SHAKLEE RELATED · TIPS

5 CARA PENGGUNAAN ROSEWATER UNTUK KECANTIKAN SEMULAJADI~

5 CARA PENGGUNAAN ROSEWATER UNTUK KECANTIKAN SEMULAJADI~

Semalam dah janji nak kongsi macam mana nak guna rosewater untuk tujuan kecantikan kan kan..jadi hari ni akan ku tunaikan..sila baca dan aplikasi kan dalam kehidupan anda yang jelita tu 😀

CARA PENGGUNAAN ROSEWATER

1 SEBAGAI TONER/PENYEGAR WAJAH

Kalau kita guna toner dipasaran, kebanyakannya sangat tinggi dengan bahan kimia dan ini boleh menyebabkan iritasi dikulit kita dan menjadikan kulit lebih kering.

Rosewater adalah alternatif yang baik bagi menggantikan toner dipasaran kerana ianya semulajadi dan lebih sesuai.

Hanya dengan 2 langkah ini;

  • Semburkan air mawar yang sejuk (letak dalam peti ais) keatas kapas muka dan sapukan diwajah
  • Lakukan selepas mencuci muka

kulit muka anda akan lebih segar, pori akan lebih mengecil dan wajah lebih anjal serta meninggalkan bau yang wangi dimuka 🙂

 

2 MELEGAKAN KULIT YANG TERBAKAR DAN PEDIH

Kalau terdedah kepada cahaya matahari, kulit kita akan rasa perit, pedih dan kadangkala sakit kan. Air mawar yang sejuk ni boleh membantu mengurangkan sunburn dan menyejuk serta menenangkan kulit kita.

Hanya semburkan air mawar yang dah disejukkan ke kulit anda yang sunburn tu..lega…

 

3 MELEMBAPKAN KULIT

Rosewater mempunyai sifat melembapkan kulit. Jadi, sekiranya anda mempunyai kulit yang sangat kering, boleh cuba tambah setitis dua rosewater pada pelembap anda untuk kesan yang lebih baik.

 

4 PENCUCI DAN PEMBERSIH KULIT

Rosewater ni boleh juga digunakan sebagai cleanser tau. Hanya campurkan secawan air mawar bersama 2 sudu kecil gliserin dan 10 titis rose essential oil. Tada! anda dah ada cleanser DIY yang bebas kimia dan efektif dalam menyingkitkan kotoran dimuka anda.

 

5 MERAWAT JERAWAT

Rosewater boleh merawat jerawat tau..senang aje

  • Campurkan jus limau dan air mawar dalam nisbah 1:1.
  • Sapukan campuran ini pada muka biarkan dalam setengah jam.
  • Lepas tu, cuci dengan air. Selepas mengamalkan tips ini selama 2-3 minggu, anda akan dapat melihat perbezaan pada kulit anda.
  • Penggunaan air mawar ini membantu melegakan jerawat, dan mengurangkan bintik hitam dan parut.

 

Satu lagi cara yang anda boleh buat untuk merawat masalah jerawat ialah, buat masker.

  • Campurkan 2 inci timun segar yang dah dikisar dengan dua sudu besar madu asli.
  • Tambahkan sikit sahaja air untuk jadikan ia dalam bentuk pes, supaya senang nak tepek kat muka tu kan.
  • Sebelum bermasker, basahkan sikit kulit muka dengan air suam.
  • Lap sehingga kering dan sapu masker.
  • Tunggu selama 15 minit, bilas, dan nikmatilah kulit yang licin dan segar. Lakukan sekali seminggu.

best kan?

photo_2016-10-17_10-52-18

Ini adalah Facemist keluaran freshpicks. Yang ni istimewanya sebab bukan sahaja ada rosewater, siap ada vitamin E dan EO. jadi khasiat dan kelebihan berganda.

Yang ni adaa simpan dalam fridge. Lepas cuci muka, semburkan ke muka (nak guna facial cotton pon boleh). Tapi ikhlas adaa cakap, TAK PUAS GUNA! sebab rasa best sangat, rasa nak sembur satu badan tau..tak puas sembur muka je hehe bau pun sangat wangi sebab yang ni pekat dari yang biasa ada dipasaran. Memang best!

Nak cuba? sila lah 😀

Nak lihat REAL testmoni #freshpicks? —–>https://www.facebook.com/myfreshpicksboutique/photos/

Berminat?
➡️whatsapp 017-9329859
☎️whatsapp 017-9329859
➡️whatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!
.

#FRESHPICKSBYCHERRYNAZRI #cherrybeautysoap #feelbeautifulnaturally #freshpicksbyCN #freshpickbyCNTerengganu #muslimproduk #homemade #homespa #bebasbahankimiabahaya #naturaldanorganik #natural #organic #kulit #kulitsensitif #jerawat #pencucimukasemulajadi #homemadecosmetic #skincare #bodycare #kulitcantik #sensitiveskin #whitening #antiaging #freshpickslover #AperfectGiftforU #theRiseofFreshPicks #AgentFreshpicksTerengganu

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s