ESP

KENAPA SHAKLEE TIDAK BERKESAN DENGAN TUBUH SAYA?

Pernah tak anda makan segala jenis vitamin, suplemen ke, ubat ke tapi ianya tak memberi kesan pada tubuh? Lepas tu kita salahkan produk lah, kata tak elok lah, tiruan lah itu lah inilah..pernah tak? Adaa pasti mesti pernah kan?

Pernah tak kita tanya kenapa jadi macam tu..adakah sebab produk tu yang tak cukup ‘power’ atau mungkin salah kita?

selalunya ada beberapa sebab kenapa tubuh kita tak berkesan dengan sebarang ubat atau suplemen..ini yang adaa dapat melalui pengalaman dengan customer lah ya..

  1. TIDAK KONSISTEN

Perlu diingatkan ye, setiap kali kita ambil ubat atau suplemen, haruslah konsisten. Kalau kita demam, sakit, doktor bagi ubat, ada tak doktor kata ‘makan ikut suka lah’ atau ‘makan lah ubat ni ikut kerajinan awak’. Takda kan? doktor siap bagi jadual suruh makan ubat supaya teratur dan konsisten sampailah sihat.

Begitu juga dengan suplemen, kalau makan pun sebulan sekali..macam mana nak ada kesan..waduh! Jadi cek semula pengambilan anda.

  1. TIDAK SABAR/ HANGAT-HANGAT TAHI AYAM

Bila kita ambil suplemen, kita kena ambil SEKURANG-KURANGNYA 3 bulan secara berterusan. Sel kita ni berganti setiap 90 hari..bagilah peluang untuk diri tu dulu..ini tidak, semua nak cepat..mana boleh ye tak..kecuali suplemen tersebut mengandungi bahan kimia yang berbahaya.

Kalau  dah 20 tahun kita obes, atau 25 tahun kita ada masalah kulit, jangan fikir dengan pengambilan suplemen selama seminggu boleh jadikan kita kurus, atau kulit gebu..no no..semuanya ambil masa..jadi, kena sabar..kesan yang cepat mungkin menandakan bahan tersebut berbahaya..Adaa lebih rela kesan tu lambat sikit tetapi SELAMAT.

  1. KURANG PROTEIN

apa kena mengena dengan protein? Kalau kurang protein, kita makan ubat atau suplemen jadi tak berkesan pada tubuh ke? kenapa pulak ni?

HUBUNGKAIT PROTEIN DAN SEL
HUBUNGKAIT MANUSIA DAN SEL

Nampak tak, kita ni asasnya dari sel..sel kemudian berkumpul menjadi tisu, kemudian organ, sistem dan jadilah kita yang cantik jelita ni..jadi kata kuncinya, asas tubuh kita ni adalah SEL

HUBUNGKAIT PROTEIN DAN SEL
HUBUNGKAIT PROTEIN DAN SEL

Kalau manusia perlukan makanan untuk hidup, sel pula perlukan protein untuk sihat. Kalau makanan kita nasik, sel pula makanannya protein. ha tu untuk senang fahamlah kan..kiranya, untuk memastikan pembentukan sel yang sihat dan sempurna, kita memerlukan pengambilan protein yang BERKUALITI dan MENCUKUPI.

HUBUNGKAIT SEL DAN PENYERAPAN ZAT
HUBUNGKAIT SEL DAN PENYERAPAN ZAT

AKHIRNYA, jika sel kita sihat walafiat, segala nutrien, atau zat lebih mudah diserap. Bayangkan kalau kulit kita ada selaput minyak yang tebal atau gris, minyak hitam ke kan, susah kan untuk air menembusi hingga ke kulit. Begitu jugalah dengan segala kebaikan suplemen atau ubat yang kita makan..kalau sel kita tak sihat, bagaimana penyerapan optimum nak berlaku.

adaa cuba bayangkan kulit kita penuh lumut..toksin, segala kekotoran..macam mana air nak tembus..kene kikis buang dulu segala kekotoran tu barulah senang air sampai ke kulit. tu kire analogi paling senang lah heheh

Jadi, faham ya..BETAPA PENTINGNYA protein ..tapi bukan sebarang protein..harus pastikan ianya yang berkualiti dan dalam kuantiti yang betul. INGAT YA, apa juga yang kita makan, haruslah dalam kadar berpatutan..jangan pula adaa kata kena ambil protein, protein jelah yang korang makan..bukan..itu cara yang tidak betul. Semua harus diambil secara sederhana..barulah tubuh kita seimbang.

saya dah makan banyak ayam, ikan, daging, soya tapi kulit saya kusam, makan vitamin pun tak berkesan..macam mana tu?

Memang kita makan ayam, daging, ikan segala..tapi betulkah semua zat tersebut sampai ke sel?

Protein sangat mudah terjejas dengan haba, suhu, cara pemprosesan dan pengendalian. Kalau masak pada suhu tinggi, zat akan terjejas. Bersihkan dengan bahan kimia, pon terjejas..contoh, kalau kita masak ikan pada suhu yang tinggi dan masa yang lama, kebanyakan khasiat protein tersebut sudah pun hilang. Jadi, walaupun kita makan banyak ikan ayam daging telur, ZAT protein itu sendiri KURANG DARI 100% yang masuk mulut kita. apa lagi orang yang jenis makan pun ciput-ciput jer..nasik banyak, tapi ikan separuh je, sayur takda. Itu tak seimbang namanya ye.

ESP

Jadi jangan rasa anda tak perlukan makanan tambahan protein. Kalau anda hidup sezaman dengan Adaa, percayalah anda perlukannya. Bukan macam zaman atuk nenek kita dulu..makanan masih suci murni..sekarang, semuanya berasaskan ekonomi..perternakan nak cepat, suntik macam-macam..nak proses, bersih, semua nak cepat..jadi anda boleh bayangkanlah kualiti protein seharian kita kan. jadi fikir-fikirkan.

Bagi yang ingin mencuba, inilah peluang anda. Ada promosi tau. sebelum tibanya GST bulan depan, baik grab 😀

MARCH PROMO 1

MARCH PROMO

Apalagi..boleh buat stok ni, nanti lepas GST dah lain harganya 😛

Untuk mendapatkan promosi MARCH 2015  boleh hubungi adaa ye.Untuk pembelian ESP tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s