SHAKLEE RELATED

THAI FESTIVAL 2015

Semalam berpeluang menjenguk Thai festival. Pergi pukul 8.30 malam, anak-anak ni biasa tidur awal..jadi sampai kat sana, anak-anak dah tidur..jadi abahnya jaga kereta, ibulah berjalan-jalan melihat apa dialah Thai Festival ni.

THAI FESTIVAL 2015
THAI FESTIVAL 2015
THAI FESTIVAL
THAI FESTIVAL

Macam-macam ada kan? adaa rasa ini sesuatu yang menarik sebab membawa kita mengenali sedikit sebanyak tentang budaya, makanan thailand. Bab makan yang buat adaa tertarik..punya melaut gerainya hehe semua dalam bahasa thailand..tapi adalah jugak yang tulis dalam bahasa melayu.

bersungguh-sungguh akak ni buat somtam
bersungguh-sungguh akak ni buat somtam

 

antara gerai makanan Thailand
antara gerai makanan Thailand

Walaupun adaa ni dari kecil duk Kelantan, tiap-tiap minggu hadap pasar malam, tapi tak pernah cuba makan somtam..entah kenapa semalam terasa nak cuba..haha punyalah jakun kan..belilah jugak cuba makan..apa salahnya kan..dan memang sedap!

Dalam banyak-banyak makanan tu adaa ade jumpa satu lagi snek yang kita biasa makan

SNEK
SNEK

Tahu tak apa ni? ala macam sate ikan tu..yang kita selalu beli kat pangkor ke lumut ke tu..selalu jumpa yang sate ikan tu kan..kali ni ada sotong, udang, macam-macam! dan satu yang menarik minat adaa..

 

INILAH DIA RUPA TUNA
INILAH DIA RUPA TUNA
TUNA SEASONING
TUNA SEASONING

Tuna. Bukan selalu jumpa ni..apa lagi..kasi cuba lah! untuk adaa yang suka mengunyah ni..adaa memang suka lah hehe apa lagi belilah RM10..paket kecik.

Ada macam-macam lagi kat sana..ABC nya lah..pelik-pelik jugaklah tapi menyelerakan hehe

dan satu yang sinonim dengan thailand..

urutan thai
urutan thai

Tu dia..kasi urut sikit! banyak booth kat sini..boleh cuba 😀

Dan selebihnya gerai-gerai pakaian, minuman..ala-ala rantau panjang gitu..memang leka lah sampai lupa nak snap gambar..perempuan..biasalah..rambang mata hahah

Secara keseluruhan, adaa rasa ini adalah satu festival yang bagus untuk diperkenalkan kepada kita rakyat Malaysia..dah nama berjiran kan, kenalah tahu jugak sedikit sebanyak.

Festival ni bakal berakhir pada 15 mac 2015 di terengganu..kemudian mereka akan ke Kelantan pulak. Bagi yang berdekatan dan nak merasa sendiri makanan original Thailand, menyaksikan persembahan tradisional, jom sama-sama memeriahkan. Tak rugi!

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

2 thoughts on “THAI FESTIVAL 2015

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s