SHAKLEE RELATED

BERHENTI AMBIL UBAT & GANTIKAN DENGAN SUPLEMEN?

Ramai orang diluar sana sering salah faham antara ubat dan juga makanan tambahan. Suplemen atau makanan tambahan seperti Shaklee, Amway, Herbalife dan banyak lagi dipasaran adalah berbeza dengan ubat. Nama pun makanan kan..

Memang diakui suplemen memberi banyak manfaat kepada kesihatan sebab ianya memang bertujuan melengkapkan nutrisi dan zat kepada tubuh kita. Sebab itu ramai yang kesihatannya semakin baik dengan pengambilan suplemen.

Tetapi ramai juga yang keliru dengan menganggap suplemen sebagai ubat.

Jika anda seorang pesakit diabetes, darah tinggi, buah pinggang, jantung atau tak kiralah penyakit apa pun..dan pernah mendapat rawatan doktor dan sedang dalam pemerhatian, dibekalkan dengan ubat-ubatan..diingatkan ye..SILA AMBIL UBAT ANDA. jangan berhenti kecuali atas arahan doktor. 

Suplemen ni lebih kepada langkah pencegahan..atau mungkin membantu diawal-awal mula nak kena penyakit..tapi kalau yang ada sakit tu, makan dulu ubat doktor atau ambil bersama ubat doktor..asalkan jangan berhenti ambil ubat doktor dan hanya mengamalkan suplemen..itu salah tu..

suplemen bukan musuh ubat, kami tidak pernah mengarahkan berhenti ambil ubat dan bergantung pada suplemen..ada yang pandai-pandai ambil suplemen dan berhenti makan ubat, lepas tu sakit pergi jumpa doktor..dah doktor marah penjual suplemen..

Adaa ni jual shaklee dan amalkan shaklee dah 5 tahun..tapi adaa belum pernah lagi sesuka hati merawat diri sendiri atau keluarga. Ubat tetap perlu bagi yang sakit. tiada pengecualian.

Memang ubat tu bahan kimia, dadah, tetapi itulah yang membantu kita ketika sakit kan..tak mengapa, ambil demi kesihatan anda sehingga dibenarkan oleh doktor untuk berhenti ambil ubat atau minimakan pengambilan ubat. Jangan pandai-pandai sendiri jer.  Yang tak bolehnya, kalau kes lain..kes nak cantik..nak sihat..tapi duk ambil suplemen yang ada bahan kimia, yang bukan semulajadi, yang kesannya secepat sekelip mata..itu silap-silap lebih mendatangkan penyakit 😀

Kalo bab tu tak kisah pulak ambil bahan kimia..bila sakit, suh ambil  ubat tak mau pulak..silap ajaran tu yang oi.


DR.SHAKLEE 1

 

Bagi yang masih sihat, ingin mengekalkan kesihatan, pastikan anda amalkan pemakanan sihat. Alternatif bagi yang tidak berpeluang mengamalkan pemakanan secara sihat dan seimbang, anda boleh ambil shaklee..dan pada masa yang sama, amalkan cara hidup sihat..elakkan merokok, minum alkohol..banyakkan bersenam ok?

LEAD A BETTER LIFE~

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::

 

 

Advertisements

2 thoughts on “BERHENTI AMBIL UBAT & GANTIKAN DENGAN SUPLEMEN?

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s