SHAKLEE RELATED

RESEPI AYAM GORENG SOS TIRAM BERSAMA LADA KERING

Hujung-hujung minggu ni kalau rasa nak bermalas-malasan, ini ada satu resepi mudah ringkas senang amat untuk korang. Sebenarnya resepi ni adaa belajar (belajar ke? haha) masa tahun pertama di Belfast..maklum la..orang baru-baru nak belajar hidup berdikari..masak sendiri lah kan..

Dia punya senang resepi ni nak kongsi pun malas haha ok, ok adaa kongsikan ye..

watak utama hari ni
Cili kering: watak utama hari ni

Bahan-bahan

  • Ayam (ikut suka nak banyak mana)
  • Garam dan kunyit
  • Sedikit Halia
  • Bawang besar (dihiris)
  • Lada kering (nak rebus dulu pun boleh, taknak pun takpa..kalau agak-agak gigi takde ke malas kunyah ke rebuslah kejap) potong-potong dalam seinci dua panjangnya.

Cara-cara

  • Gaul ayam bersama garam dan kunyit (macam nak goreng ayam tuu)
  • Goreng sehingga separa masak dan angkat
  • Tumiskan bawang besar dan halia yang dihiris tadi bersama lada kering.
  • Masukkan ayam dan sedikit sos tiram (jangan banyak sangat sebab tadi dah bubuh garam, atau yang ayam tadi pun janganlah banyak sangat garamnye masa nak goreng)
  • Gaul rata dan biarkan sekejap

Dah siap, makan dengan nasi panas..jangan lupa kunyah lada kering tu..itu yang sedap tu 😀

(maaf gambar takda hehe)

Senang kan? Walaupun senang macam malu nak cakap, tapi sedap. Tak caya cubalah!

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s