#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN · SET DETOX · SHAKLEE RELATED

DIARI DETOKS: DAY 3, CYCLE 1

Salam detoks! Hari ni diari hari ke-3 pula. Dah dua hari bersayur bagai hari ke-3 apa menunya?

DAY 3

Macam biasa, celik je mata, gi dapur dulu minum air masak segelas ya. Kenapa kena minum air sebelum gosok gigi lagi ni? Dalam mulut kita ada sejenis enzim yang baik iaitu amilase yang membantu sistem penghadaman kita. Baik enzim ni 🙂 Lagi satu, dengan meminum air kira-kira 2 gelas/32oz sejurus bangun tidur akan dapat meningkatkan metabolisme tubuh kita sebanyak 30% selepas 30-40 minit!

drink water

Ok, menu hari ketiga macam mana pulak?

photo_2016-05-07_06-52-26

Masih lagi sayur, tapi hari ni dah boleh campur macam-macam warna sayur..segala warna! Lagi banyak warna lagi bagus. Ini boleh mengaktifkan enzim detoks dan mencegah daripada sel rosak.

photo_2016-05-09_07-34-34
rainbow colour of vegetables and fruits

Tu dia..segala mala sayur berwarna pelangi kita bubuh..cuma masa cycle 1 ni adaa guna salad dressing thousand island..yang mana adaa rasa belum sesuai guna..(nanti adaa tulis diari cycle 2 dan apa yang bezanya dengan cycle 1 ni ok?) lebih bagus guna dressing yang lebih sihat lah ye kawan-kawan.

Bagi Adaa, takda masalah nak makan sayur sebab adaa memang suka sangat sayur..cuma mencabar juga sebab tak biasa lagi kan..selama ni duk makan nasi dan mee hari-hari, tiba-tiba kena makan sayur semata, agak lapaq juga lah tetapi disebabkan adaa tahu ianya untuk ‘greater cause’ jadi, bertahan. mental kene kuat 🙂

Pemerhatian hari ke-3:

  • Letih dah berkurangan
  • Lapar sangat sebab dan 3 hari duk makan sayur kut hehe
  • dah mula ada ‘Inch loss’ (walaupun 1/2-1 inci ya, bangga dengan pencapaian anda sendiri, lain orang lain pencapaiannya..ada yang berinci-inci kurangnya)
  • Mula ada penurunan berat badan dah
  • Tak pening dah
  • Kerap kencing

Done day 3..jumpa day 4 pulak esok!

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s