin boleh mencetus kemurungan:

  • bayi anda dilahirkan pramatang
  • proses kelahiran yang sukar atau tarumatik
  • anda mempunyai masalah fizikal kerana kelahiran itu , seperti anemia atau masalah lemah kawalan kencing
  • bayi anda mempunyai masalah kesihatan
  • Anda sukar untuk menyusukan bayi.
  • Bayi anda mempunyai pola menyusu dan tidur yang tidak teratur
  • Menghadapi masalah dengan perumahan , kerja , atau wang .
  • Menghadapi masalah rumahtangga .
  • Sukar untuk menyesuaikan diri dengan perubahan dalam hubungan dengan keluarga dan rakan-rakan anda .
  • Tidak mempunyai sokongan yang cukup dari pasangan anda , keluarga atau rakan-rakan.
  • Merasa terpencil , dan menghabiskan banyak masa di rumah.
  • Rasa terbeban dengan tanggapan dan harapan orang lain yang ingin meliahat anda sebagai ibu yang hebat.
  • Ada perasaan sedih yang berkaitan dengan pengalaman masa lalu  seperti ketiadaan atau kematian ibu atau bapa.

ini mungkin sebahagian daripada punca nya, selebihnya tiada siapa yang pasti. Yang pastinya, kekuatan emosi dan fizikal tu sangat penting..kita kena persiap diri..jika rasa sedih, cepat2 cari bantuan..sokongan. jangan biarkan ianya berlanjutan.

Ok, nanti insyaAllah Adaa sambung lagi pasal kemurungan ni ok?

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::