#CADANGAN DAN SET RAWATAN · FRESHPICKSBYCHERRYNAZRI · SHAKLEE RELATED

FRESHPICKSBYCHERRYNAZRI: CRIANSA KIDS SOAP

Anak anda jenis kulit sensitif? eczema? alergi? kulit kering? memang susah nak cari sabun kan? Tambah-tambah yang jenis semulajadi dan organik. Hari tu puas juga adaa mencari sabun kanak-kanak eczema/kulit sensitif yang semulajadi dan organik tapi tak banyak..kalau ada pun harga bukan main lagi..tapi yelah, memang patutlahkan barang baik, harga pun mesti berpatutan.

Hari ni adaa nak kongsi lah sabun untuk kanak-kanak dan bayi keluaran freshpicksbycherrynazri ni..Alhamdulillah..disebabkan ramai sangat yang ada masalah kulit macam yang adaa sebut tadi tu, maka pengasasnya telah mengeluarkan sabun yang sangat sesuai dengan kanak-kanak. Khas gitu.

photo_2016-07-12_08-48-10.jpg
sabun untuk bayi dan kanak-kanak

Comel tau sabun ni..ini baru first edition. Nanti akan diupgrade lagi dan lagi dan lagi. Yang pasti, kualiti tip top!

photo_2016-07-12_08-46-24.jpg
20g (RM12)

KANDUNGAN UTAMA:

  • Glycerin bebas SLS
  • Apricot oil
  • Olive oil

ini bahan utama yang terkandung dalam sabun Criansa Kids Soap. Kenapa minyak aprikot dan minyak zaitun yang dipilih?

 

KELEBIHAN APRICOT OIL:

🌼 pelembap yang sangat Bagus untuk semua jenis kulit termasuk kulit berminyak

🌼 menghidratkan kulit kering

🌼 mengandungi linoleic acid atau GLA yang membantu menyeimbangkan kelembapan      kulit.

🌼 menegang dan menganjalkan kulit

🌼 mengandungi vitamin A dan E yang melembutkan kulit serta melambatkan penuaan

🌼 melegakan radang kulit atau eczema

🌼 sebagai ‘pelincir’ untuk kulit. Sangat sesuai untuk kulit sensitif dan kering

🌼 meresap dengan sangat baik kedalam kulit tanpa meninggalkan kesan berminyak

🌼 tidak menyebabkan tindakbalas alergi walaupun digunakan pada kulit sensitif dan sangat sesuai digunakan dalam produk penjagaan bayi

🌼 mempunyai kesan yang menyamankan, menyejukkan dan melegakan ketidakselesaan kulit

🌼 bukan sahaja mencantikkan kulit, malah berupaya merawat kulit dari eczema, kegatalan, kulit sensitif.

 

KELEBIHAN MINYAK ZAITUN (OLIVE OIL)

🌼 Minyak zaitun sangat kaya dengan Vitamin E dan Vitamin A menjadikan ianya sebagai pelembap kulit yang sangat baik.

🌼 Selain melembapkan kulit, ianya mengurangkan radang kulit dan mengelakkan kanser kulit

🌼 membantu membaiki sel rosak akibat matahari, asap rokok, pencemaran udara.

🌼 membantu membuang sel yang mati dan rosak

🌼 menganjalkan kulit dan melambatkan penuaan

🌼 sangat bagus dalam membantu merawat kulit kering, eczema, psoriasis

 

BEBAS SLS & SLES (SODIUM LAURYL SULFATE & SODIUM LAURETH SULFATE)

Mungkin ramai yang dah tahu bahayanya SLS & SLES..takpa, adaa ulangkaji lagi sekali ya..Bahan ini terdapat dalam kebanyakan syampu dan sabun kat pasaran dan berfungsi untuk menghasilkan buih yang banyak. Memang best mandi buih tapi, bahaya tak? ya bahaya. tapi kenapa masih banyak yang guna?

Sebabnya, kos nya murah. Kalau sabun semulajadi dan organik, perasan tak harganya lebih mahal berbanding sabun dan syampu lain dipasaran? Selain untuk mengaut keuntungan, ianya membolehkan sabun dan syampu yang sangat murah dihasilkan bagi memenuhi keperluan pengguna.

Apakah kesannya jika kita menggunakan Sodium Lauryl Sulfate dan Sodium Laureth Sulfate?

  • Kesan paling ketara ialah iritasi kulit terutamanya pada bayi dan orang yang menghidap ekzema. SLS bekerja membersihkan kulit dengan cara ‘mengikis’ iaitu membuang lapisan minyak semulajadi pada kulit.
  • Jika anda perasan, selepas kita bersabun atau menggunakan pencuci muka, kulit akan rasa tegang je…sebabnya minyak semulajadi kulit kita dah dihakis. Jika anda menggunakan pencuci muka yang boleh menghasilkan buih yang banyak, anda akan perasan kulit akan jadi makin kering dan kusam.
  • Selain tu, SLS juga boleh memberi kesan kepada mata sebab itu apabila sabun terkena mata, kita akan rasa pedih. Ianya boleh memberi kesan jangkamasa panjang iaitu masalah mata seperti katarak. SLS juga dikatakan boleh merosakkan folikel rambut dan menggalakkan keguguran rambut.
  • Anda juga perlu tahu yang SLS juga dikelaskan sebagai carcinogen atau penyebab kanser.

 

Bahaya kan? Jadi apalah salahnya melabur sedikit demi kesihatan anak dan diri kan? Yang pasti semua faktor ini telah diambil kira sebelum menghasilkan Criansa tau. Sabun ini juga bebas pengawet & pewarna sintetik. Bau sabun ni lembut aje ..bau apricot..sesuai dengan kanak-kanak. Mak ayah pon boleh pakai 🙂

HARGA??

20 G RM12/PCS

PROMOSI SUPERSAVE!!!!

RM15 untuk 2 PCS!!!!

untuk lebih info dan produk:  Butik Produk Semulajadi & Organik.

Berminat?
➡️whatsapp 017-9329859
☎️whatsapp 017-9329859
➡️whatsapp 017-9329859
Penghantaran seluruh malaysia!!

#FRESHPICKSBYCHERRYNAZRI #cherrybeautysoap #feelbeautifulnaturally #freshpicksbyCN #freshpickbyCNTerengganu #muslimproduk #homemade #homespa #bebasbahankimiabahaya #naturaldanorganik #natural #organic #kulit #kulitsensitif #jerawat #pencucimukasemulajadi #homemadecosmetic #skincare #bodycare #kulitcantik #sensitiveskin #whitening #antiaging #KIDSSOAP

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s