#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN · VIVIX

RAHSIA SIHAT JELITA: VIVIX MEMULIHKAN SEL & MELAMBATKAN PENUAAN SEL

Terdapat lambakan produk di dunia yang ingin membantu lelaki dan wanita untuk kekal bertenaga dan muda serta cantik. Tetapi sejauh mana ianya berkesan. Ada yang berkesan tapi ada kesan jangka panjang, ada yang ‘gebang’ je lebih, hasilnya takda pun, ada yang berkesan tetapi tidak semulajadi..

VIVIX JUST FOR YOU
VIVIX JUST FOR YOU

Macam yang adaa kongsikan sebelum ni NAK TAHU RAHSIA KEJELITAAN SELEBRITI TERKENAL NI? dan banyak lagi entry mengenai VIVIX, dah ramai manusia dimuka bumi ni yang mencuba VIVIX dan mendapat kesan positif daripada penggunaan yang berterusan.

VIVIX mengandungi satu bahan iaitu RESVERATROL yang menjadi fenomena dalam dunia perubatan. Terlalu banyak kajian telah dijalankan dan dunia bersetuju dengan khasiat yang diperolehi daripada bahan ini. Di Shaklee, kami telah memfomulasikan satu produk unggul iaitu VIVIX..nak tahu apa kesan yang telah pengguna kami dapat dengan penggunaan vivix ni? Boleh klik TESTIMONIAL VIVIX

Tak hairanlah kalau produk ni menjadi TOP SELLER di Shaklee kan? Alhamdulillah, setakat ni rata-rata amat berpuas hati dengan vivix ni..dari masalah kulit, diabetes, darah tinggi, strok, kesuburan, merokok apa lagi..insyaAllah, tak cuba tak tahu kan?

Jom tonton video pendek ni untuk lebih mengenali vivix ok?

BERAPA HARGANYA? .
Anda semua memang beruntung sangat2 sebab bulan ni Shaklee menawarkan penjimatan lebih 5% untuk Twin set. Nak satu jer?? Pon boleh sangat…HARGA RUNTUH bulan ni tau 🙂 Beratus ringgit jimatnya! .
Nak grab HARGA RUNTUH tu? hubungi adaa ok?

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements
#KORANGTAUTAK · VITAMIN C

#KORANG TAU TAK: VITAMIN C

VITAMIN C
VITAMIN C

Mesti ramai yang tak sangka pengambilan vitamin C mampu mengurangkan tekanan darah tinggi kan? Jadi dah tahu kan sekarang? pastikan pengambilan vitamin C anda mencukupi ok?

Salam selasa!

#CADANGAN DAN SET RAWATAN · SHAKLEE RELATED

MAHU LANGSING? SIHAT? SUBURKAN ‘POKOK KESIHATAN’ ANDA!

Pernah tengok pokok kan? Tak kisahlah pokok rambutan ke durian ke manggis ke asam gelugoq ke asalkan pokok semuanya ada akar kan? Setiap tumbuhan memerlukan akar yang sihat, cukup dengan nutrient dan zat untuk membesar. Jika semuanya lengkap, maka suburlah pokok tersebut. Pokok pangkalnya jaga yang asas, pasti tumbesarannya lebih baik dan menghasilkan buah yang segar.

POKOK KESIHATAN
POKOK KESIHATAN

Cuba lihat pokok ni..lawa kan? berwarna warni lagi tau..Inilah yang adaa maksudkan, kita juga seperti pokok, jika asas kesihatan kita jaga, pasti tiada obesiti, tiada mengundang penyakit, tiada stress, tiada kelesuan, tiada masalah tidur, tiada masalah kan? Sekali sekala pastilah kita sakit..nama pun manusia, kita bukan robot..tetapi sekurang-kurangnya kita kuat untuk melawan penyakit. Betul tak?

Mulai hari ni tanam ‘pokok kesihatan’ masing-masing..inginkan hidup sihat, tubuh langsing, awet muda? Mulakan dari sekarang. Bina kekuatan akar pokok kesihatan anda. Apa yang anda perlu tekankan?

FATS: Lemak ada pelbagai jenis lemak..ada yang baik dan pastinya ada yang buruk. Tahukah anda, otak kita ni terdiri dari 60% lemak? dan pastinya lemak yang baik seperti omega-3, omega 6, omega-9 dan lemak tepu. Lemak yang bagus dan mencukupi membantu meningkatkan tahap iq, sistem imun, kestabilan hormon, pengawalan berat badan, kesuburan dan memastikan vitamin larut lemak seperti vitamin A,D, E, K dapat diserap kedalam sistem badan dengan baik. Jika kekurangan lemak baik ini, kita mungkin akan mudah mendapat masalah kelenjar, kardiovaskular, masalah hormon dan berat  badan, alergi, masalah kulit, depresi dan keradangan sendi. 

DIGESTION: Penghadaman..tahukan pepatah yang mengatakan ‘perut adalah rumah penyakit’ maksudnya, apa yang kita makan, yang berkumpul diperut, itulah yang akan menentukan tahap kesihatan kita. Penghadaman yang tidak lancar akan menyebabkan terkumpulnya toksin dan menjadi racun dalam badan yang boleh membawa kepada banyak penyakit lain. Setiap apa yang kita makan mengandungi nutrien dan zat yang perlu diserap kedalam sistem tubuh. Jika sistem penghadaman tidak dapat berfungsi dengan baik, makanan dan minuman tadi tidak akan dapat ditukarkan kepada bentuk yang boleh diserap oleh tubuh dan sel badan. Jadi badan anda tidak akan mendapat zat yang secukupnya. Masalah asid perut yang rendah, enzim yang tidak mencukupi, bakteria baik yang kurang, sentiasa pedih hulu hati dan perut adalah antara petunjuk yang penghadaman anda tidak lancar.

DIET: Diet disini tertumpu kepada pola dan cara pemakanan seharian kita. Anda ni jenis orang yang bagaimana? Gemarkan makanan segera? atau tumbuhan segar, suka makan makanan laut? Diet yang bagaimana menjadi pilihan anda? Pastikan anda mengamalkan diet seimbang. Tahu piramid makanan?

PIRAMID MAKANAN
PIRAMID MAKANAN

jadikan ini sebagai panduan..yang bawah sekali tu bukan bermaksud makan banyak..mentang-mentang kata makan secukupnya..tidak ya..makan mengikut keperluan tubuh dan umur anda. Lazimnya hanya segenggam nasi sudah cukup. Atau semangkuk kecil..cuba lihat orang korea, cina, lauk penuh semeja, nasi semangkuk je kan? ha gitu laaa

HYDRATION: Untuk sistem badan berfungsi dengan baik, tubuh kita memerlukan banyak air. Sebahagian besar tubuh kita terdiri dari air, didalam sel, dan tisu badan. Tanpa air badan tidak dapat menjalankan fungsi dengan baik dan tidak dapat menjana tenaga. Anggap sahaj air seperti pelincir yang membantu badan kita untuk berfungsi. Antara tanda awal kekurangan air ialah keletihan, kelesuan, cemas, depresi, mengidam, kejang dan sakit kepala. Manakala tanda yang lebih teruk adalah, migrain, pedih ulu hati, sakit belakang, sakit sendi, sembelit. Pastikan badan kia mendapat air yang mencukupi. Bagi setiap 25kg berat badan kita, kita memerlukan 1 liter air. do your math.

MINERALS: Mineral dalam badan berfungsi bagi melancarkan proses automatik seperti degupan jantung, tekanan darah, penghadaman, pengecutan dan pengenduran otot, dan banyak lagi. Sebagaimana pentingnya vitamin, begitulah juga pentingnya mineral. Contohnya, kalsium tanpa magnesium akan menyebabkan penyerapan yang kurang efektif. Jika diambil bersama, hasilnya lebih baik dan efektif.

BLOOD SUGAR: Gula dalam darah yang seimbang amat penting. Sekiranya berlebihan ianya boleh mengundang penyakit diabetes, penyakit jantung dan kanser. Perlu diingatkan, gula bukan sekadar dari gula pasir yang kita buat air tu..karbohidrat juga adalah gula..jadi pengambilan karbohidrat seperti nasi, gandum, roti, bihun, mee yang berlebihan akan menyebabkan gula dalam darah meningkat.

Jika anda menjaga 6 akar ini dengan baik, ditambah pula dengan senaman, tidur yang cukup, sentiasa ceria, kesihatan pasti terjaga. Apa lagi jika konsisten kan, barulah awet muda, langsing, sihat, dan cergas!

*nak pi jenguk pokok kangkung belakang rumah heheh

 

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :

 

 

 

SHAKLEE RELATED · VIVIX

SET HEALTHY LIVING: PENJIMATAN LEBIH RM390 UNTUK ANDA!

Selalu penjimatan sepuluh ringgit, dua puluh ringgit..paling tinggi seratus kot untuk produk ni..tapi kali ni lebih best terutama yang belum jadi ahli..memang beratus ringgit penjimatan. Apa yang jimat? meh tengok

HEALTHY YOUNG LIVING  (MAY-OCT 2015 ONLY)
HEALTHY YOUNG LIVING
(MAY-OCT 2015 ONLY)

Sekarang ni semua kena GST kan? postage, produk, semua makin mahal..mula-mula dulu pergi pejabat pos, beli sampul prepaid pon rupanya kena GST. Lagi mahal kotak prepaid ..lagi banyak kene GST betul tak..tapi nak buat macam mana, kenalah bayar..tapi kali ni bukan kena bayar lebih..berkurang pulak bayar nya..serius best. adaa sendiri dah beli set ni memang puas hati.

Apa bagusnya vivix?

VIVIX ni formulasi terunggul dari Shaklee..bahan yang digunakan bukan calang-calang didapati. Pernah dengar resveratrol? Resveratrol telah menjadi fenomena sebelum ni dan beribu kajian serta jurnal dikeluarkan berkenaan bahan yang dikatakan dapat mengubati banyak penyakit. Tak caya?

Kalau dilihat diluar negara, makanan tambahan resveratrol ni dah lama dipasarkan dan mendapat sambutan yang luar biasa! Di Malaysia, mungkin kurang tahu..mungkin sebab kos pembuatan yang agak mahal jadi ianya kurang dihasilkan disini. Lihat apa kata mereka:

 

resveratrol

Itu baru sedikit kebaikan resveratrol tapi bayangkan, ianya menjadi fenomena! sekarang, tentang vivix pula:

Slide3

 

Kalau resveratrol dah hebat, vivix 10 kali ganda dari itu. Anda bayangkan ajalah..ini adaa boleh katakan best selling produk tau sebab keberkesanannya dalam pelbagai masalah kesihatan. Adaa sendiri sangat suka siap chenta lagi vivix ni. sungguh!

vivix poster

VIVIX 3

Ini baru sedikit ye manfaat yang boleh didapati dari vivix. Ada banyak lagi.

  • memutihkan kulit
  • masalah merokok
  • Masalah berat badan
  • Kulit berjerawat
  • Resdung kronik
  • Masalah kulit kusam, jeragat
  • Masalah rambut gugur
  • Masalah prostat
  • Tekstur kulit..dan banyak lagi!

Jadi, bagi adaa VIVIX ni macam satu bonus..Rasa berry yang sedap, dan dapat pelbagai kebaikan dalam satu sudu. Mudah.

Bagi yang belum cuba, cubalah..mesti jatuh hati nanti..tapi ingat ya, apa juga yang kita makan, ubat ke, supplement ke..ambil sekurang-kurangnya 3 bulan untuk tindakbalas dengan tubuh. Jangan terlalu gopoh untuk kesan yang hebat. Sabar..baru tahu kehebatannya. Sebotol boleh tahan 1 hingga 1 bulan setengah. lama kan? Untung!

Lebih baik beli sesuatu yang berkesan dari menghabiskan beratus ringgit pada produk yang belum tentu hasilnya. Adaa dah cuba dan sebab tulah masih setia dengan shaklee selepas hampir 5 tahun!

Untuk mendapatkan promosi MAY 2015  boleh hubungi adaa ye. SET INI DARI MAY-OCT SAHAJA TAU. Untuk pembelian VIVIX tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

VIVIX

RAWAT ASMA DENGAN VIVIX?

sejak akhir2 ni ramai yang berkongsi kebaikan vivix ni..dan salah satu testimoni yang paling kerap adaa dengar ialah ianya mampu merawat asma..tertanya jugak lah macam mana tu? Almaklumlah, adaa ni berminat dengan cara ianya berfungsi..kadang2 doktor pon rimas agaknya sebab asyik bertanya..bukan apa, kalo sakit, pastu gi hospital, doktor cuma bagi ubat, adaa sungguh lah tak suka..adaa suka doktor yang chitchat dgn kita..terangkan macam mana boleh kena sakit xxx, apa rawatan xxx, kalo dia bagi ubat, kenapa ubat ni, tak ubat lain, bagaimana ia bertindak..so next time kita tau dah lebih arif tentang penyakit tu dan pada masa yang sama tu, tambah lah ilmu kan..jangan duk ikut je..kene tahu apa yang kita makan 🙂

So kali ni nak share pasal vivix dan asma..penyakit asma ni sangat2 lazim sebab dunia kita sekarang ni semakin kotor..yang takda asma pon boleh kena tau..jerebu je dah berapa kali setahun, takyah tunggu jerebu, gi stesen bas je dah kelam..huhu macam hari tu selepas banjir besar di Kelantan, habuk tuhan saja yang tahu..disebabkan air lumpur yang membenam Kelantan, selepas kering, semuanya  merah..cuaca panas menyebabkan lumpur-lumpur kering dan bila kenderaan lalu, habuk berterbangan diudara, tu belum campur dengan asap orang membakar barang-barang yang dah musnah dalam banjir..memang kena lengkap memakai penutup hidung. Kalau orang yang jenis sensitif, cepat sangat terkena batuk teruk dan asma.

Jadi, betul ke vivix boleh merawat asma? How?

Apa ada dalam Vivix?

 Anggur muskat, Elderberry, Lobak Ungu dan Polygonum Cuspidatum.

Muscadine Grape

Satu-satunya anggur di dunia yang memiliki lebih daripada 1 kromosom. Muscadine Grape ini memiliki 20 kromosom sebab tu lah saintis buat kajian yang lebih mendalam ke atas anggur hebat ni. Hasil kajian mereka terbuktilah bahawa anggur ini memang mempunyai ciri-ciri yang boleh menghentikan perkembangan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria. Salah satu nutrisi terpenting yang diekstrak daripada Anggur hebat ini ialah RESVERATROL yang amat penting untuk alternatif pelbagai masalah seperti penuaan, kanser, diabetis, gout, darah tinggi dan pelbagai lagi.

Purple Carrot

Daripada warnanya yang unk iaitu ungu-kuning dan ungu-oren juga telah menunjukkan ciri-ciri istimewa yang ada pada Purple Carrot ini. Ia adalah sumber vitamin A terbaik dan juga antioksidan yang berkualiti tinggi. Memalui pelbagai kajian yang telah dilakukan kepada tumbuhan istimewa ini terbuktilah bahawa ia adalalah sumber antioksidan, anti-radang dan pelbagai ‘anti’ lain lagi yang penting untuk tubuh. Selain itu,ia juga boleh membantu mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

Elderberry

elderberry

Kandungan terpenting dalam Elderberry ialah flavonoidsnya yang sangat penting iaitu sebagai antioksidan yang kuat. Antioksidan ini diperlukan tubuh untuk menguatkan sistem imun dan melawan jangkitan-jangkitan virus dan bakteria. Elderberry juga sangat kaya dengan vitamin A, B, C dan pelbagai lagi. Ia sangat bermanfaat untuk mengurangkan simptom Influenza,  menguatkan sistem imun, meredakan asthma, merendahkan tahap kolestrol, diabetis, meningkatkan kesihatan mata dan melindungi daripada serangan jantung dan strok.

Knotweed Jepun

polyganum

Merupakan sumber resveratrol selain daripada Muscadine Grape. Reservatrol  sangat penting untuk anti-penuaan,merendahkan koletsrol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlit sukan dan mengurangkan berat badan.

Dalam banyak2 kandungan vivix ni yang menjurus lebih kepada asma ialah European Elderberry.

european elderberry ni merupakan antioksidan yang kuat dan sangat bagus dalam meningkatkan imun sistem serta melawan virus..kalau asma ni, memang sangat penting lah bab2 menghindar diri dari kuman, virus dan meningkatkatkan sistem imun..bila paru2 dijangkiti kuman, virus, itu yang menyebabkan jadi asma..jadi kajian menunjukkan peningkatan dalam sistem imun itu lah membantu dalam memulihkan asma..bila badan kuat, sistem tubuh sukar dijangkiti, jadi asma pon dapat dicegah.

selain itu elderberry ni juga mampu mengurangkan penghasilan mukus atau lendir di bahagian salur pernafasan dan mengurangkan radang di bahagian tersebut. sebab itu elderberry ni bukan sahaja bagus dalam merawat asma, malah segala masalah yang berkaitan dengan sistem respirasi seperti resdung, batuk, selesema, bronkitis, sakit tekak dan influenza. 

sebab itulah, VIVIX merupakan pilihan yang baik jika anda mengalami masalah disaluran respirasi. so buat pilihan yang bijak 😀

Untuk mendapatkan promosi FEB 2015  boleh hubungi adaa ye. Untuk pembelian VIVIX tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
VIVIX

TAWARAN VIVIX BERKEMBAR!

Hari ni 20 Jan kan..ini maksudnya cuma tinggal 11 hari sahaja untuk tawaran istimewa dari Shaklee ni..

Ramai orang tanya Adaa..bagus sangat ke vivix ni? Senang je jawapan adaa..SUPERB!  Sebab apa? Sebab inilah satu-satunya formulasi terhebat masa kini dan eksklusif hanya dari Shaklee..cari tempat lain memang tak jumpa..apa bagusnya vivix? Banyak bagusnya..antaranya lah ye :

image

Ini sebahagian kelebihan mengamalkan vivix..hanya sebahagian tau. Banyak lagi kelebihan yang anda boleh dapat daripada vivix ni.

Bulan ni vivix bagi promo utk twin vivix..

Untung tau sebab dapat FREE MEMBERSHIP & CASH BACK. Sangat berbaloi..

image

Kalau taknak terlepas peluang menikmati harga yang best ni..pm adA segera ok?

Adaa
0179329859
http://www.adaa-inspiration.com