ESP · SHAKLEE RELATED

SUSU SEBAGAI SUMBER PROTEIN: 5 INFO MENGEJUTKAN YANG ANDA PERLU TAHU

Ramai orang beranggapan susu adalah minuman yang sangat bagus. Adaa pun fikir begitu. Kita mengamalkan minum susu atas sebab kalsium dan protein yang terdapat didalamnya sedangkan sebenarnya banyak lagi sumber makanan lain yang membekalkan lebih banyak kalsium dan protein! mesti ramai tak tahu kan? Contohnya, soya membekalkan 368mg kalsium dalam segelas cawan berbanding segelas susu yang membekalkan 306mg kalsium sahaja.

SUSU SEBAGAI SUMBER PROTEIN

Tadi kita lihat susu sebagai sumber kalsium. Dalam entry ni adaa nak tunjukkan susu sebagai sumber protein. Ya susu adalah sumber protein yang baik tetapi adakah cukup baik?

FAKTA 1

Kualiti protein dalam susu mungkin lengkap serta tinggi dari sudut biologi, malangnya susu lembu mengandungi hanya kira-kira 3.5% protein dan tidak mencukupi bagi menyokong keperluan seorang dewasa.

FAKTA 2

Ramai orang tidak berupaya mencerna susu lembu dan dianggarkan kira-kira 30% penduduk mengalami masalah mencerna susu. Nilai protein susu dalam badan adalah amat tinggi, tetapi jika badan tidak dapat mencernakannya dengan baik, maka ianya tidak dapat diserap kedalam sistem badan dan merugikan.

FAKTA 3

Ramai yang alah kepada susu tanpa mengetahui puncanya. Susu telah dikaitkan dengan inflamasi membran tekak, asma, kahak berlebihan dan pelbagai jenis alahan lagi. Seorang bayi yang bergantung penuh pada susu lembu boleh mengalami kolik, cirit birit, sembelit dan ruam lampin.

FAKTA 4

Sains menunjukkan bahawa sisa-sisa antibiotik, bahan-bahan kimia dalam makanan haiwan dan hormon pertumbuhan wujud dalam susu lembu. Ini boleh menjadi ancaman kekal terhadap kualiti susu lembu tersebut dan seterusnya kepada manusia.

FAKTA 5

Kajian menunjukkan kaedah tekanan tinggi dalam penghomogenan susu boleh menyebabkan perubahan besar dalam kualiti protein. Banyak protein susu yang terbukti telah hilang atau kurang nutrisi akibat kaedah pempasturan biasa apa lagi dengan kaedah yang lebih maju.

Adaa sendiri minum susu, begitu juga dengan anak-anak adaa yang masih kecil ni. Tapi cuba kita tanya semula, cukup tak keperluan protein kita dengan hanya mengambil susu? Disebabkan 5 fakta kat atas tadi, mestilah kita sendiri sedar kan kita takkan dapat 100% manfaat protein hanya dari susu. Jadi disinilah pentingnya makanan tambahan. Adaa sendiri pelbagaikan minuman susu dengan campuran serbuk protein seperti ESP. Macam-macam resepi boleh buat tauuu

Jadi jika anda rasa susu semata tidak dapat menampung keperluan protein anda, carilah makanan tambahan protein yang sesuai ..adaa dah jumpa 😀

photo_2015-09-01_15-44-39

Untuk melihat testimonial ESP boleh klik TESTIMONI-ESP

Bulan ni promosi ESP, pastinya harga yang rendah lah kan..dah nama promosi..jangan lepaskan ok?

Untuk mendapatkan promosi SEPTEMBER 2015  boleh hubungi adaa ye. Untuk pembelian ESP tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s