#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #KORANGTAUTAK · VITAMIN C

VITAMIN C & KOLAGEN: JAWAPAN KEPADA AWET MUDA DAN KULIT LICIN

Ada masalah kedut kat muka, nampak kusam, tua, gelap dan tak bermaya? Biasalah..semakin meningkat usia, kulit pun semakin kendur dan berkedut..mulalah keluar garis halus dimuka..

Badan kita ni bukan tak boleh hasilkan kolagen, boleh sangat..cuba tengok pipi anak-anak kita..gebu macam kuih pau 😛 itulah tanda kolagen yang melimpah ruah dalam badan anak-anak kita tu sebab mereka masih kecil. Penghasilan kolagen kita mula terhenti pada usia 20-an. Ya, memang awal..sebab tu masa remaja kulit kita masih tegang..bila usia makin naik, kedutan dan garis halus pun makin bertambah.

Bagi mengekalkan keanjalan, dan wajah yang berseri, kita kena amalkan pengambilan makanan yang sesuai yang kaya dengan vitamin C dan kolagen. Sumber ini boleh didapati melalui makanan semulajadi atau makanan tambahan (suplemen)

BAGAIMANA IANYA MEMBANTU AWET MUDA?

VITAMIN C & AWET MUDA
VITAMIN C & AWET MUDA

” Vitamin C menembusi jauh kedalam kulit yang rosak dan merangsang penghasilan kolagen baru”. Vitamin C sangat penting dalam penghasilan kolagenKolagen ni protein terpenting dalam tubuh. Kalau kurang kolagen, kulit hilang keanjalan, kedut2 mula muncul..sebab tu lah vitamin C ni sangat penting. Kalau vitamin C kurang, kolagen pon kurang, memang tualah nampak kulit kita. Mudah kan?

Satu lagi masalah yang datang bila usia kita makin meningkat selain kedutan di wajah ialah tompok2 penuaan atau jeragat..jeragat ni seakan lazim dengan kita sebab kita tinggal di kawasan khatulistiwa, cuaca tropika..panas! kulit kita ni sering terdedah dengan sinaran UV, sinaran matahari yang mempercepatkan tanda penuaan. Berita baiknya, kita tak perlu susah2, dengan Vitamin C pon boleh membantu sebab vitamin C ni antioksidan yang sangat bagus, jadi ia boleh membuang sel2 akibat ‘sunburn’ tadi dan memperbaiki sel yang rosak untuk kembali nampak muda 😀

Mudah aja penerangannya kan..vitamin C aja jawapannya..sebab tu orang ramai duk suntik vitamin C dan sebagainya di negara-negara seperti korea, Jepun dan negara Barat.

Vitamin C banyak sangat dipasaran, mana satu nak pilih? jawapannya, pilih yang semulajadi. Habis kena makan oren sampai 8 biji sehari ke?

KEUNIKAN & KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE

The more lines of force the more natural the substance. The important thing to remember is not only is it important where the material came from for the end product but just as important is how the material is processed. You cannot create a product full of enzymes if you take high heat and destroy the enzymes. Just like you cannot take a potato and boil it and then plant it and expect it to grow.

Berdasarkan rajah yang adaa letakkan diatas tu, kita dpt lihat Natural vitamin C dengan Shaklee product tuh sama kan? Struktur yang 99% hampir sama. Ini kerana, enzim nya masih dikekalkan berbeza dgn sintetik, enzim yg diperlukan untuk memastikan vitamin yang kita makan tuh bertindak balas dengan tubuh kita dah musnah ketika diproses..jadi, macam mana nak berkesan ye tak?

Macam yang disebut diatas tadi, apabila kita membeli atau menggunakan Vitamin C yang bukan dari sumber semulajadi, atau selepas diproses dengan cara tertentu, enzimnya pupus atau mati, bagaimana vitamin tersebut boleh memberi manfaat kepada kita? Mestilah tak dapat kan?

Memang banyak vitamin dipasaran yang mengaku, ianya dari sumber semulajadi..tetapi kita faham tak apa itu ‘100% natural’?

Semulajadi bukan sahaja dari sumbernya, tetapi ianya harus juga melalui proses semulajadi yang lain..contoh, benihnya ditanam tanpa sebarang bahan kimia, dijaga dan membesar tanpa sebarang penggunaan pestisid kimia, pemprosesan yang tidak melibatkan sebarang bahan kimia dan proses yang boleh memusnahkan enzim hidup..dan hasilnya, itu baru semulajadi..kalau sekadar ‘claim’ 100% semulajadi hanya berdasarkan dari sumbernya, tetapi diproses dalam suhu yang tinggi hingga musnah segala enzim yang bermanfaat, itu bukanlah semulajadi ya.

Jadi, sebab itulah Vitamin C shaklee ni unik. Tak perlu lagi makan 8 biji oren, hanya sebiji-dua biji vitamin C shaklee sehari secara berterusan mampu memberikan nutrien yang mencukupi kepada tubuh anda. 😀

dah tahu kan rahsia kekal muda dan berseri?

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s