ESP · NUTRIWHITE · VITAMIN C

MEMUTIHKAN KULIT SECARA SEMULAJADI DAN SELAMAT DENGAN NUTRIWHITE SHAKLEE

Kebelakangan ni terlalu banyak produk pemutih kulit dipasaran. dan kita orang Malaysia ni memang tercari-cari lah sebab cuaca Malaysia ni panas kan. Kalau yang lahir sejak azali kulit agak-agak cokelat hitam manis tetibe nak jadi putih macam nora danish mungkin susah lah kan sikit. Abes produk pemutih ni untuk apa?

Produk pemutih ni membantu kulit yang dulunya putih tapi semakin lama semakin kusam, dimakan dek matahari lagi kan..jadi fungsinya untuk mengembalikan tona sekata, mengelakkan pigmentasi berlebihan dan menjadikan kulit cerah semulajadi. 

Kita semua ni kebanyakannya kulit cerah orang Asia..jadi kalau ada produk pemutih yang menjadikan korang putih sangat sampai orang tengok pun pelik..itu namanya salah dah tu..itu menghakis dan merosakkan sel..lebih bahaya untuk anda..

Setiap dari kita Tuhan jadikan secara unik. Sel-sel kulit kita ni dah sesuai dengan kita jadi kalau kita gunakan produk yang menjadikan kita terlalu putih lebih dari yang sepatutnya, itu telah mendedahkan kita kepada risiko kanser kulit.

jom lihat struktur kulit sekejap

sunburn

ok adaa bagi penerangan ringkas ye..

Melanocytes menghasilkan melanin. Melanin inilah yang memberikan warna kulit kita. Kulit orang Asia mengandungi banyak melanin sesuai dengan iklim yang kita diami. Kalau orang yang tinggal di Eropah, melaninnya kurang dari kita sebab tu warna kulit mereka agak cerah berbanding orang Asia.

Barsh_Figure_1b

Perbezaaan melanocytes antara orang afrika, asia dan eropah. Melanocytes ni bukan sahaja berbeza dari segi bilangan tapi juga struktur. Jadi setiap orang tak sama tau.

So boleh faham ya..yang memberikan warna kulit kita MELANIN. Kadang kala, apabila kulit terlalu terdedah kepada sinaran UV dan matahari, lebih pigmen akan dihasilkan. Jadi orang mula risau dan mula mencari jalan untuk memutihkan semula kulit mereka. Kebanyakan produk dipasaran menggunakan bahan kimia seperti hidrokuinon untuk memecahkan melanin ini supaya kulit tampak lebih cerah. Hidrokuinon merupakan sebatian yang tidak stabil dan mudah teroksida serta bertukar warna. Atas sebab keselamatan, KKM tak benarkan produk dengan bahan ini dikeluarkan.

Ada juga cara lain yang lebih semulajadi yang membantu mencerahkan semula kulit. Contoh, phytonutrien yang terdapat dalam soya membantu mencerahkan kulit. Begitu juga dengan vitamin C. Jadi terdapat banyak lagi cara yang lebih selamat kan?

Banyak cara nak putihkan kulit ni samada secara kosmetik atau produk luaran. Tapi jika sayangkan diri anda, pilihlah produk yang semulajadi dan selamat.


 ini rangkaian shaklee untuk memutihkan kulit dan kelihatan lebih berseri. Dalam entry adaa sebelum ini NUTRIWHITE SHAKLEE: INGIN KULIT LEBIH SIHAT, MUDA, CERAH SEKATA? adaa ada terangkan bagaimana produk ini bertindak dan adaa telah huraikan satu persatu.

2

Ada yang kata, banyak nya dalam 1 set! ok, kalau nak cuba yang basic dulu pun boleh..apa salahnya kan..Sebagai permulaan anda boleh cuba:

  1. GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER

  2. SOOTHING RADIANCE WHITENING SOFTENER

3.DAILY DEFENSE WHITENING ESSENSE

  1. ULTIMATE PROTECTION WHITENING LOTION

3

Untuk fungsi setiap produk, boleh baca di SINI ye. Jadi, buat pilihan yang terbaik. Jangan sebab nak putih, kita mengundang penyakit lain pula yang lebih serius.

Untuk mendapatkan promosi APRIL 2015  boleh hubungi adaa ye.Untuk pembelian SET NUTRIWHITE ATAU SECARA ALA CARTE  menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

 

Advertisements

3 thoughts on “MEMUTIHKAN KULIT SECARA SEMULAJADI DAN SELAMAT DENGAN NUTRIWHITE SHAKLEE

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s