REVIEW

REVIEW: SEJADAH ORTOPEDIK, SAJDA SALAH MAT

SEJADAH ORTOPEDIK? Ini pertama kali Adaa dengar. Agak teruja dengan sejadah yang lain dari biasa ni..Selalu dengar ortopedik ni dekat hospital je, tapi ini sejadah pula..macam mana tu?

SEJADAH ORTOPEDIK, SAJDA SALAH MAT
SEJADAH ORTOPEDIK, SAJDA SALAH MAT

Ini warna yang selamat tiba minggu lepas, 2 sejadah ortopedik, satu warna Burgundy, satu lagi warna Teal. Punyalah excited bila dapat..jakun hehe

APA ISTIMEWANYA SEJADAH INI?

Slide1

Kerap kali kita lihat ada golongan yang akan menahan kesakitan dibahagian lutut dan kaki mereka ketika mengerjakan solat.  Bukan sahaja golongan tua, malah ada yang masih muda tetapi sudah mula solat secara duduk dikerusi dan sebagainya. Biasanya sejadah dipasaran nipis sahaja kan? Jadi itu menambahkan lagi kesakitan ketika mengerjakan solat. Apa lagi dilantai yang keras.

Atas sebab itulah, wujudlah sejadah yang lain dari biasa ini. Ianya direka khas untuk memberi keselesaan ketika mengerjakan solat dan ibadah.
Sejadah ini didatangkan dalam 4 warna menarik untuk dipilih. ( Teal, Burgundy, Garden Green dan Blue)

DIDATANGKAN DALAM 4 WARNA MENARIK
DIDATANGKAN DALAM 4 WARNA MENARIK

Sejadah yang berketebalan 8mm, dan berukuran 61cm x 122cm mampu untuk mengurangkan tekanan pada sendi-sendi di bahagian tangan, bahu, lutut dan kaki ketika bersolat.

Lebih menarik, sejadah ini bercirikan hipoalergenik dan tidak menyerap habuk, serta diperbuat daripada bahan tanpa toksik dan bebas alergi, menjadikannya sangat sesuai bagi mereka yang mnghadapi asma dan sensitive terhadap habuk.

Mudah dibersihkan dan kalis air,  anda hanya perlu bilas dengan air dan jemur seketika untuk kering untuk membersihkan Sajda Salah Mat ini.

Selain untuk kegunaan dirumah, sejadah ini amat praktikal dan mudah untuk dibawa kemana sahaja bagi kemudahan untuk bersolat, termasuk ketika bercuti bersama keluarga, mengembara, berkelah, aktivit “camping” serta “outdoor activity” yang lain.

Slide4
PRAKTIKAL DAN MUDAH

 

Memang benar, adaa sendiri teruja melihat materialnya yang tebal dan bezanya, ia bukan diperbuat daripada fabrik. Jadi tidak memerangkap banyak habuk dan juga sangat senang dibersihkan.

Kalau sewaktu di UK dulu, adaa selalu solat atas batu, rumput, hanya dengan beralaskan jaket. Kalau kenal sejadah ni dulu mungkin jadi peneman setia sebab walaupun ianya tebal, tetapi ianya ringan. Lengkap dengan tali untuk mengandarnya dibelakang. mudah sangat! ini baru praktikal!

Jangan kata diMalaysia kita tak boleh guna..boleh..kalau kita berkelah ke kan, ini memang terbaik..tak risau ia akan basah atau kotor..tahu-tahu jelah kan, dengan pasir, air pantai, lumut..mungkin menjadikan sejadah kita mudah kotor, tapi dengan sejadah ni, tak perlu risau pun..bilas2, dah bersih..siap kalis air juga..takdalah lembap ke basah ke kan..hanya lap sahaja dah boleh simpan. Mudah.

Jika anda berminat untuk mendapatkan Sejadah ini, boleh melayari lamanweb mereka di www.sajdamat.com.my atau melalui Facebook.com/mysajdamat atau di Instagram @sajdamat_malaysia

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s