ESP · PREGNANT

ESP: PERLUKAH PROTEIN KETIKA MENGANDUNG?

 

Perlukah pengambilan protein sewaktu mengandung? Selalunya kalau diri kita disahkan mengandung, perkara pertama yang terlintas mesti kena jaga makan, makan vitamin, mula berhati-hati dalam setiap perkara betul tak? Bab makan lah terutamanya, mesti jaga..tak minum air gas, makan berpada, eat healthy..yelah, kalau terlebih makan, terlebih berat kang doktor marah hehe

Setiap ibu mesti nak anak yang sihat, comel, cerdik..sbb tu ibu sanggup ‘berpantang’ makan secara sihat demi memastikan bayi yang bakal lahir tu cukup sempurna..Adaa sendiri ingat waktu mengandungkan anak kedua berpantangnye bukan main lagi..satu sbb takmahu anak terlalu besar..2. nak mengawal dari gestational diabetes.. 3. pasti nak anak lebih sihat..yang anak ketiga Alhamdulillah..dah biasa dan memang 100% dengan shaklee, jadi sangat sihat si fahry tu hehe

Sebab tu waktu mengandung tu vitamin mmg rutin, makan bersukat..hehe waktu tu lah belajar makan beras perang, makan roti berserat, snack pon yang healthy tau..nak beli snack baca satu2 berapa kalorinya..dan yang paling  penting, pengambilan protein yang cukup utk perkembangan fetus..nak makan ayam ikan memanjang memang tak dapat lah..so bagi Adaa lebih mudah dengan menjadikan minum ESP sekali sehari sebagai rutin..

Pentingkah protein ni utk fetus yang comey tu?

A developing fetus needs protein to build all of the cells of its body. The maternal diet supplies all of the protein a baby needs, so if a pregnant woman is deficient, her baby can suffer. Because the baby grows more rapidly during the second and third trimesters, protein levels during the latter half of the pregnancy are more important than earlier in fetal development. During the final trimester, maternal protein intake supports the growth of the fetal brain, so not getting enough protein during this time period can affect mental functioning of the child.

Sources

The best protein sources during pregnancy are low in saturated fat and high in other beneficial nutrients that support fetal growth. Fish and seafood are particularly good sources, since they also contain omega-3 fats that promote brain development. Lean meat, eggs, poultry and dairy products are also good protein sources for a pregnant woman. Animal sources are complete proteins, containing all of the necessary amino acids in a single food. Vegetarian protein sources, such as beans, tofu and nuts, might need to be paired with other sources in order to get a full complement of amino acids. For example, beans and rice each contain different amino acids, but together provide all of them.

Kalau adaa dpt pastikan setiap hari dapat makan protein dalam jumlah yang diperlukan mmg bagus, tapi bagi adaa susah sbb kalau beli ayam, masak pada suhu tinggi, nutrient dh ilang, jadi, yang betul2 masuk dalam perut berapalah sgt kan..sbb tu bg adaa lebih mudah dengan pengambilan supplement semulajadi..

ESP

 

Energizing Soy Protein

*****************
♥ Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
♥ Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
♥ Membekalkan tenaga,
♥ Memberikan rasa kenyang
♥ Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
♥ Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
♥ Membanyakkan susu badan (milkbooster)
♥ Membantu mengekalkan kepejalan otot
♥ Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
♥ mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat

Jika anda rasa anda dan bayi perlukan protein yang mencukupi, mulakan pengambilan makanan tinggi protein atau dengan pengambilan suplemen.

Untuk mendapatkan PROMO FEBRUARY 2015 boleh hubungi Adaa ye atau pembelian SET HAMIL atau produk secara berasingan menggunakan DEBIT/CREDIT card anda, anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian boleh hubungi adaa ok?)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

One thought on “ESP: PERLUKAH PROTEIN KETIKA MENGANDUNG?

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s