#CADANGAN DAN SET RAWATAN · #MASALAH KESIHATAN

5 RAHSIA KULIT CANTIK PERSIS ARTIS HOLLYWOOD!

Orang ni kalau jumpa kita dah tentu tengok muka dulu kan? tang kulit tu..haruslah licin mulus tulus..tapi ibu-ibu mengandung yang alahan, atau ada masalah kulit tu jangan sentap hokey..nanti lepas dah bersalin elok lah kulit tu..atau yang memang tengah ada masalah hormon ke ape ke, jangan lah korang kondem lak dia..ada orang dah usaha kulit gitu jugak..tapi tak salah mencuba ye tak? insyaAllah boleh elok tu..

Macam adaa ni, kulit teruk dulu, siap jumpa pakar..lepas tu elok pulak hehe (zaman gemilang) dan kadang-kadang dek alahan habuk, hormon, dia jadi jugak benda2 pelik..cuma janganlah sampai down pulak kan..meh kita sama-sama kongsi rahsia yang bukan lagi rahsia ni..mana tau semua boleh cun bersama 😛

RAHSIA 1: GUNAKAN KRIM PELINDUNG MATAHARI/UV

Biasakan menggunakan ‘sunblock’ apabila keluar dari rumah. Kita ni iklim katulistiwa, panas dek non..cahaya uv yang berlebihan boleh merosakkan kulit dan menyebabkan kanser! Jadi, amalkan guna pelindung matahari, sebaiknya dimulai dengan SPF 30 dulu..kalau cuaca panas sangat boleh ambil yang tinggi sikit..85 ke kan. LELAKI anda juga tidak terkecuali ye..jangan fikir ini cuma untuk wanita..

RAHSIA 2: RETINOL RETINOL RETINOL

Retinol ni adalah Vitamin A, jadi gunakan produk atau krim yang kaya dengan retinol. Ini adalah kunci kepada kesihatan kulit. Retinol merupakan antioksidan yang sangat bagus untuk menghalang kerosakan sel, radikal bebas dan untuk penjanaan semula sel. Shaklee mempunyai carotomax dan yang paling unggul..VIVIX. Bahan utamanya sangat kaya dengan vitamin A sebab tulah ianya dipanggil tonik awet muda tau..tak sungguh adaa tak kata..kalau tak kenapa VIVIX ni hot selling? serius!

RAHSIA 3: SENAMAN DAN DIET

Ini ada kaitan ke? ya sangat ada kaitan. Untuk kulit yang cantik berseri amalkan makanan yang tinggi dengan antioksidan seperti beri. Sekali lagi VIVIX sangat kaya dengan antioksidan sebab tulah ianya formulasi terunggul dari Shaklee. Kalau tak percaya cubalah tengok klik VIVIX dan saksikan sendiri testimoni2 kat sana. Kalau nak tahu makanan tinggi antioksidan, boleh cuba lihat diSINI

Juga, jangan lupa bersenam..dengan bersenam, ianya akan memperbaiki peredaran darah anda dan juga membantu  menyingkirkan toksin yang menyebabkan masalah pada kulit anda. Barulah wajah berseri kemerahan.

RAHSIA 4: DERMATOLOGIS

Jika kulit anda mengalami masalah, jangan biarkan atau segan-segan nak jumpa doktor kulit..jumpa yang pakar supaya anda dapat pemeriksaan teliti. Boleh juga jumpa mereka yang arif dengan kesihatan kulit, janji jangan dah teruk baru nak jumpa ya

RAHSIA 5: GUNA PRODUK YANG BERFUNGSI BUKAN SEMATA-MATA POPULAR

Ya, cari yang sesuai dengan anda, yang SELAMAT, SEMULAJADI, dan BERKESAN. jangan ikut-ikut orang jer..kulit kita berbeza jadi pastikan anda guna produk yang bersesuaian terutamanya set penjagaan kulit.

Senang kan? rahsia lah sangat ye..bukan rahsia lagi 😀

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s