#MASALAH KESIHATAN · ESP · NUTRIFERON · SHAKLEE COLLAGEN POWDER · SHAKLEE RELATED

KOLAGEN: HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN ECZEMA DENGAN SEGERA!

KOLAGEN: HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN ECZEMA DENGAN SEGERA!

wah macam mana tu?

Sempena akhir tahun atau year end sale Y.E.S, shaklee bermurah hati nak bagi potongan harga untuk pembelian kolagen. Bagi yang tahu kualiti kolagen shaklee, memang sale ni berebut laaaa ..mana taknya siap boleh dapat free sekotak.Siapa nak bagi benda free dekat RM300 sekotak? ade?

Dengan keadaan pemakanan, persekitaran kita sekarang (asyik-asyik salahkan makanan dan persekitaran, well..dunia kita lebih tercemar dari yang kita sangka tau..) kulit kita mudah kena alahan, naik jerawat, eczema..macam2..bukan setakat kulit lah, satu badan asyik tak sihat betul tak? cuma pada kali ni adaa focus pada kulit dulu lah..kata nak chantek kannn

sekali tengok, ala..takdelah masalah besar pun..tapi bagi yang menanggung nye..huhu serabut kepala kan? kadang-kadang tuan dah lawa, macam model sekali jerawat banyak, parut jerawat sampai nak penuh dua-dua pipi..kan ke geram tu? Apa lagi yang menghidap eczema, salah makan sikit, salah guna produk sikit rosak kulit dan penuh parut..huhu

jadi, BAGAIMANA NAK HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN ECZEMA dengan cepat?

KOLAGEN

Tu dia jawapan untuk masalah anda..macam mana tu? ha meh sini baca.

mungkin ramai yang dah tahu tentang kolagen, tapi belum tahu kepentingannya dalam mengurangkan parut kan? Kalau kita tengok produk-produk kecantikan, rata-rata mesti nak masukkan kolagen dalam ingredient tu..baik produk untuk jerawat, kulit, parut, anti-aging..semua nak buh kolagen kan? sebab apa? sebab kolagen ni penting sangat fungsinya untuk organ terbesar dalam tubuh kita iaitu KULIT. Zaman sekarang ramai yang dah mula mengambil kolagen secara suntikan, tetapi kosnya mahal jadi tak ramai yang mampu..jadi apa pilihan yang kita ada?

Mula-mula adaa nak ajak tengok/baca dulu peringkat pembentukan parut. (baca bagi paham bahasa inggeris ni hehe)

1) Inflammatory Phase: The eczema stops weeping or bleeding as your body fights the infection.

When your body is trying to create new scar tissue, it requires more nutrients and vitamins to help it repair the broken skin. Your gut plays an important role in this, as your immune system and white blood cells help fight against infections. This can take anywhere from 2 days to a week, depending on the health of your gut and immune system.

This is why I tell people that it’s important that they have a healthy gut, as it helps the “closing” process to go a lot faster, and in turn makes the scar smaller.

(badan kena sihat, makan kena betul, perut sihat, imun sistem kene tip top, baru luka senang baik, parut pon taklah lambat nak baik)

2) Proliferative Phase: Your body produces collagen.

When your gut and immune system is able to fight against infections efficiently, it then begins the process of collagen formation. Your body starts to produce collagen, and pull the edges of the eczema wound together producing new capillaries and new skin.

You may notice that the skin on a scar doesn’t have any hair follicles or sweat glands. This is because scar tissue is different than the previous skin before. In this phase your body continues to produce cells to keep the wound clean, which sometimes makes it look like it’s wet.

(badan kena cukup vitamin c, kolagen bagi memastikan pembentukan sel2 baru lebih cepat)

3) Maturation Phase: Your body slowly remodels your skin by producing more collagen.

Finally, your body starts to re-build the scar so that the scar is less noticeable. Over time and with a healthy immune system, the eczema scar goes from red and raised to flat and more white colored. This is what happened to my major scars, until now they are barely noticeable! source: here

Dah nampak kan peranan kolagen? PERANAN IMUN SISTEM, ZAT DAN VITAMIN YANG CUKUP dalam pembentukan parut yang ‘cantik’ gitu.

Jadi, apa pilihan yang anda boleh buat selain mendapatkan suntikan kolagen bagi meningkatkan kolagen dalam tubuh?

VITAMIN C

Inilah salah satu vitamin yang sangat2 penting dalam penghasilan dan pembentukan kolagen. Tanpa Vitamin C yang mencukupi, penghasilan kolagen akan terganggu. Perlu juga diingatkan, bila usia kita dah menganjak ke 20-an, penghasilan kolagen akan menurun dengan pantas, jadi jika kita dan berusia, kena pula eczema, haruslah gandakan pengambilan vitamin C anda ye

 

Vitamin c

Disebabkan badan kita tidak boleh menghasilkan vitamin C secara semulajadi didalam badan, jadi kita perlu mendapatkan melalui pemakanan lah ye..kena banyakkan makan makanan tinggi vitamin C..kalau adaa, adaa pilih supplemen aje..sebab dalam 1 kapsul vitamin C = 7 biji oren, hari2 nak makan 7 biji, idok le saya..huhu so telan aje 1 kapsul 500mg vitamin C..senang!

vitamin C
vitamin C

PROTEIN

Ini salah satu lagi komponen penting dalam tubuh. Seperti yang kita semua maklum, protein adalah salah satu sumber yang paling penting dalam pembentukan sel yang sihat. kita ni asasnya sel tau, kulit, organ semualah, asalnya dari sel..jadi, untuk mendapatkan sel yang sihat, protein mestilah mencukupi dan bukan sebarang protein ye, protein yang bagus lah..

Bila kita mengambil potein, protein ini akan diuraikan kepada asid amino dan asid amino L-argine dan Glutamine ini adalah sangat penting dalam meningkatkan imun sistem kita..jadi ianya sangat penting ketika stage 1 tadi.

Bagi pemilihan protein terbaik, rujuk SINI

esp
esp

KOLAGEN

Ini cara paling mudah lah..selain mengamalkan makanan tinggi kolagen, pengambilan kolagen secara langsung sangat membantu dalam mengekalkan struktur dan ketumpatan tulang dan kulit kita. Memandangkan tubuh kita mula kurang menghasilkan kolagen selepas usia kita mencecah 20-an gitu, jadi, kita kena pastikan tubuh kita mendapat bekalan yang secukupnya melalui pemakanan.

Dengan pengambilan suplemen kolagen ini, ianya membantu meningkatkan penghasilan kolagen dalam badan dan membantu memperbaiki tisu penghubung dalam badan  kita..jadi luka mudah baik dan parut juga minima 😀

Kolagen ini pula ada pelbagai sumber, jadi pastikan anda pilih yang terbaik dengan diri anda. Adaa? Shaklee Collagen Powder aje 😀

kolagen shaklee
kolagen shaklee

Jadi dah tahu kan cara menghilangkan parut dengan CEPAT?

  1. amalkan makanan tinggi VITAMIN C, PROTEIN, dan KOLAGEN

  2. Pengambilan makanan tambahan seperti Vitamin c, esp, dan shaklee collagen powder

  3. Meningkatkan imun sistem dan mendapatkan nutrient yang mencukupi.

Selain makanan tambahan yang adaa nyatakan diatas, satu lagi produk yang unggul hanya dari shaklee bagi meningkatkan imun sistem anda..satu2nya hanya dari Shaklee..

IMMUNE BOOSTER: NUTRIFERON
IMMUNE BOOSTER: NUTRIFERON

semua didepan mata, cuma ngap aje hehe

Apa lagi? masih belum jelas, hubungi adaa untuk konsultasi PERCUMA ok?
Nak lihat REAL testmoni SHAKLEE?? —–> http://bit.ly/2bdTci0

Berminat?
➡️whatsapp 017-9329859
☎️whatsapp 017-9329859
➡️whatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!
.

#SHAKLEE #shakleeterengganu #sayajualshaklee #shakleemurah #esp #setkulit #kulit #masalahkulit #setpantang #sethamil #setbersalin #setmenyusu #supplementsemulajadi #vivix #jerawat #jeragat #setkurusshaklee #testimonishaklee #sidterengganu

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s