OMEGA GUARD · SHAKLEE RELATED

EILMAN, ECZEMA & VIRUS

Kanak-kanak paling senang dijangkiti segala macam virus dan masalah kulit. Antara yang paling biasa adalah eczema. Cuma mungkin tahap teruk atau tak tu berbezalah.

Macam Eilman, dari kecil ada masalah eczema. Tak lah teruk berbanding kanak-kanak lain tetapi bila sekitar umur 3-6 tahun ni makin sensitif sebab dah pandai bermain kan. Budak kalau dah main, tak kira pasir, lumpur dah..dengan kulit yang sangat kering, dan sistem imun yang lambat matang, macam-macam datang menjengah.

Macam masalah eczema ni, pantang cuaca panas, terus muka dia naik berbintik dan merah. Kat muka pulak tu yang teruk, badan semua ok je. Pendek kata kulit Eilman ni kasar jer tak semulus kulit kanak-kanak biasa. Kulit dia berbintik sentiasa dan gatal huhu

Sejak dua bulan lepas, selain eczema tu ada pulak satu virus datang. Naik macam ‘ketuat nasi’. Bintil macam ada nasi dan isi tapi keras. Mula-mula kita cuba rawatan guna salicylate acid. Cucuk guna jarum, cuba cungkil keluar isi macam nanah kering  lepas tu sapu krim. Cara ni memang sakitlah dah lah banyak..Itu pun baru cuba sebiji ditangan dia dah menangis sakit..apa lagi kalau buat yang ada dimuka..kulit muka kan lebih nipis..macam tak sanggup..Jadi, sapu saja lah krim dulu. Sapu-sapu macam tak ada perubahan dan semakin banyak naik dimuka sebab virus kan..menular lah.

kulitkutil
macam ini lah lebih kurang tapi naik di sekitar muka dan badan

Lepas tu kami ambil keputusan, pergi ke hospital untuk dapatkan rawatan menggunakan ‘liquid nitrogen’. Memang tak pernah tahu cara rawatan ni tapi inilah yang paling sesuai katanya.

Cecair nitrogen tu diletakkan di setiap biji ‘ketuat nasi’ tu dan nanti ia akan menjadi merah, mengeras, jadi macam kudis dan gugur. Bila dilihat kan, macam orang kena cucuh api ubat nyamuk pun ada. Patutlah meraung si Eilman. huhu

Jadi, buat masa sekarang, kita tunggu jelah semuanya gugur sambil menyapu apa yang patut hehe.

Dari segi suplemen, Eilman makan sebiji Omega Guard Shaklee setiap hari. Ramai orang ingat omega hanya untuk minda kan? jangan tak tahu, masalah Psoriasis pun pakar mencadangkan amalkan omega tau.

 Omega-3 fatty acids are known to be anti-inflammatory, and the relative intake of omega-6 to omega-3 polyunsaturated fatty acids (PUFAs) may be a crucial dietary factor in the regulation of systemic inflammation.-here

Pengambilan omega yang mencukupi sangat membantu dalam mengatasi masalah radang kulit seperti jerawat, eczema, psoriasis dan banyak lagi masalah berkaitan kulit. Ia juga dapat membantu mencegah dari kanser kulit, radang akibat sinar UV (malaysia ni memang panas kan..).

Kalau badan kita cukup bekalan omega, ianya boleh membantu dalam penghasilan sel kulit yang lebih licin dan muda remaja.

Jadi, omega ni bukan sekadar untuk minda je tau. Banyak lagi khasiat omega yang jarang kita sebarkan.

Tapi, untuk kali ni, masalah kulit, silalah ambil omega macam Eilman ya. 🙂

Nak lihat REAL testmoni SHAKLEE?? —–> http://bit.ly/2bdTci0

Berminat?
➡️whatsapp 017-9329859
☎️whatsapp 017-9329859
➡️whatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!
.

#SHAKLEE #shakleeterengganu #sayajualshaklee #shakleemurah #esp #setkulit #kulit #masalahkulit #setpantang #sethamil #setbersalin #setmenyusu #supplementsemulajadi #vivix #jerawat #jeragat #setkurusshaklee #testimonishaklee #sidterengganu

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s