ALFALFA · B COMPLEX · BREASTFEEDING · ESP · Ostematrix · SHAKLEE RELATED

SHAKLEE BANTU SUSU MELIMPAH RUAH?

SHAKLEE BANTU SUSU MELIMPAH RUAH? Amboi3 tajuk…propa sungguh tau..kalaulah sesenang itu, selesai semua masalah ibu-ibu diseluruh dunia..hahaha bukan apa..ramai orang yang ambil Shaklee ni salah faham..jadi adaa rasa terpanggil untuk perjelaskan sedikit lah..

Tiada ubat atau makanan yang secara langsung boleh membanyakkan susu ibu..ada yang kata..oat lah..kurma lah..lobak putih lah..longan lah..macam2..tapi betul ke?

Adaa dulu masa anak pertama..susu takdok..dengan takda pengalaman..dengan keadaan kesihatan..dengan anak yang belum pandai latch on..sudahnya adaa frust..jadi..carilah alternatif..jumpa doktor dan doktor ada bagi ubat..tapi ubat tu bukan untuk banyakkan susu..ubat tahan muntah ke ape tah tapi side effectnya bantu banyakkan susu..gtulah..tapi sikit pon takda effect pada adaa..

Lepas tu makan itu ini..makan ubat homeopati..pon sama..tak jadi pon..sebab ape? Sendiri salah konsep..tak faham konsep..

Sebenarnya tak ada pon ubat banyakkan susu..yang ada ialah makanan untuk bantu ibu sihat..cergas..bertenaga..barulah sistem badan sihat..mood baik..susu juga lebih terhasil tapi ada syaratnya

DEMAND VS SUPPLY

Ini lah yg mak2 selalu lupa..nak susu banyak tapi pump malas..yang direct feed tu yelah sbb 24/7 dengan anak..tapi yg bekerja atau jarang bersama anak pula bagaimana? Kalau duk rumah..setiap 2 3 jam anak nak susu..tapi bila gi keje..pump sekali je dlm 12 jam..(kul 7 dah gi keje balik kul 7 mlm smp umah) guano tu?

Bila demand tak ada..supply pon takda lah..sama je konsep macam kilang..ade tak kilang yang sungguh2 lah duk buat ubat gigi contohnya sampai melambak2 sedangkan takda orang yang nak beli..bankrup lah sudahnye tokey kilang..jadi bila takda demand..kilang pon berhenti produce..

Sama juga dengan breast kita..bila takda yang nak menyusu..takkan susu nak melimpah ruah mcm paip..sudah tentu lah tak kan..

JADI KENAPA RAMAI IBU MENYUSU AMBIL SHAKLEE NI SUSU MAKIN BANYAK?

rata2 dari kita..sentiasa letih..kerja siang malam..dengan cuaca panas lagi..balik keje ade lagi keje kat rumah..

Usia pulak makin meningkat..sel2 makin tak sihat dek kerana pola pemakanan dan cara hidup yang tidak sihat..ibu2 yang dah pernah bersalin banyak kali pulak lagilah..hormon dah kelaut bak kata orang..tak tentu arah dah..jadi sistem badan dah tak menentu..badan letih..tak bertenaga..hormon2 pon dah tak stabil..inilah yang mempengaruhi penghasilan dan pengeluaran susu ibu..

Dengan Shaklee..ibu2 lebih bertenaga..mendapat nutrisi yang diperlukan badan, hormon lebih stabil, lebih cergas, sel2 lebih sihat..jd ibu lebih seronok untuk menyusukan bayi..

Ada juga memang membantu penghasilan susu ibu seperti alfalfa. Yang ni special sebab alfalfa kaya dengan 1001 khasiat yang membantu kesihatan ibu seterusnya membantu penghasilan susu ibu.

Mood yang baik..badan yg cergas dan sihat sangat mempengaruhi penghasilan susu..sekali lagi dgn syarat ADA DEMAND dr bayi atau pump lah..

Jadi fahamkan? Shaklee BUKAN UBAT TAMBAH SUSU tapi MEMBANTU IBU2 untuk menyusukan anak2 dengan memberikan kesihatan yang lebih baik..

#saya ambil shaklee bukan sahaja ketika menyusu tapi ketika berpantang..menyusu..mengandung..setiap masa.. ūüôā

image

I ‚ô• SHAKLEE

Advertisements
#CADANGAN DAN SET RAWATAN · B COMPLEX · ESP · OMEGA GUARD · PREGNANT · SHAKLEE RELATED · Vitalea · VITAMIN C

APA FUNGSI VITAMIN UNTUK IBU MENGANDUNG?

Ibu mengandung memerlukan nutrisi yang berbeza daripada biasa. Jika selalunya keperluan nutrisi hanya untuk tubuh ibu, tetapi ketika tempoh kehamilan, ibu harus mengambil nutrisi yang lebih untuk perkembangan bayi.

Kalau kita pergi klinik kesihatan kan, dah tentu2 kita akan bawa balik sekurang-kurangnya 2 3 jenis vitamin. vitamin ni doktor bagi bukan saja-saja..ada tujuan..jadi jika anda fikir ianya tak penting, fikirkan semula. Jika bukan untuk jangka pendek, mungkin untuk jangkamasa panjang nanti. Kita nak guna tubuh ni lama lagi (dengan izin Allah), jadi kena jaga lah kan.

APA VITAMIN YANG PERLU ?

Ini adaa kongsikan vitamin yang perlu bagi ibu hamil serta fungsinya ok? Kadang-kadang walau dah share banyak kali pun masih lupa kan?

 

6532141_orig.jpg

Semua vitamin ni adaa ambil ketika mengandung dulu..masa anak first tak sempat kenal..so masa mengandung anak kedua dan ketiga inilah peneman adaa.Malah lepas2 tu pun walau dah tak mengandung, vitamin ini juga yang adaa ambil sebab ini adalah asas untuk tubuh kita.

2.png

Berikan yang terbaik buat diri anda dan anak anda ok? Dan pastikan ambil vitamin yang natural dan organik.

SHAKLEE DIFFERENCE

shaklee-difference_5681b06557577.png

GET THE BEST FOR BEST RESULT!

Nak lihat REAL testmoni SHAKLEE?? ‚ÄĒ‚Äď> http://bit.ly/2bdTci0

Berminat?
‚ě°ÔłŹwhatsapp 017-9329859
‚ėéÔłŹwhatsapp 017-9329859
‚ě°ÔłŹwhatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!
.

#SHAKLEE #shakleeterengganu #sayajualshaklee #shakleemurah #esp #setkulit #kulit #masalahkulit #setpantang #sethamil #setbersalin #setmenyusu #supplementsemulajadi #vivix #jerawat #jeragat #setkurusshaklee #testimonishaklee #sidterengganu

#KORANGTAUTAK · #MASALAH KESIHATAN · B COMPLEX · ESP · OMEGA GUARD · Ostematrix · PREGNANT · SHAKLEE RELATED · Vitalea · VITAMIN C

PERLU KE VITAMIN BANYAK-BANYAK SEMASA MENGANDUNG??

5

“Perlu ke banyak-banyak vitamin ni? malas lah nak telan..saya tak biasa lah”

“besar sangat lah vitamin ni, kalau tak ambik tak boleh ker?”

Ini komen yang biasa Adaa dapat dari ibu-ibu yang pertama kali mengandung..Berat katanya nak telan vitamin banyak-banyak. Kalau hospital bagi pun dia buat pameran je kat rumah..Kenapa gitu..Kesian budget kerajaan tau..bazir nanti.

Semasa mengandung, hormon kita ni macam rollercoster, perubahan bukan sahaja dari segi emosi, malah fizikal (huhu)..Apa lagi dengan kehadiran ‘orang baru’ kat dalam tu. Untuk membesar (sebagai juara) bayi kita layak dan patut menerima nutrisi yang secukupnya.

Sebenarnya, kesemua vitamin yang kita perlu ambil semasa mengandung adalah vitamin asas. Pendek kata, kalau tak mengandung pun kita perlukan vitamin2 ni tak kisah lah dari makanan harian ke makanan tambahan ke dan bukan perempuan jer, lelaki pun sama. Cuma, semasa mengandung, keperluan tu lebih sedikit sebab kita ada bayi kat dalam tu..sebab tu doktor pastikan kita cukup nutrien..bukan untuk kesihatan kita je tetapi untuk kesihatan dan tumbesaran bayi tu.

Ramai ibu atau bakal ibu salah faham tentang ni..menyangkakan yang kita perlu ambil vitamin semasa mengandung sahaja..tak ya..Adaa sebelum kahwin lagi dah ambil vitamin2 ni..Balik je dari kelas masa di UK dulu, adaa akan lalu deretan kedai sepanjang jalan nak balik ke rumah dan adaa duk usha je kedai ‘natural remedies’ kat sana..bila tengok macam menarik..ramai pulak tu orang selalu singgah..terdetik jugalah dalam hati ni apa yang menarik sangat ni..balik rumah, google khasiat itu khasiat ini..lepas tu baru gi beli. hehe dari situ dah sedar kepentingan makanan tambahan ni. Tambah-tambah, masa tu umur baru 22 gitu..masak pun bukan pandai sangat, makan pun tak menentu sangat kat tempat orang, jadi makanan tambahan ni penting lah. Dari zaman sekolah lagi sebenarnya Umi selalu bekalkan adaa multivitamin, tapi kesedaran dan pemahaman tu takda..Umi beli, adaa makan. Beza bila kat UK, adaa sendiri rasa nak fahami dan amalkan sendiri.

Sama juga dengan ibu-ibu..kalau disuruh-suruh, mesti taknak kan..tu yang sudahnya buat pameran je vitamin tu semua.

Saranan Adaa, bakal ibu atau ibu-ibu, silalah fahami setiap vitamin yang diberikan oleh doktor atau yang dalam gambar kat atas tu. Kalau sungguh kita faham, sedar kepentingan vitamin ni untuk diri kita dan bayi, dah pasti takda ngelat2 nak makan..takda masalah lah vitamin besar ke berlambak ke..itu semua keperluan. Kalau rasa pemakanan dan diet harian anda lengkap, tak perlu lah makan vitamin tu semua. Tapi kalau makan pun kelaut..silalah ambil makanan tambahan ya.

 

KENAPA PENTING PENGAMBILAN VITAMIN KETIKA MENGANDUNG?

  • Keperluan nutrisi semasa mengandung lebih tinggi dari keadaan biasa
  • Ibu dan bayi kedua-duanya memerlukan nutrisi dan zat yang secukupnya bagi mengelakkan komplikasi atau sebarang masalah sepanjang kehamilan dan kelahiran selain untuk tumbesaran bayi yang sihat.
  • Ibu yang mempunyai sebarang penyakit atau kondisi seperti masalah pemakanan, terdedah kepada asap rokok, masalah darah (darah tinggi, rendah, anemia etc), penyakit kronik, sangat memerlukan vitamin ketika hamil bagi memastikan kedua-dua ibu dan anak dalam keadaan tidak berisiko.
  • Mengelakkan sebarang masalah kepada bayi seperti, kelahiran pramatang, kurang berat badan, kecacatan kelahiran.

 

ANTARA VITAMIN WAJIB AMBIL

 Zat besi (iron) (VITALEA)

Penting untuk pembentukan sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan. Ia mengurangkan risiko kelahiran bayi pramatang. Dos yang dicadangkan untuk wanita hamil ialah 27 mg.

Kalsium (OSTEMATRIX)

Kalsium penting bagi pembentukan tulang dan gigi. Bekalan kalsium dalam Prenatal Vitamin mempunyai kadar yang lebih tinggi berbanding dengan bekalan kalsium dalam multivitamin yang biasa. Dos yang diperlukan ialah 1,000 miligrams (mg) setiap hari.

Asid folik (BCOMPLEX)

Asid folik penting bagi perkembangan fizikal dan saraf bayi dalam rahim di awal kehamilan. Ia mesti diambil sebaik persenyawaan berlaku antara ovum dan sperma untuk menghalang kecacatan neural tube dan membantu pembentukan saraf dan sel-sel lain. Dos yang dicadangkan untuk ibu hamil ialah 1000 micrograms (mcg) sehari.

Omega-3 (OMEGA PLUS)

Diperlukan untuk perkembangan otak, membantuk sistem saraf dan menjamin penglihatan yang baik. Dos yang dicadangkan ialah 200 – 300 mg sehari.

Protein (ESP)

Sangat penting untuk pembentukan sel sihat, tumbesaran yang baik dan sihat.

Bagaimanapun pengambilan Prenatal Vitamin bukan bermakna bayi dalam kandungan langsung tidak boleh mengalami sebarang masalah kesihatan atau kecacatan. Kena ingat ya. Ini usaha kita..mencegah dan merancang kan lebih baik.

 

Jadi agak-agak nak kena ambil tak? Bagi Adaa, kena dan berbaloi sangat ambil sebab kita nakkan yang terbaik kan. Jangan malas atau culas. Ini kan untuk kesihatan kita dan bayi juga. Betul tak?

~Jadilah ibu yang bijak!~ ūüėÄ

 

 

B COMPLEX · CINCH · ESP · MEALSHAKE · Vitalea

TERLALU KURUS? ‘UNDERWEIGHT’? TAMBAH BERAT BADAN SECARA SIHAT SEKARANG!

“BERAT BADAN SAYA DAH NAIK!, GASTRIK MAKIN KURANG, MIGRAIN PUN KURANG, HAID LEBIH TERATUR MEMANG DEBABOMMM!!

Selamat pagi Malaysia!! Selalu cerita orang nak kurus kan, kali ni kes orang nak tambah berat pulak. Adaa dapat testimonial ni 15 April hari tu baru hari ni sempat nak kongsi. jom baca testimonial dulu ya..terima kasih sangat bagi feedback macam  ni dik oi..ceria hari hakak.

MASALAH KURANG BERAT BADAN
MASALAH KURANG BERAT BADAN

 

Rajin cik adik ni ‘compose’ siap-siap dah lawa-lawa..akak tinggal tampal sini je dik ūüôā

Alhamdulillah, cik adik ni baru sebulan ambil ESP dan Vitalea. Nak tambah berat badan sahaja pada mulanya tetapi tengoklah manfaat yang dia dapat secara tidak langsung..dia punya gembira sampai terus beli 2 tin ESP terus dan dah sampai pun kat dia kelmarin. Syukur.. Ayat last yang tak tahan tu ‘boleh lupa rupa sebenar’ hehe makin lawa ye dik.

Bagi yang dah lama nak naikkan berat badan tapi belum berjaya, mungkin boleh cuba macam cik adik kita ni. Ada orang nak gemuk sanggup makan makanan tak sihat..jangan ya..itu bukan cara yang betul..kita nak sihat, itu KUNCI utama..kalau berat badan naik kerana makan benda yang bukan-bukan nak buat apa..tu membuka pintu penyakit namanya tu..huhu

SHAKLEE BOLEH MEMBANTU TAMBAH BERAT BADAN?

InsyaAllah, Shaklee ada menyediakan rangkaian untuk menambah berat badan, cuma bergantung kepada anda nak ambil semua atau macam cik adik ni tadi dia cuma ambil dua produk sahaja dulu. Keberkesanan berbeza kan mengikut tubuh individu.

photo_2015-04-24_05-41-55

VITALEAРVitalea merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dicipta didunia!. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA.

  • Memberikan tenaga segera
  • Pelengkap nutrisi
  • Membantu dalam proses metabolisma badan
  • Menyediakan asas nutrisi, pertubumbuhan sel baru, bantu proses tumbesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
  • melindungi organ seperti buah pinggang, jantung dan hati.

CINCH SHAKE, ESP DAN MEALSHAKE– Ini merupakan 3 protein terbaik dari Shaklee yang pastinya bebas GMO (non-GMO).

cinch 3

CINCH SHAKE– Didatangkan dalam 3 perasa iaitu Caffe latte, coklat dan vanila. Boleh pilih mengikut selera anda ūüôā Setiap kali anda minum Cinch Shake, anda akan mendapat 24g protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting serta 6g serat larut. Ia membantu membina otot dan mengekalkan tahap gula normal dalam darah.

ESPРInilah protein soya terbaik dan terlaris di Shaklee!  Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Ianya mengandungi 9 asid amino penting dan diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

KHASIAT DALAM SATU HIDANGAN ESP
KHASIAT DALAM SATU HIDANGAN ESP

MEALSHAKE– Protein dengan bau dan rasa VANILA yang enak! Ia menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Mealshake diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu buah,sayur-sayuran, kacang soya dan lactalbumin (sejenis susu).

meal-shakes

  • Memberikan nutrisi lengkap
  • Membantu tumbesaran yang sempurna
  • Mengandungi vitamin A, C, E, zinc dan selenium
  • Memberikan tenaga bersama rasa yang enak!

#Mealshake dan cinch sangat disarankan diambil bersama ESP untuk penyerapan protein dan vitamin yang lebih baik. #

photo_2015-04-24_05-42-02

B COMPLEX– Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar kebolehserapan yang sangat tinggi dan berkualiti. Bcomplex lengkap dengan 9 komponen folik. Kesemua komponen perlul hadir bersama untuk mendapat keseimbangan vitamin B dalam tubuh. Ianya vitamin larut air, jadi sebarang lebihan tidak akan disimpan didalam tubuh dan disingkirkan melalui sistem percernaan. jadi sangat penting untuk kita ambil secara berterusan setiap hari.

  • Menukar makanan kepada tenaga
  • Membantu meningkatkan selera makan (ambil sebelum makan)
  • melawan stress dan tekanan
  • Membantu tumbesaran yang baik.
  • Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban.
  • Baik untuk mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan
  • Mencegah anemia dengan membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi
  • meredakan senggugut, kerisauan, PMS, masalah penghadaman

Sekiranya anda ingin menambah berat badan secara sihat macam cik adik kat atas tu..jangan segan whatsapp adaa ok? Adaa akan bantu anda dengan cara pengambilan dan jadual pemakanan. Sebarang soalan pun boleh tanya, takda masalah ūüôā

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
#MASALAH KESIHATAN · ALFALFA · B COMPLEX · BREASTFEEDING · ESP · KALSIUM · Ostematrix · Vitalea · VITAMIN C

TEKNIK ‘POWER PUMPING’: BANTU IBU TINGKATKAN STOK EBM

Hari ni Adaa nk share tentang power pumping. Ramai customer Adaa yang breastfeeding anak, tetapi bekerja. Ada juga yang bekerja dari rumah tapi bila sekali sekala nak meninggalkan anak atas urusan kerja, terbatas. Jadi nak taknak kenelah pump kan untuk kumpul stock Ebm. Kadangkala tuh datang lak masa2 susu merudum , jadi apa yg anda boleh buat? Boleh cuba TEKNIK POWER PUMPING. Macam mana tuh? Jom sama-sama belajar:

POWER PUMPING
POWER PUMPING

credit:

 

Power pumping is useful as one of the methods if you’re trying to build up your stocks and stimulate your breasts to produce more milk (if you’re having problem with low milk supply).
*Power pumping = hyperstimulation

Apa itu Power Pumping?

Merupakan teknik mengepam yg boleh membantu meningkatkan penghasilan susu. Ia melibatkan teknik dan setup mengepam yg biasa tapi dlm cara yg lebih unik. Ideanya adalah utk meniru bayi menyusu secara x langsung meningkatkan bekalan susu ibu.

Siapa yang perlukan Power Pumping?

1. Ibu yang ingin menyusukan anak angkat – teknik ini digunakan untuk rangsang penghasilan susu
2. Ibu yg ingin relaktasi/ menyusukan semula si anak setelah berhenti menyusukan
3. Ibu yg kekurangan susu, berusaha untuk memperbanyakan semula susu Рakibat drpd perubahan hormon, period, kurang mengepam etc.

Macam mana nak buat Power Pumping?
 

Untuk Single pump –¬†pam kanan dulu 10 minit, kendian pam kiri plak 10 minit, tukar plak ke kanan 10 minit dan seterusnya, bertukar2 setiap 10 minit berterusan selama¬†sejam.

single pump  

Untuk Double Pump –¬†Pam kedua2 belah serentak selama 10 minit, rehat/ stop pam 10 minit, sambung lagi pam 10 minit, rehat 10 minit dan seterusnya selama 1 jam.¬†Disarankan buat power pumping ni¬†sekali sehari,¬†seelok2 nya¬†waktu mlm ke subuh, sbb hormon susu sgt tinggi waktu ni.

DOUBLE PUMP
DOUBLE PUMP



Berapa lama masa diambil untuk dapat hasilnya?

Kalian jgn igt sekali buat terus susu jadi banyak yer. Power pumping perlukan masa sekurang2nya 1 minggu! Walaupun pada hari pertama hasil pam setitik dua atau ‘pam angin’ semata2, teruskan misi sehingga dpt hasil yg dikehendaki. Jangan putus asa, usaha, doa dan tawakal, insyallah dipermudahkan olehNYA…amin.

 

Disamping teknik mengepam yang betul, anda juga mungkin ingin mengambil suplemen yang membantu meningkatkan pengeluaran susu badan anda. Disini Adaa kongsikan beberapa pilihan untuk anda ya

  1. 1st Choice: Vitalea+Bcomplex+Vitamin c+Alfalfa
  • Mengandungi Multivitamin dengan dengan zat besi, Vitamin B, vitamin C, dan Alfalfa
  • Sesuai untuk ibu yang¬†TIDAK mempunyai masalah penyusuan
  • Tujuan utama mengambil supplement ialah untuk memperkayakan nutrisi dalam susu ibu
  • Alfalfa membantu menghasilkan susu ibu dengan lebih cepat
  • Sesuai untuk ibu yang mempunyai¬†masalah sembelitdan masalah¬†keputihan
  • Bagi bayi yang mempunyai masalah¬†eczema, ¬†set ini dapat membantu
  • Kurang sesuaiuntuk ibu-ibu yang baru melahirkan / berpantang kerana tidak sesuai untuk bayi yang mengalami¬†jaundice dan ada sesetengah bayi mengalami sedikit cirit dengan alfalfa.

 

  1. 2nd Choice: Bcomplex+ Vitamin c+ Vitalea+ Ostematrix

  • Mengandungi Multivitamin dengan dengan zat besi, Vitamin B, vitamin C, dan Kalsium
  • Sesuai untuk ibu-ibu yang¬†mengalami kemeruduman susu ketika haid (PMS)
  • Sangat membantumenghasilkan susu dengan cepat.
  • Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang¬†tidak minum susudan alah kepada laktose.
  • Kalsium Shaklee lebih dikenali dengan nama Ostematrix adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin¬†D.
  • Selain itu set ini membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan¬†untuk saraf, pembentukan tulang dan gigi.

 

  1. 3rd Choice: Bcomplex+ Vitamin c+ Vitalea+ Ostematrix+Alfalfa
  • Mengandungi¬† Multivitamin lengkap dengan zat besi, Vitamin B, vitamin C, Kalsium dan Alfalfa
  • Pilihan ini memberi kesan yang lebih yang tidak kurang bagusnya kerana kandungan Alfalfa yang mempunyai khasiat protien di dalamnya.

 

  1. 4th choice: Bcomplex+ Vitamin c+ Vitalea+ Ostematrix+Alfalfa+ESP (best seller!!)
  • Mengandungi Multivitamin lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP.
  • Sangat dicadangkan untuk ibu¬†yang mengalami masalah penyusuan.
  • Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walautelah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari‚Ķ maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.
  • Pilihan yang paling sesuai untuk ibu yang mempunyai¬†stok yang sedikit, atau yang tidak mempunyai stok susu yang banyak
  • Bagi ibu-ibu yangbaru mula nak menyimpan stok¬†ini adalah pilihan yang tepat
  • Pilihan yang paling sesuai untuk ibu yang ingin relaktasi / induce relactation -contohnya ibu telah berhentikan menyusui anak, jika mengamalkan set ini, bersedia untuk pam dengan kerap bagi stimulasi susu, bersama2 tips yang saya bagi, insyaAllah penyusuan boleh dimulakan semula dengan syarat ibu kuat berusaha.
MY CHOICE!
MY CHOICE!

Jadi ibu-ibu jom kita sama-sama jayakan penyusuan ok? ūüėÄ

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN · B COMPLEX · ESP · GLA · SHAKLEE RELATED

SET ASAS UNTUK KESUBURAN WANITA: KENALI VITAMIN YANG MEMBANTU KESUBURAN ANDA

Memang impian setiap wanita untuk menjadi ibu tetapi kadangkala kita diuji dengan sedikit ‘lambat’ atau ‘masalah’ yang insyaAllah boleh diatasi dan jika sabar, boleh membuahkan hasil.

Kesuburan bukan memberat kepada wanita sahaja ye..lelaki juga sama..50-50 dah namanya pasangan kan..nak zuriat bukan mudah ye tak? Jadi sama-sama usaha..tetapi kali ni adaa cuma nak hurai set untuk wanita dulu.

SET ASAS KESUBURAN SHAKLEE
SET ASAS KESUBURAN SHAKLEE

FUNGSI PRODUK

ESPРESP mengandungi isoflavone dan genestein . Isoflavone membantu dalam sistem hormon wanita dan menggalakkan kitaran haid dan ovulasi yang lebih teratur. Genestein juga membantu dalam kesihatan uterus serta ovum.

Cadangan pengambilan: 1-3 sudu besar sehari

BCOMPLEX – Bcomplex cukup terkenal dengan manfaatnya untuk wanita. Asid folik terutamanya sering menjadi ‘target’ atau vitamin wajib untuk wanita. Asid folik adalah 1 daripada 8 adik beradik vitamin B. Jika kelapan-lapan komponen ini hadir bersama, ianya akan lebih efektif. Pengambilan bcomplex membantu dalam sistem reproduktif yang sihat serta penting bagi pembentukan janin apabila hamil.

Cadangan pengambilan: 1 biji sehari

GLAРKetidaksuburan atau kemandulan lazimnya disebabkan oleh hormon yang tidak teratur. Kajian menunjukkan, GLA boleh boleh mengurangkan simptom PMS (sakit kepala, kembung perut, sakit dipayudara, mood swing, depresi) dan menstabilkan hormon, menggalakkan mukus servik dan mengurangkan radang, membantu menguatkan otot uterus sebagai persediaan kehamilan . Sesetengah wanita mempunyai mukus servik yang sedikit dan ini menyukarkan sperma untuk berenang melalui servik. Sekiranya terdapat cecair atau mukus yang mencukupi, ini lebih memudahkan sperma untuk berenang melalui servik terus ke uterus.

Cadangan pengambilan: general 500mg-1000mg 2 kali sehari, untuk tujuan kesuburan dan persediaaan mengandung, boleh ambil 1500-3000mg 2 hingga 3 kali sehari

1 biji GLA mengandungi kira-kira 800mg jadi:

  • general: 1-2 biji 2 kali sehari sehari
  • tujuan kesuburan: 2-3 biji 2 3 kali sehari¬†

 

Bulan ni promosi ESP, pastinya harga yang rendah lah kan..dah nama promosi..jangan lepaskan ok?

Untuk melihat testimonial ESP boleh klik TESTIMONI-ESP

Untuk mendapatkan promosi SEPTEMBER¬†2015 ¬†boleh hubungi adaa ye.¬†Untuk pembelian ESP¬†tanpa promosi¬†menggunakan DEBIT/CREDIT card anda, ¬†anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terusūüėÄ (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :