#MASALAH KESIHATAN · KURUS · LECITHIN

TESTIMONIAL: 8KG TURUN DALAM 1 BULAN!

Amboi..seronok baca tajuk kan? Ramai orang mengalami masalah berat badan dan lebih banyak penyakit yang disebabkan masalah berat badan berlebihan. Selalunya berat badan berlebihan ni menjadi ‘indikator’ atau petunjuk yang badan kita dn kesihatan tidak berada dalam keadaan yang sepatutnya. Jadi ianya bukanlah sekadar ingin kelihatan cantik menawan tetapi lebih kepada faktor kesihatan.

Ramai orang nak kurus kerana cantik, tetapi lebih ramai yang nak kurus kerana faktor kesihatan tau..Jadi, mungkin ini cara yang baik untuk anda diluar sana.

photo_2015-09-17_07-17-10

Memang diakui, bukan semua mendapat hasil yang sama tetapi jika dilakukan dengan konsisten, Insyaallah, hasilnya pasti ada. yang lebih bagus, supplement shaklee ini semulajadi jadi tiada keraguan. šŸ˜€

Baguskah lecithin? Jom lihat 13 kelebihan lecithin.

lechithin

  • Lecitinbertindak sebagai pelarut utk kolestrol,triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab tu ia membantu mencegah penyakit-penyakit sepertiĀ tekanan darah tinggi, strok, sakit jantung dan pengerasan arteri. Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan 6000-7000mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan yg sebegini
  • Kenapa org yang nak kurus suka lecithin? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak)..Tahukah anda..Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaianā€¦ Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
  • Lecithinmemainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 badan..TanpaĀ lecitinĀ yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapanā€¦.Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yang tercemar,bahan2 metal,dadah,food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2ā€¦jadi dgn cara menambahkan pengambilanĀ LecitinĀ ,pasti ianya keputusan yg bijak.,
  • LecithinĀ membantu mengurangkan atau mecegah penyakit berkaitan hati.
  • Lecithinmerupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibatĀ multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS,Ā dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambilĀ lecitin
  • Lecithinmembantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria.Disamping itu, strukturĀ lecithinĀ itu sendiri melindungi sel dari teroksida
  • Lecithinjuga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory) .Ā LecitinĀ dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimerā€™s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatanā€¦
  • LecithinĀ juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.
  • LecitinĀ adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi .Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg adaĀ alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema
  • LecithinĀ bertindak sebagai pelincir bagi sendi dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang dan juga sistem penghadaman.
  • LecithinĀ adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat..cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  • LecithinĀ diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, .Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
  • Lecithin,Ā bersama unsur2lain digunakan utk membuat BILE.. Bile berfungsi untuk mencairkan lemak pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan KĀ ke dlm badan

 

*SebijiĀ lecitin ShakleeĀ mengandungi 530mg of Lecithin..jadi kiralah sendiri yer brapa biji anda perlu ambil sehari.. šŸ™‚ Kalau nak memecahkan lemak dalam 4000mg sehari kan? kira-kira dalam 7-8 biji sehariĀ 

Lecithin ni tak mahal pun dah lah murah, banyak kelebihan pulak, kan untung? Tambah-tambah ada promosi pulak…

PROMOSI LECITHIN
PROMOSI LECITHIN
Buy 2 off 5%
Buy 2 off 5%

Sebotol tahan sebulan, dan ingat ya, harga yang dipaparkan adalah harga retail. Kalau ahli? LAGILAH MURAH!!

Bagi yang ingin mendapatkan maklumat lanjut atau harga yang menarik, jom PM adaa ok?

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s