PERISAI KETIKA JEREBU: JANGAN AMBIL REMEH

Sekali lagi negara diselubungi jerebu teruk tahun ni..memang menyesakkan lubang hidung. Adaa sendiri rasa tak selesa dan mula batuk-batuk.

Adaa ingat lagi pada tahun 2013, jerebu sangat teruk sampaikan kena isytihar darurat di Muar kalau tak sihat..mau nya tak..bacaan sampai 700 lebih..Minggu lepas adaa ke klinik sebab suami demam, dan doktor tu kata memang ramai sekarang ni diserang asma, demam, batuk..macam-macam jenis virus mula menyinggah.

Hari ini dan esok, sekolah juga diarahkan untuk tutup kan? Bacaan masih lagi belum berkurang secara drastik malah ada yang mengatakan 10 hb oktober ini jerebu bakal teruk semula. Jadi kena siapkan perisai! Mask, vitamin, ubat..semualah.

Bila cuaca macam ni, virus, bakteria macam-macam ada diudara dan kita harus elakkan dari terdedah kepada semua tu..kalau tak penyakit mudah menyinggah..tapi adakalanya memang tak dapat nak elak kan? Jadi, kita kena kuatkan imun sistem kita dan keluarga.

APA TINDAKAN KETIKA JEREBU?

TINDAKAN SEMASA JEREBU

TINDAKAN SEMASA JEREBU

Sangat penting untuk kita jaga kesihatan ketika ini tau.

Bagi yang ingin mengambil langkah berjaga-jaga..yelah kalo dah kerja nya kat luar mcm mana pulak nak kurangkan aktiviti kan..nak tak nak terpaksa juga keluar..kalau yang duduk dalam rumah ni pon boleh berisiko mengalami masalah kesihatan, apatah lagi yang diluar..

Jadi, adaa sarankan, supplement yang sesuai untuk kita dalam cuaca sebegini:

Omega& mealshake– mengalami masalah pernafasan seperti asma

Nutriferon– Perisai terbaik untuk meningkatkan imuniti tubuh badan anda

Performance Drink– Mengelakkan anda mengalami dehydration. Performance drink bantu anda hydrate lebih cepat dari air.

Kita sama-sama jaga diri ye..

PROMOTION BUY 2 OFF 5%

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::

KOLAGEN & NUTRIFERON SHAKLEE KINI KEMBALI!

Semalam Shaklee bagi sms dan email yang sangat menggembirakan Adaa. Kolagen dah ada kembali! wehee!!

Kolagen shaklee yang menjadi fenomena sebelum ni dikatakan tidak akan masuk ke Malaysia sehingga 2016. Memang kecewa jugak sebab kolagen ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan kerana kualitinya yang sangat tinggi dan keberkesanannya memang tip top.  Bila kata setahun out of stock mestilah kecewa kan?

Tapi, Alhamdulillah, urusan shaklee dan pijak berwajib segera diselesaikan dan kini kolagen sudah kembali memang best!!

Satu lagi, produk berpaten shaklee yang sangat ditunggu-tunggu iaitu NUTRIFERON. Sekarang ni jangkitan penyakit sangat membimbangkan dan adaa akui susah nak cari masa yang anak-anak ke atau keluarga betul-betul sihat. Setiap masa ada saja yang tak sihat betul tak? Dengan pemakanan yang tak menentu, cuaca dan persekitaran yang tercemar, nak keluar rumah pun rasa takut..ada je penyakit yang nak hinggap. Takkan selamanya nak bergantung kat ubat kan? Doktor-doktor pun semakin banyak beban kerja dek kerana hospital yang sentiasa penuh sampai tak muat wad!

Jadi, disinilah pentingnya kita menguatkan imun sistem kita. Melalui pemakanan, senaman dan pengambilan supplement. Nutriferon Shaklee dirumus khas untuk menguatkan imun sistem. dan adaa jamin, memang berbaloi untuk amalkan. Rasa pun sedap, anak kecil pun suka tau.

kolagen and nutriferon is back

Jadi, bagi yang tertunggu-tunggu kemunculan nutriferon dan kolagen, penantian dah berakhir! jom borong sebelum stok kering hehe

*dalam kepala banyak sangat nak cerita ni..Promo dari shaklee bulan ni sangat menggemparkan..adaa akan kongsikan satu persatu..so stay tune ok..nak cerita banyak-banyak tak sempat, ade urusan keluarga hehe i’ll be back!

 

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

Bila 2 hero demam: BERIKAN IMUNISASI UNTUK ANAK ANDA!

wpid-201409200856.png

Dari tengah malam tadi si Eilman asyik batuk muntah..tapi yg keluar kahak berketul2..dah kenapa budak ni..pagi td pon masih macam tu.. Masa nak breakfast sakit perut pulak..yang si abangnye pon Adam sama sakit perut..ish..dah gi pintu pagar tadika..tak jd..pusing balik..sakit … Teruskan membaca

KOLAGEN: HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN ECZEMA DENGAN SEGERA!

Bila dekat-dekat raya ni masing-masing mulalah duk belek kulit muka lah, putih ke tak, jerawat ke tak, berparut ke tak..semua nak lawa kan ..barulah lawa nak selfie haha

Ok, dengan keadaan pemakanan, persekitaran kita sekarang (asyik-asyik salahkan makanan dan persekitaran, well..dunia kita lebih tercemar dari yang kita sangka tau..) kulit kita mudah kena alahan, naik jerawat, eczema..macam2..bukan setakat kulit lah, satu badan asyik tak sihat betul tak? cuma pada kali ni adaa focus pada kulit dulu lah..kata nak chantek kannn

sekali tengok, ala..takdelah masalah besar pun..tapi bagi yang menanggung nye..huhu serabut kepala kan? kadang-kadang tuan dah lawa, macam model sekali jerawat banyak, parut jerawat sampai nak penuh dua-dua pipi..kan ke geram tu? Apa lagi yang menghidap eczema, salah makan sikit, salah guna produk sikit rosak kulit dan penuh parut..huhu

jadi, BAGAIMANA NAK HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN ECZEMA dengan cepat?

KOLAGEN

Tu dia jawapan untuk masalah anda..macam mana tu? ha meh sini baca.

mungkin ramai yang dah tahu tentang kolagen, tapi belum tahu kepentingannya dalam mengurangkan parut kan? Kalau kita tengok produk-produk kecantikan, rata-rata mesti nak masukkan kolagen dalam ingredient tu..baik produk untuk jerawat, kulit, parut, anti-aging..semua nak buh kolagen kan? sebab apa? sebab kolagen ni penting sangat fungsinya untuk organ terbesar dalam tubuh kita iaitu KULIT. Zaman sekarang ramai yang dah mula mengambil kolagen secara suntikan, tetapi kosnya mahal jadi tak ramai yang mampu..jadi apa pilihan yang kita ada?

Mula-mula adaa nak ajak tengok/baca dulu peringkat pembentukan parut.

 

1) Inflammatory Phase: The eczema stops weeping or bleeding as your body fights the infection.

When your body is trying to create new scar tissue, it requires more nutrients and vitamins to help it repair the broken skin. Your gut plays an important role in this, as your immune system and white blood cells help fight against infections. This can take anywhere from 2 days to a week, depending on the health of your gut and immune system.

This is why I tell people that it’s important that they have a healthy gut, as it helps the “closing” process to go a lot faster, and in turn makes the scar smaller.

(badan kena sihat, imun sistem kene tip top, baru luka senang baik, parut pon taklah lambat nak baik)

2) Proliferative Phase: Your body produces collagen.

When your gut and immune system is able to fight against infections efficiently, it then begins the process of collagen formation. Your body starts to produce collagen, and pull the edges of the eczema wound together producing new capillaries and new skin.

You may notice that the skin on a scar doesn’t have any hair follicles or sweat glands. This is because scar tissue is different than the previous skin before. In this phase your body continues to produce cells to keep the wound clean, which sometimes makes it look like it’s wet.

(badan kena cukup vitamin c, kolagen bagi memastikan pembentukan sel2 baru lebih cepat)

3) Maturation Phase: Your body slowly remodels your skin by producing more collagen.

Finally, your body starts to re-build the scar so that the scar is less noticeable. Over time and with a healthy immune system, the eczema scar goes from red and raised to flat and more white colored. This is what happened to my major scars, until now they are barely noticeable! source: here

Dah nampak kan peranan kolagen? PERANAN IMUN SISTEM, ZAT DAN VITAMIN YANG CUKUP dalam pembentukan parut yang ‘cantik’ gitu.

Jadi, apa pilihan yang anda boleh buat selain mendapatkan suntikan kolagen bagi meningkatkan kolagen dalam tubuh?

VITAMIN C

Inilah salah satu vitamin yang sangat2 penting dalam penghasilan dan pembentukan kolagen. Tanpa Vitamin C yang mencukupi, penghasilan kolagen akan terganggu. Perlu juga diingatkan, bila usia kita dah menganjak ke 20-an, penghasilan kolagen akan menurun dengan pantas, jadi jika kita dan berusia, kena pula eczema, haruslah gandakan pengambilan vitamin C anda ye

vitamin c

Disebabkan badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin C secara semulajadi didalam badan, jadi kita perlu mendapatkan melalui pemakanan lah ye..kena banyakkan makan makanan tinggi vitamin C..kalau adaa, adaa pilih supplemen aje..sebab dalam 1 kapsul vitamin C = 7 biji oren, hari2 nak makan 7 biji, idok le saya..huhu so telan aje 1 kapsul 500mg vitamin C..senang!

vitamin C

vitamin C

PROTEIN

Ini salah satu lagi komponen penting dalam tubuh. Seperti yang kita semua maklum, protein adalah salah satu sumber yang paling penting dalam pembentukan sel yang sihat. kita ni asasnya sel tau, kulit, organ semualah, asalnya dari sel..jadi, untuk mendapatkan sel yang sihat, protein mestilah mencukupi dan bukan sebarang protein ye, protein yang bagus lah..

Bila kita mengambil potein, protein ini akan diuraikan kepada asid amino dan asid amino L-argine dan Glutamine ini adalah sangat penting dalam meningkatkan imun sistem kita..jadi ianya sangat penting ketika stage 1 tadi.

Bagi pemilihan protein terbaik, rujuk SINI

esp

esp

 

KOLAGEN

 

Ini cara paling mudah lah..selain mengamalkan makanan tinggi kolagen, pengambilan kolagen secara langsung sangat membantu dalam mengekalkan struktur dan ketumpatan tulang dan kulit kita. Memandangkan tubuh kita mula kurang menghasilkan kolagen selepas usia kita mencecah 20-an gitu, jadi, kita kena pastikan tubuh kita mendapat bekalan yang secukupnya melalui pemakanan.

Dengan pengambilan suplemen kolagen ini, ianya membantu meningkatkan penghasilan kolagen dalam badan dan membantu memperbaiki tisu penghubung dalam badan  kita..jadi luka mudah baik dan parut juga minima😀

Kolagen ini pula ada pelbagai sumber, jadi pastikan anda pilih yang terbaik dengan diri anda. Adaa? Shaklee Collagen Powder aje😀

kolagen shaklee

kolagen shaklee

Jadi dah tahu kan cara menghilangkan parut dengan CEPAT?

1. amalkan makanan tinggi VITAMIN C, PROTEIN, dan KOLAGEN

2. Pengambilan makanan tambahan seperti Vitamin c, esp, dan shaklee collagen powder

3. Meningkatkan imun sistem dan mendapatkan nutrient yang mencukupi.

Selain makanan tambahan yang adaa nyatakan diatas, satu lagi produk yang unggul hanya dari shaklee bagi meningkatkan imun sistem anda..satu2nya hanya dari Shaklee..

IMMUNE BOOSTER: NUTRIFERON

IMMUNE BOOSTER: NUTRIFERON

semua didepan mata, cuma ngap aje hehe

Apa lagi? masih belum jelas, hubungi adaa untuk konsultasi PERCUMA ok?

Nak beli tapi malu? Non-member? Anda boleh beli secara direct disini ye..:D kalau nak sembang2 dulu, nak nego..boleh contact adaa dulu..kalau tak..klik aje icon dibawah untuk teruskan dengan pembelian

esell

order now

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

 

 

KERAP SELESEMA,DEMAM,DIJANGKITI VIRUS? CEGAH DENGAN NUTRIFERON!

Sedar tak..sekarang cuaca macam huru hara..tak menentu..kejap panas terik sangat kejap hujan macam nak banjir..betul2 tak menentu kan..

Bila cuaca tak dapat diramal ni..macam2 lah yang effected..apa yang adaa perasan anak-anak lah cepat jatuh sakit..tambah2 kalau yang dah gi sekolah ke tadika ke taska ke kan..tak sah kalau tak berjangkit..yelah..tak boleh nak elak lah kan..kejap2 selesema..kejap2 chicken pox..kejap2 demam..pastu selesema balik..batuk..kahak..nebulizer..klinik..demam..batuk dan itulah perkataan biasa berulang ulang..

Virus zaman sekarang pulak dah makin power tau..lagi kuat..tak heran dah dengan ubat huhu haii lah virus pon gi sekolah ye..hehe virus ni sebenarnya dah develop selari dengan persekitaran..so sekarang ni para saintis kene buat kajian berterusan..takleh dah gune ubat lama..kene improve dari masa ke semasa..huhu..

Jadi..apa yg kita boleh buat? Kita lah kena jaga kesihatan kita..tingkatkan sistem imun kita..macam mana? Melalui pemakanan..kenali makanan yang boleh bantu tingkatkan imuniti badan..contoh bawang putih kan..bawang putih ni mcm antibodi semulajadi lah..sangat bagus kita lebihkan dalam makanan..tapi nak buh banyak mana pulak hari2 kan..jenuh duk makan bawang pulak hehe

image

Jom berkenalan dengan produk shaklee ni..nampak perisai tu? Ha..itulah dia NUTRIFERON & GARLIC hanya dari shaklee..tempat lain takleh dapat ni..hanya di SHAKLEE..

Nak tahu bagaimana nutriferon boleh tingkatkan sistem imun anda, kelebihan nya, penjelasan santifik nya..boleh klik diSINI

NUTRIFERON shaklee dalam bentuk serbuk dan rasanya manis2 labu gitu..sangat sedap..kanak2 pun suka..boleh bancuh dalam air atau tuang je kat dalam mulut tu hehe mcm makan sagun dulu..(gula2 serbuk tu)

Garlic pula dalam bentuk tablet..boleh diambil sebiji sehari..kalau kanak2 yang belum boleh menelan jangan lah bagi ye..:)

*untuk anak2 adaa suka buh dalam air masak..nampak mcm air oren jer..tapi tanpa rasa..jadi kalau letak dlm botol bewarna..diorang tak rasa pun. Minum je macam biasa..senang !

PREVENTION IS BETTER THAN CURE

Agree?

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

Jerebu tahap darurat? Sediakan perisai anda!

JEREBU DI MUAR

Muar mencatatkan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) paling tinggi di Malaysia pada pagi ini dengan bacaan IPU 746.
Kerajaan hari ini mengisytiharkan darurat jerebu bagi seluruh kawasan Muar dan Ledang berkuat kuasa serta-merta.
Bandar Muar seolah-olah lenyap diselubungi jerebu, selain jarak penglihatan kurang 1 kilometer dengan bau asap kuat berikutan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tertinggi setakat jam 7 pagi tadi.

credit here

746!! sangat tinggi ok..memang patut pon diisytihar darurat..ini boleh membahayakan nyawa ni..terutama anak2 kecil yang masih bersekolah tu..kesian nya..Anak kita yang duk dalam rumah ni pon kita dah bimbang apatah lagi yang kat luar tu..

Penggunaan ‘mask’ sangat perlu dalam situasi macam ni..ish..

Semalam duk dalam rumah taklah terasa sangat, bila nak gi petik pucuk ubi, bukak je pintu dapur..uih..mcm orang tengah bakar sampah baunye..kabus tu dah tentu lah..adam pon bising ‘jangan kuar! dangerous lah ibu!’ pastu siap pura2 batuk yang tak tahan tu..boleh pulak berlakon kejap hehe

Memang sesak! Macam mana lah orang yang ada masalah pernafasan tu kan..extra precaution lah nampaknya.

Dalam situasi mcm ni, adaa cuma terfikir satu je

nutriferonSebab dalam situasi mcm ni, macam2 penyakit boleh datang..adaa sendiri cukup elergic dengan udara yang kotor..bukan ape, dulu waktu pindah dari kelantan ke damansara, adaa dapat penyakit baru hehe allergy yang tak pernah wujud selama ni..elergy habuk..gatal2 sampai bengkak muka..bunyi macam gedik je kan haha takleh kene panas dan habuk sikit..asal berpeluh je sikit mulalah gatal..kene duk dalam aircond jelah gamaknye haha..tapi its true..sebab duduk tingkat 5 masa tu, habuk memang menerawang..rumah tu pagi sapu, tgh hari kene sapu, petang pon bersapu..habuk mcm pasir pantai hehe

Jadi, amat penting untuk tingkatkan imun sistem masing..supaya ada perisai dari dijangkiti penyakit..apatah lagi ujung2 kehamilan ni..anak2 pon sama..suami yang memang kerja nya kat luar lagi lah kan..

Jadi buat tindakan segera..Selain nutriferon, boleh add on Garlic+Vitamin c+zinc complex untuk mempertingkatkan sistem imun anda dan keluarga. Do something before it’s too late.

Anak2 kita terutamanya, berikan mereka yang terbaik..apatah lagi untuk bayi yang still dalam pantang huhu kesian..kecik lagi kan..yang memang mengalami masalah pernafasan, ibu-ibu mengandung..hujung2 kehamilan ni sangat penting ye ..masa gi check-up, selesema pon doktor tanye..teruk ke tak ke..sebab apa2 yang berlaku pada ibu, anak dalam kandungan turut mendapat kesan..jadi jangan ambil mudah..HEALTH IS WEALTH kan? it’s ur call!

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::