#MASALAH KESIHATAN · SET DETOX · SHAKLEE RELATED

DETOKS KUNCI ANDA LEBIH SIHAT! MULAKAN SEKARANG!

Memandangkan mulai April 2016, shaklee telah melancarkan set detox untuk semua, jadi Adaa rasa kita kena belajar sikit apa itu detoks dan adakah semua orang perlu detoks? Terima kasih sangat kepada pihak Shaklee kerana dah siapkan material yang adaa rasa semua orang patut baca dan wajib tahu.

Sebelum anda skrol kebawah lagi, cuba cek dulu adakah diri anda ada simptom ini?

photo_2016-05-04_07-46-20
kalau anda ada mengalami perkara diatas, silakan baca perenggan seterusnya ­čÖé

 

APA ITU DETOKS?

Detoks adalah proses mengeluarkan toksin dalam tubuh melalui urin, pernafasan, buang air besar, dan perpeluhan dengan menggunakan empat organ utama yaitu, hati, ginjal, saluran pencernaan, dan kulit. Penumpuan racun dalam tubuh boleh disebabkan oleh faktor makanan.

photo_2016-05-04_07-43-00

Semua orang mahu sihat kan? takda siapa doa hari-hari nak sakit..Walaupun kita rasa kita sihat, tetapi dalam tak sedar, sebenarnya badan kita makin  lama makin terbeban sampailah satu tahap, BOOM!! meletop! Kita kena peka ya dengan cabaran persekitan yang boleh menjadi punca kita tidak sihat contohnya:

 

photo_2016-05-04_07-43-20

Berapa ramai yang makan makanan tak sihat? makanan segera? Pandu lalu? tidak bersenam, makan dalam ‘portion’ yang tidak betul, tak makan sayur dan buah yang mencukupi, stress dan sebagainya? Anda? Jadi, anda WAJIB detoks.

 

photo_2016-05-04_07-43-27

KENAPA PERLU DETOKS?

Badan kita melakukan proses detoksifikasi setiap hari bagi memastikan sistem tubuh berjalan lancar dan sihat. Tetapi sekiranya setiap hari kita diasak dengan toksin yang berlebihan serta pola pemakanan yang tidak sihat disamping gaya hidup yang tidak sihat, toksin akan berkumpul dengan banyak dan sistem tubuh juga terganggu. Pengumpulan toksin dalam tubuh menghalang penyerapan nutrien kedalam sistem dan hasilnya badan menjadi tidak sihat.

photo_2016-05-04_07-43-36

photo_2016-05-04_07-43-45

photo_2016-05-04_07-43-54

Inilah jadinya kalau badan kita dibebani dengan toksin..segala macam penyakit mula bersarang kan?  Jadi penting tak detoks ni?

NAK HIDUP LEBIH SIHAT? JOM DETOKS!

photo_2016-05-04_07-44-01

Mula-mula sekali pastikan kita bersedia untuk berubah. Ubah tabiat makan kita, gaya hidup kita, tinggalkan tabiat yang boleh memudaratkan kesihatan kita. Berani? ­čÖé

 

photo_2016-05-04_07-44-09

Sistem penyingkiran badan kita memang dah cantik Allah ciptakan, tetapi jika kita tak jaga, maka berkaratlah ia kan..jadi kita ‘kasi minyak’ balik lah..optimumkan semula fungsi sistem penyingkiran badan kita dengan mengambil makanan yang sesuai seperti dalam gambar tu.

photo_2016-05-04_07-44-18

Bila fungsi sistem dah kembali pada tahap optimum, barulah kita lebih sihat kan? semuanya dah lancar..takda lagi sembelit lah, berat naik, letih, kulit kusam, berjerawat, lemau aje kan..

APA LANGKAH PERTAMA?

Inilah yang adaa akan kongsikan bulan ni..

  1. Info tentang detoks
  2. Bagaimana detoks cara shaklee
  3. Testimonial mereka yang berjaya melalui CABARAN DETOKS 7 HARI
  4. Diari detoks Adaa sendiri ­čÖé
  5. Bagaimana turunkan berat badan dengan cara detoks yang ternyata lebih sihat dan berkesan!
  6. Sama-sama merasai pengalaman detoks bersama mereka yang lain melalui ‘secret chat group’ kami. Disinilah segalanya bermula! Persoalan, perkongsian menu, perbincangan, testimoni, segalanya. EKSKLUSIF untuk anda! Hubungi adaa untuk join ok?

photo_2016-05-04_07-44-33

photo_2016-05-04_07-44-44

photo_2016-05-04_07-45-14

 DAH BERSEDIA? JOM MULAKAN!!!

(Ikuti diari detoks adaa ya..tunggu…)

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s