VITAMIN C

VITAMIN C OH VITAMIN C: SANGGUP MAKAN 7 BIJI OREN SETIAP HARI?

Selalu orang duk tanya, berapakah jumlah vitamin C yang perlu diambil setiap hari? 100mg? 200mg? 500mg?

Ini cadangan untuk anda ye

  • Kesihatan biasa: 500mg-2000mg setiap hari
  • Untuk melawan kanser, influenza, penyembuhan penyakit: 1000mg-3000mg sehari

kalau sebiji buah, selalunya berapa mg vitamin c?

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin c shaja. 60?!! Habis, kalau nak mencukupkan 500-1000mg kena makan sampai 8-16 biji?!! Boleh kembung perut huhu Dah lah vitamin C ni sangat mudah hilang, jadi macam mana nak kekalkan dalam badan? Kalau stress hilang, kalau merokok hilang, persekitaran juga boleh menyebabkan vitamin c mudah hilang..dah lah vitamin ni larut air..

Slide1

tengok tu..manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C tau..jadi kita takda pilihan lain selain daripada mendapatkannya melalui pemakanan. Tapi, nak telan 8 sampai 16 biji sehari?  tak terdaya lahhhh

UJIAN KLINIKAL TELAH MEMBUKTIKAN, 2 TABLET VITAMIN C SHAKLEE (yang diambil selang 5 jam), MAMPU KEKAL DALAM PLASMA DARAH SELAMA 24 JAM!

1 biji 500mg, 2 biji 1000mg..kan senang..tak payah susah-susah ambil 16 biji oren.

Kalau lebih dos bahaya tak?

Kajian dari Dr.James Scala menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5000mg (10 tablet vitamin c shaklee) hingga 10000mg (20 biji vitamin c shaklee) sehari. Dr.Pauling yang menemui vitamin C, mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun! Anda jangan risau, vitamin C tidak memberi kesan toksik dan senang larut dalam air:D

Dah faham kan? tak risau2 lagi kan?

Nak lebih info mengenai vitamin C, jom klik SINI

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

One thought on “VITAMIN C OH VITAMIN C: SANGGUP MAKAN 7 BIJI OREN SETIAP HARI?

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s