#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN · CAROTOMAX · PEPPERMINT-GINGER PLUS · SHAKLEE RELATED · VITAMIN C · VITAMIN E COMPLEX · VIVIX

CARA ATASI MASALAH ANGIN

Dalam entry Adaa sebelum-sebelum ini (sila klik link untuk entry tersebut), Adaa ada menerangkan tentang apa itu asid refluks, masalah angin, gerd, cara rawatan melalui perubatan atau semulajadi, pengalaman Adaa sendiri dan apa vitamin yang Adaa ambil- SINI

Kali ini Adaa akan berikan cara atasi masalah angin dengan memberikan cadangan vitamin yang sesuai dengan masalah angin ni. Semoga membantu.

APA ITU ASID REFLUKS/MASALAH ANGIN

Orang kita selalunya menggambarkan asid refluks ni sebagai masalah angin. Asid refluks ialah keadaan dimana asid didalam perut kita kembali naik ke saluran makan atau esofagus.

gerd.jpg

Keadaan ini boleh mencetuskan pedih ulu hati iaitu terasa pedih di bahagin dada. Asid refluks boleh menjadi GERD iaitu keadaan yang lebih serius. Simptom lain termasuklah batuk, sendawa berlebihan, sakit tekak, pening, rasa tercekik, sakit dada, sukar tidur dan kesukaran untuk menelan. Keadaan ini boleh dibantu atau dikurangkan dengan pengambilan ubat, mengamalkan cara hidup dan pemakanan yang lebih seimbang dan pengambilan makanan yang kaya dengan vitamin tertentu.

 CARA ATASI MASALAH ANGIN DENGAN VITAMIN

Sebelum ini Adaa sudah pun terangkan cara atasi masalah angin ini melalui ubat dan juga semulajadi (boleh klik link diatas tadi). Kali ini Adaa akan terangkan pula cara atasi masalah angin dengan penggunaan atau pengambilan vitamin.

Vitamin sahaja belum dapat dibuktikan dapat menyembuhkan sepenuhnya masalah angin, asid refluks dan gerd, lebih banyak kajian diperlukan. Namun, kajian keatas vitamin-vitamin ini mampu membantu dalam merawat masalah angin, asid refluks dan GERD.

BCOMPLEX

Vitamin B complex mengandungi 8 komponen vitamin B ( niacin, folic acid, biotin, riboflavin, thiamin, Vitamin b-6, vitamin b-12, pantotenic acid) dan ianya telah terbukti secara klinikal dapat mengurangkan masalah asid refluks/gerd. –sumber

Asid folik , Vitamin B-6, Vitamin B-12

Vitamin B ini dikatakan mampu mengurangkan simptom masalah angin dan asid refluks. Asid folik boleh didapati dalam kekacang dan sayuran berdaun hijau. Vitamin B-6 pula boleh didapati melalui daging, ayam, kekacang, bijirin penuh, buahan dan sayuran.

Vitamin B-12 memainkan peranan penting dalam penghasilan sel darah merah termasuklah memastikan fungsi dan kesihatan tisu saraf.  Jika kita mengambil ubat dalam jangka masa panjang, ianya boleh menyebabkan badan kita kekurangan Vitamin B-12 ini. Jadi amat penting untuk kita pastikan badan kita tidak mengalami kekurangan Vitamin B-12 bagi menjamin kesihatan saraf.

Satu lagi simptom yang kerap dirasakan adalah berdebar, sesak nafas, sentiasa bercelaru, risau dan stress. Ini mungkin disebabkan oleh kekurangan serotonin iaitu sejenis ‘neurotransmitter’ di otak yang bertanggungjawab dalam perubahan mood, sistem pernafasan dan perubahan suhu badan. Kadangkala, masalah angin kita mungkin tidak terlalu serius, tetapi jika disertakan dengan kekurangan serotonin ini, ianya akan menjadikan keadaan lebih teruk.

Niacin (vitamin B-3)

Niacin memainkan peranan penting dalam penghasilan serotonin. Kekurangan niacin dan ‘precursor’nya iaitu tryptophan, boleh menyebabkan meningkatkan risiko untuk mendapat masalah depresi. Pengambilan makanan yang kaya dengan dengan niacin dapat membantu meningkatkan tahap tryptophan dan gabungan keduanya mampu meningkatkan penghasilan serotonin. Makanan yang kaya dengan niacin termasuklah juga makanan tenusu, kekacang, bijirin, daging, telur dan ikan.

Vitamin B-6 juga mampu membantu meningkatkan penghasilan serotonin. Vitamin ini membantu menukarkan tryptophan kepada serotonin. Sumber makanan yang kaya dengan serotonin termasuklah makanan laut seperti tuna dan salmon, ayam, hati, nasi, kacang, tembikai dan pisang.

Asid folik dan vitamin B-6

Kedua-dua komponen vitamin B ini juga dikatakan membantu dalam penghasilan serotonin yang juga banyak mengawal perubahan emosi dan mood seseorang. Ia juga memainkan peranan penting dalam fungsi otak dan kesihatan mental.

*Kajian menunjukkan Vitamin B mampu melegakan simptom dalam mengatasi masalah angin dan ianya diambil bersama beberapa vitamin lain. Walaubagaimanapun, pengambilan Vitamin B SAHAJA tidak dapat dipastikan dapat melegakan simptom tersebut.

ANTIOKSIDAN

Kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Gastroenterology mencadangkan yang antioksidan dapat memberikan kesan positif terhadap masalah angin, asid refluks dan GERD-sumber . Antioksidan seperti Vitamin A,C & E sangat penting dalam melindungi sel yang rosak akibat molekul yang tidak stabil dipanggil ‘free radical’. Sel ini boleh menyebabkan kanser. Antioksidan juga membantu melindungi diri kita dari jangkitan dan penyakit.

VITAMIN A & VITAMIN C

University of Maryland Medical Center menasihatkan supaya mengambil makanan kaya dengan antioksidan bagi membantu mengatasi masalah angin dan asid refluks. Sebarang kerosakan sel akibat free radical atau jangkitan penyakit boleh menyebabkan simptom berkaitan masalah angin, asid refluks dan GERD menjadi bertambah teruk. Jadi, amat penting untuk kita memastikan pengambilan antioksidan kita mencukupi setiap hari.

Pengambilan Vitamin A dan Vitamin C Boleh membantu kesihatan sistem penghadaman dan mengurangkan serta melegakan simptom masalah angin tadi. Sumber makanan yang kaya dengan Vitamin A adalah telur, hati, keledek, lobak merah dan bayam manakala sumber makanan bagi Vitamin C adalah lada benggala, brokoli, oren, lemon, limau nipis dan kiwi.

VITAMIN E

Vitamin E merupakan satu lagi antioksidan yang mampu melawan jangkitan dan melegakan simptom berkaitan masalaha angin, gerd dan asik refluks. Sumber makanan bagi Vitamin E termasuklah minyak zaitun, bayam, kacang dan avokado.

*Pengambilan Vitamin 100% sahaja belum dibuktikan dapat merawat masalah asid refluks, masalah angin dan GERD. Atau ianya mungkin tidak cukup dengan hanya mengamalkan pengambilan vitamin. Tetapi dengan pengambilan vitamin disertakan perubahan gaya hidup, pengambilan makanan berkhasiat mungkin mampu melegakan dan mengatasi masalah angin. Sekiranya masalah angin semakin membimbangkan, adalah lebih baik anda segera berjumpa dengan doktor bagi mendapatkan rawatan.

#CADANGAN SET%2FRAWATAN.png

Di Shaklee kami mempunyai produk yang telah terbukti kualitinya dan telah bertahan lebih 50 tahun dipasaran.

BCOMPLEX: Lengkap dengan 8 komponen vitamin B dan mempunyai sistem penyerapan bioaktif (penyerapan asid folik dengan lebih berkesan) . Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar serapan yang sangat tinggi dan berkualiti. Asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh dan hampir 90% asid folik dipasaran bersifat sintetik.

Cara memilih b complex yang baik

  • Mengandungi kesemua 8 komponen vitamin (kebanyakan dipasaran tidak lengkap kerana sesetengah komponen seperti biotin adalah mahal dan bagi mengurangkan kos, mereka tidak meletakkan sesetengah komponen vitamin B tersebut.)
  • Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin
  • Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3, dan B12 tidak terlalu besar
  • Elakkan pengambilan Vitamin Bcomplex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)

CAROTOMAX– Merupakan antioksidan yang sangat baik dan membantu memeliharan membran mukosa perut dan usus. ia juga membantu meningkatkan sistem imun badan serta mengurangkan bengkak

Perlu diingatkan, Vitamin A  tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.Dalam kata lain, ianya boleh menjadi toksik sekiranya diambil berlebihan 

Carotomax shaklee berbeza dari yang lain kerana ia dalam bentuk provitamin A (bentuk paling selamat), yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan. Jadi, jika ingin mendapatkan sumber Vitamin A yang selamat, anda perlu dapatkan carotomax shaklee. 

VITAMIN C– Vitamin C shaklee berbeza dengan vitamin c dipasaran kerana ianya bersifat ‘sustained release’. Ini bermaksud, bagi setiap biji Vitamin C shaklee (500mg), hanya 100mg akan dilepaskan kedalam sistem badan setiap jam. Jadi ianya akan kekal dalam sistem badan kita sekurang-kurangnya 5 jam. Lebih baik lagi, tiada Vitamin c yang akan terbazir dan disingkirkan melalui air kencing. Bagi Vitamin C yang tidak mempunyai sifat pembebasan secara berterusan ini, jika diambil dalam dos yang besar, ianya akan membazir kerana badan kita hanya boleh menyerap Vitamin C dalam kuantiti tertentu pada satu-satu masa dan selebihnya hanya akan disingkirkan.

VITAMIN E COMPLEX– Vitamin E shaklee dilengkapi dengan grape seed extract yang sangat penting untuk pengaliran darah yang lancar dan kesihatan saluran darah yang baik. Ia juga merupakan Vitamin E paling lengkap dipasaran. Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel, sel darah merah dan tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium.

PEPPERMINT GINGER PLUS–  Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur, dan dihasilkan dibawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi terkini. Secara klinikal, ianya sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman, Penting dalam pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair pencernaan semulajadi. Jika perut menghadapi masalah pencernaan, itu yang menyebabkan kita rasa kembung, angin.

VIVIX– Di Shaklee, kami mempunyai antioksidan terbaik dan sangat berkesan dalam melindungi dan memperbaiki sel. Vivix mengandungi adunan fitonutrien proprietari yang memanfatkan kuasa anggur muscadine yang jarang ditemui dan resveratrol, menghasilkan ramuan yang 10 kali lebih efektif dari hanya resveratrol sahaja dalam melambatkan mekanisme utama penuaan selular. Vivix juga membantu dalam kesihatan jantung, otak, sistem imun, sendi, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan. (Ini adalah produk terlaris di Malaysia dan luar  negara)

Sekiranya anda berminat untuk bertanya dengan lebih lanjut dalam cara atasi masalah angin, atau anda inginkan cadangan pengambilan vitamin yang sesuai dengan budget anda, boleh hubungi/whatsapp Adaa untuk konsultasi percuma. InsyaAllah, kita berusaha semampunya 🙂

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements
#CADANGAN DAN SET RAWATAN · B COMPLEX · ESP · OMEGA GUARD · PREGNANT · SHAKLEE RELATED · Vitalea · VITAMIN C

APA FUNGSI VITAMIN UNTUK IBU MENGANDUNG?

Ibu mengandung memerlukan nutrisi yang berbeza daripada biasa. Jika selalunya keperluan nutrisi hanya untuk tubuh ibu, tetapi ketika tempoh kehamilan, ibu harus mengambil nutrisi yang lebih untuk perkembangan bayi.

Kalau kita pergi klinik kesihatan kan, dah tentu2 kita akan bawa balik sekurang-kurangnya 2 3 jenis vitamin. vitamin ni doktor bagi bukan saja-saja..ada tujuan..jadi jika anda fikir ianya tak penting, fikirkan semula. Jika bukan untuk jangka pendek, mungkin untuk jangkamasa panjang nanti. Kita nak guna tubuh ni lama lagi (dengan izin Allah), jadi kena jaga lah kan.

APA VITAMIN YANG PERLU ?

Ini adaa kongsikan vitamin yang perlu bagi ibu hamil serta fungsinya ok? Kadang-kadang walau dah share banyak kali pun masih lupa kan?

 

6532141_orig.jpg

Semua vitamin ni adaa ambil ketika mengandung dulu..masa anak first tak sempat kenal..so masa mengandung anak kedua dan ketiga inilah peneman adaa.Malah lepas2 tu pun walau dah tak mengandung, vitamin ini juga yang adaa ambil sebab ini adalah asas untuk tubuh kita.

2.png

Berikan yang terbaik buat diri anda dan anak anda ok? Dan pastikan ambil vitamin yang natural dan organik.

SHAKLEE DIFFERENCE

shaklee-difference_5681b06557577.png

GET THE BEST FOR BEST RESULT!

Nak lihat REAL testmoni SHAKLEE?? —–> http://bit.ly/2bdTci0

Berminat?
➡️whatsapp 017-9329859
☎️whatsapp 017-9329859
➡️whatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!
.

#SHAKLEE #shakleeterengganu #sayajualshaklee #shakleemurah #esp #setkulit #kulit #masalahkulit #setpantang #sethamil #setbersalin #setmenyusu #supplementsemulajadi #vivix #jerawat #jeragat #setkurusshaklee #testimonishaklee #sidterengganu

#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN · ALFALFA · CAROTOMAX · ESP · PEPPERMINT-GINGER PLUS · SHAKLEE RELATED · ZINC

GASTRIK/PEPTIK & ULSER PERUT: APAKAH SUPLEMEN MEMBANTU?

Dalam entry Adaa pada tahun 2012 bertajuk GASTRIK: APAKAH SUPPLEMENT YANG SESUAI? Adaa ada terangkan apa itu gastrik, simptom gastrik, penyebab gastrik dan suplemen apa yang sesuai.

Ya rangkaian yang adaa tulis tu memang lengkap dan sesuai dengan kondisi pesakit gastrik. masa tu Adaa tiada sebarang masalah gastrik atau angin. Bila adaa menghadapi masalah seakan gastrik (GERD) pada tahun 2015, adaa cuba suplemen yang sesuai dan ini adalah suplemen yang benar-benar membantu para pesakit yang menghadapi GASTRIK, PEPTIK & ULSER PERUT sepertimana yang dicadangkan oleh SHAKLEE. Nak ambil yang lengkap seperti dalam entry sebelum ni boleh atau boleh cuba set yang bagi adaa asas ini:

GASTRIK ULSER PERUT.jpg

ESP (Energyzing Soy Protein)

Protein merupakan keperluan asas sel. Untuk menggantikan sel yang rosak, pastinya memerlukan sumber protein yang baik dan mencukupi. Protein juga dapat meningkatkan ketahanan tubuh. Elakkan susu bagi pesakit gastrik kerana boleh mencetuskan angin. Ramai yang salah anggap bahawa ESP merupakan susu, ESP bukan susu ya tetapi soya. Air soya. Bukan sahaja membantu memperbaiki sel malah minuman terbaik ketika perut kosong dan bantu kenyang lebih lama jadi perut tak mudah masuk angin (really my best friend)

Zinc

Bertindak sebagai agen anti viral, booster pada ketahanan badan dan bantu mempercepatkan pemulihan sel2. Bila ada ulser, luka, zink adalah suplemen yang terbaik kerana menggalakkan pemulihan segera.

Carotomax

Merupakan antioksidan yang sangat baik dan membantu memeliharan membran mukosa perut dan usus. ia juga membantu meningkatkan sistem imun badan serta mengurangkan bengkak.

Alfalfa Complex

Bila perut gastrik, ada ulser, inflamasi (pedih tau) pengambilan alfalfa sangat membantu. Ianya mengurangkan keasidan dan inflamasi. Turut dikenali sebagai anti toksin asli dan anti gas

Peppermint Ginger

Penting dalam pencernaan dengan merangsang pengaliran cecair pencernaan semulajadi. Jika perut menghadapi masalah pencernaan, itu yang menyebabkan kita rasa kembung, angin. Jadi setiap kali rasa sebu, angin penut dalam dada dan perut, ini sangat membantu. Boleh ambil begitu sahaja atau dilarutkan dalam air panas. Sendawa dan kentut2 nanti 🙂

 

Jika anda mengalami masalah yang sama..adaa sangat sarankan untuk ambil SET ASAS ni atau lebih tepat set wajib ni lah. Cuba dahulu ok?

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
#CADANGAN DAN SET RAWATAN · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

PROMOSI OGOS: OSTEMATRIX

Selamat pagi Malaysia!! Lama Adaa tak bersiaran..alhamdulillah hari ni sempat menulis.

Dah tahu promosi apa dari Shaklee bulan ni?

oste-matrix
BUY 6 FREE 1/ buy 2 off 5%

Inilah dia kalsium terbaik dari Shaklee!

Kenapa adaa kata terbaik? Lihat PERBEZAAN SHAKLEE:

  • Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.
  • Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. Nutrient ini perlul diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.
  • Pendek kata, ianya lengkap dengan 8 mineral tidak seperti jenama lain dipasaran.

 

APA MANFAAT OSTEMATRIX?

Menguatkan tulang– Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi dan sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas– Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

Meringankan stress– Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki masalah haid– Dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian tubuh– Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

 

TIPS MEMILIH KALSIUM PREMIUM

Pilih produk yang ada Vitamin D dan magnesium

Elakkan produk yang diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum

Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

 

CADANGAN PENGAMBILAN

Pemeliharaan kesihatan: 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali selepas makan

Haid, kehamilan, stress, kekejangan & kebas: 2 kali sehari, 3 biji setiap kali

tulang retak, osteoporosis: 3 kali sehari, 4 tablet setiap kali

 

Dah pasti dengan manfaat Ostematrix dari Shaklee? Dapatkan promosi untuk bulan ini.

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
#CADANGAN DAN SET RAWATAN · SHAKLEE RELATED · VITAMIN C · VITAMIN E COMPLEX

KULIT CANTIK HANYA DENGAN RM60 SEBULAN

Ada banyak vitamin yang baik untuk kulit tetapi yang paling popular dan sentiasa ada dalam mana-mana produk kosmetik atau kecantikan adalah VITAMIN C & VITAMIN E.

Ini kira vitamin WAJIB untuk kulitlah. Tetapi vitamin ini kalau yang semulajadi, harganya agak mahal. Yelah barang elok dan berkualiti tinggi pasti harga juga setanding kan? Tetapi bila difikirkan khasiat dan kesan pengambilan yang sangat best, harga tu sangat murah dah.

Bab KEBERKESANAN & REPUTASI vitamin Shaklee dalam dunia makanan tambahan rasanya tak perlu dipertikaikan lagi. Lebih 100 tahun ianya wujud dan masih gah sehingga sekarang. Malah pelbagai ‘award’ telah dirangkul oleh syarikat NO.1 di Amerika ni. Orang pun tahu dah, kalau nak vitamin yang SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI carilah Shaklee, insyaAllah tak mengecewakan.

photo_2016-07-18_09-03-47.jpg

Produk penjagaan wajah bukan murah harganya. Pastinya untuk kekal sihat dan cantik ada kosnya kan..Tapi macam mana nak jaga kulit kita ni dengan produk PREMIUM seperti Shaklee pada harga MAMPU MILIK?

Tu jawabnyaa..hanya dengan pengambilan VITAMIN WAJIB ni cukup untuk membantu kulit anda kekal cantik tau. Ikutkan set asal memang banyak, macam yang Adaa cakap tadi lah..vitamin untuk kulit memang banyak..tetapi dalam dunia yang ekonomi pun tak stabil ni, kita kena bijak kan..ambil yang paling penting dan amalkan secara konsisten. Kesannya korang pun terkejut nanti.

Jadi, nak kulit cantik dengan SHAKLEE pada budget serendah RM60 sebulan? Ambil dua ni sahaja (vitamin e & vitamin C) insyaAllah tak menyesal.

Bukan saja boleh ambil secara oral, nak buat masker pun boleh tau..senang sangat!! nak info lebih pasal vitamin c dan vitamin e, klik je ok?

nak tanya dengan lebih lanjut? contact je adaa 🙂

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::

 

 

#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN · HERBLAX · LECITHIN

LECITHIN+HERBLAX: COMBO RAYA PALING HOT!

Menjelang raya ni semua nak nampak cantik, langsing..selepas raya apatah lagi..kita kena sedia ‘senjata’ untuk menghadapi juadah enak yang menggoda disetiap rumah terbuka  🙂 Korang dah sedia?

 

LECITHIN+HERBLAX= HOT COMBO RAYA
LECITHIN+HERBLAX= HOT COMBO RAYA

Inilah dia combo yang Adaa cakap..permintaan memang tinggi tambah-tambah lagi bulan ini Shaklee menawarkan LECITHIN BUY 3FREE 1. Lagi lah..stock 4 bulan tapi bayar untuk 3 bulan je..jimat kan? Siapa nak bagi free2 RM52? Shaklee bagi hehhe

KENAPA INI COMBO TERHANGAT?

LECITHIN
LECITHIN

FUNGSI PALING UTAMA

  • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
  • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
  • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
  • Membantu kawal paras triglycerides.
  • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
  • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

Juadah raya memang kita tahu berkolesterol tinggi dan berlemak, jadi ini bagus untuk menyekat lemak tersebut dari tersimpan didalam badan. Setelah diurai dalam bentuk yang senang disingkirkan, sekarang tugas HERBLAX untuk ‘flush out’ dari badan.

HERBLAX
HERBLAX

 

Herblax membantu meningkat proses pencernaan secara lawas dan detox badan kita. Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. 🙂 … tahukah anda… kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa..)

Ini sudah memadai sebagai perisai nak menghadapi juadah raya anda 🙂

Berminat? Jangan tunggu lama-lama..nanti pos nak cuti doh..jangan melepas naaa

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::