#CADANGAN DAN SET RAWATAN · SHAKLEE COLLAGEN POWDER · SHAKLEE RELATED

‘SHAKLEE COLLAGEN POWDER’ PILIHAN ANTARABANGSA!

COLLAGEN 3

Memang banyak lambakan kolagen dipasaran dari harga yang murah kepada yang paling mahal sehingga mencecah ribuan ringgit. Ada yang pelik bila tengok kolagen harga ratusan atau ribuan ringgit..bagi Adaa, jika mahukan kualiti, harga juga berkadaran.

belum ada lagi kat dunia ni, barang paling berkualiti tapi harga paling murah..takda..kalau harga tengah2 mungkin ada.

Bagi kolagen shaklee, bagi Adaa, ianya ada keistimewaan yang tersendiri. Anda semua tahu tak walaupun banyak kolagen diluar sana, tetapi mereka semua berbeza?

Salah satu perbezaan UTAMA adalah dari segi saiz molekulnya. Badan kita ni boleh menyerap kolagen pada saiz yang tertentu tau..kalau terlalu besar, ianya tak dapat nak menembusi sistem badan, jadi kurang penyerapan dan kesan pun kurang lah..Jadi penting untuk kita tahu saiz molekul serbuk kolagen yang kita ambil tu tau.

Di Shaklee, para saintis telah berusaha keras untuk memastikan tiada nutrien yang tertinggal atau terbaizir..oleh sebab tulah mereka telah mengkaji secara teliti dan telah memastikan serbuk kolagen shaklee ini dibuat pada saiz yang spesifik. 1000 dalton merupakan saiz yang tepat untuk memastikan penyerapan yang efektif berlaku, jadi kalau ambil satu sachet tu, takdalah separuh je diserap, separuh lagi terbazir. Atas sebab ini jugalah, kesan shaklee collagen powder ni dapat dirasai dengan pantas dan menurut kajian klinikal, penggunaan selama 8 minggu mampu memberikan impak yang sangat positif dan besar. Hebat kan?

Apa lagi kesitimewaan kolagen shaklee?

collagen-powder

1. KOLAGEN DRPD SISIK IKAN MERAH

Kolagen ni datangnya dari bnyk sumber, ada produk yang berasal dari tomato, blueberry, brokoli, rumpai laut mcm2 lah ..Tapi Kolagen Shaklee berasal dari sisik ikan merah..Kenapa ye?

Tahukah anda ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m (5km)?Makin dalam lautan tu makin tinggi tekanannya kan dan sebab tulah ikan biasa sukar untuk hidup dalam kedalaman tersebut. Berbeza dengan ikan merah, ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pound ( 9kg), bertelur dan hidup bebas dalam kedalaman tersebut. Sebab inilah ikan merah sumber kolagen terbaik dan tahan lasak:

  • Sangat lasak dan elastik
  • Kepaduan sel yang sangat tinggi
  • Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  • Jisim molekul yang sangat rendah

 

2. JISIM MOLEKUL YANG SANGAT RENDAH

Jika anda lihat dalam gambar diatas, bilangan asid amino dalam molekul biasa (300000 dalton) sangat besar dan sukar diserap oleh tubuh..bukan tidak diserap langsung tetapi drpd 100% mungkin yang sampai kedlm sistem cuma beberapa %, secara mudahnya kurang dari 100%.

Berbeza dengan SCP, bilangan asid amino cuma 3 (1000 dalton) dan ini memudahkan penyerapan kedalam sistem badan. (Penyerapan Unggul) Jadi tiada yang terbazir dan kesan nya akan dapat dirasai lebih cepat!

Kolagen lain yang mempunyai jisim >300 000 dalton perlu melalui Stomach Digestion –> Intestinal Digestion –> Breakdown protein into amino acid..banyak kan prosesnye dan yang sampai ke lapisan dermis pun tidak 100%.

Shaklee Collagen Powder yg mempunyai jisim molekul 1000 dalton, sgt ringan dan mudah diserap ke lapisan dermis. HIGHEST ABSORPTION-WITHOUT DIGESTION

 

 

3. BUKAN HANYA SEKADAR KOLAGEN BIASA

Lazimnya kalau kita beli kolagen, kolagen jelah kita dapat kan? Tapi berbeza dengan Shaklee ye..Shaklee Collagen Powder turut memberikan PENGHIDRATAN (MOIST), KEANJALAN (ELASTIN), DAN ANTIOKSIDAN.

SCP dilengkapi dengan asid hidraulik yang dapat mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. How cool is that?

Kolagen ikan, kerang-kerangan dan bakteria Lactobacillus acidophilus pula memberikan kesan elastik yang menakjubkan. Ianya mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit..Kehadiran bakteria baik ni turut membantu dalam penyerapan unggul!

 

Apa fungsi setiap bahan dalam SCP?

Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata

Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,

Vitamin c: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

 

Tahu tak? Shaklee collagen powder ni dekat US pun takda tau, sedangkan pengasas Shaklee kan disana..masa di International Conference, pengedar shaklee disana punyalah jeles dengan SCP ni sebab ada di Malaysia..sebab tu adaa tak pelik bila ada orang dari serata dunia order SCP ni dari Malaysia. Pelanggan adaa sendiri ada yang dari UK, Indonesia ..dengan cuaca yang sejuk kering kat Uk tu memang kolagen ni membantu sangat2 bagi menghidrat kulit..kalau kering boleh berdarah tauu..Sejak SCP ni wujud, ramai juga hantar message di page adaa, rata2 bukan rakyat malaysia..ada yang dari India, Arab, kadang-kadang tak tahu dari mana sebab tak boleh komunikasi dalam bahasa Inggeris pun 😛

Jadi, Antarabangsa atau tidak? Sangat!

Bulan ni ada  promosi BUY 6 FREE 1 dan BUY 2 OFF 5%..nak cuba? inilah masanya!

Ini harga pasaran, jika beli lebih dari 3  anda akan dapat

  • KEAHLIAN PERCUMA
  • PEMBELIAN PADA HARGA AHLI (lebih diskaun lagi!!! beratus ringgit jimatnya!!)
  • POSTAGE PERCUMA

 

jangan melepas pulak ye. cepat call!

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s