TESTIMONIAL · VIVIX

BAGAIMANA BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX

Semalam ada seorang hamba Allah sms adaa untuk tanya harga VIVIX..katanya dia nak berhenti merokok..adaa rasa ini lah kali pertama ada orang cari VIVIX atas sebab untuk berhenti merokok..Boleh tak sebenarnya vivix ni bantu untuk berhenti merokok? jom kita lihat bagaimana vivix bertindak dan testimonial mereka yang menggunakan vivix.

PEROKOK MALAYSIA
PEROKOK MALAYSIA

 

Sebelum adaa jawab soalan tu, jom lihat dulu apa kandungan rokok?

 

BAHAN KIMIA DALAM ROKOK
BAHAN KIMIA DALAM ROKOK

Ini adalah bahan-bahan kimia yang terkandung dalam sebatang rokok..ya memang berbahaya..bahan-bahan yang adaa rasa kebanyakan kita kenal kalau masuk makmal zaman sekolah dulu kan? Dan apa kesan setiap bahan kimia ni?

KESAN MEROKOK
KESAN MEROKOK

Enough said..Jadi bagi Adaa, sangat tak pelik lah kalau orang nak berhenti merokok..malah kita patut sokong..

Sebenarnya, tiada satu ubat pun yang ‘magically’ buat seseorang tu berhenti merokok..bukan mudah ya..merokok ni apabila sudah biasa, memang sukar nak berhenti..jadi satu-satunya ubat paling mujarab adalah KEINGINAN SENDIRI..ya..bila kita nak, pasti boleh..ubat, suplemen hanya sebagai penyokong. Kalau makan ubat pun tak konsisten, ambil suplemen pun separuh jalan, sampai bila tak akan berjaya.

Ada banyak cara untuk seseorang berhenti merokok..ambil pelekat Niquitin lah, guna penyembur vitamin C lah..macam-macam..tak kurang juga yang cuba cara semulajadi

rokok 4

 

Tapi kali ini adaa nak beritahu satu SOKONGAN yang insyaAllah boleh membantu anda berhenti merokok 100%

 

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU?

Apabila seseorang itu merokok, bahan kimia yang terkandung dalam asap rokok akan menghasilkan radikal bebas dalam tubuh perokok tersebut. Semakin banyak asap rokok yang dihisap, semakin bertoksik lah badan dan semakin banyak radikal bebas dihasilkan.

Radikal bebas adalah mokelul-molekul yang tidak stabil dalam badan kita dan molekul tersebut akan membentuk ‘chain reaction’ untuk mereka stabil. Chain reaction inilah yang memusnahkan komponen dalam sel seperti DNA dan membran sel..bila sel kita musnah inilah yang membawa kepada kerosakan organ dan membuka badan kita kepada penyakit-penyakit kronik.

Mudah kan? rokok ada bahan kimia yang menghasilkan radikal bebas dalam tubuh, radikal bebas akan membentuk ‘chain reaction’ yang memusnahkan sel seterusnya organ dan membawa pelbagai penyakit. 

Jadi, perkara utama yang kita perlu halang adalah pembentukan radikal bebas tadi..bagaimana? dengan pengambilan ANTIOKSIDAN yang mencukupi. Antioksidan ialah molekul yang berinteraksi dengan radikal bebas dan memusnahkan ‘chain reaction’ tadi tanpa merosakkan sel.

Vitamin C, Vitamin E, Vitamin A adalah contoh antioksidan yang biasa kita dengar. Satu lagi antioksidan yang sangat hebat ialah resveratrol.

One study demonstrated that resveratrol was 95% efficient at preventing lipid peroxidation, compared to 65% for vitamin E and 37% for vitamin C

Resveratrol mempunyai kuasa yang berganda-ganda dari vitamin C dan vitamin E.

VIVIX mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi dan bertindak sebagai antioksidan yang sangat berkuasa. Antioksidan ini seolah-olah ‘pengutip sampah’ dalam tubuh manusia. Bila kita merokok, banyak toksin yang terkumpul dalam badan kita. Jadi antioksidan ini lah yang membersihkan tubuh kita dari toksin tersebut sehingga satu tahap, apabila toksin-toksin tersebut sudah hilang atau berada pada tahap minima, antioksidan tersebut akan terus ‘mengutip’ toksik2 baru daripada memasuki tubuh. Jadi, jika anda mengamalkan pemakanan dengan antioksidan yang tinggi dan pada masa yang sama anda merokok, rokok tersebut tidak akan rasa sama lagi. Anda tidak lagi merasa nikmat merokok atau ketagih untuk terus merokok. Lama kelamaan anda akan berhenti. VIVIX juga membantu memulihkan sel-sel anda yang rosak akibat radikal bebas tadi dan menajdikan anda lebih sihat dan berseri 😀

Antioksidan seperti vitamin C, resveratrol dan vitamin E juga membantu mengurangkan stress. Biasanya minggu2 awal anda akan merasa stress dalam proses nak berhenti merokok. Jadi ini mungkin membantu.

satu lagi senario yang paling ditakuti ialah peningkatan berat badan selepas berhenti merokok. Apabila merokok, bahan kimia tadi telah memusnahkan vitamin C dan nutrisi lain dalam darah dan tubuh. Apabila tubuh kekurangan vitamin C, kebolehan tubuh untuk mengoksidasi lemak dan membakar lemak akan menurun dengan signifikan, jadi dengan pengambilan vitamin C dan antioksidan yang lain dalam jumlah yang betul dan mencukupi selepas berhenti merokok akan membantu anda membakar lemak dengan lebih baik dan mengelakkan pertambahan berat badan. best kan?

Dengan vivix, setakat ini, inilah produk yang mengandungi antioksidan yang tinggi dan selamat pada tubuh. Jadi, jika anda ingin berhenti merokok, ini mungkin produk yang paling sesuai 😀

Jom lihat testimoni mereka yang sudah mencuba vivix.

TESTIMONIAL: BERHENTI MEROKOK SELEPAS 14 HARI PENGGUNAAN VIVIX

TESTI ROKOK VIVIX 4

TESTI ROKOK VIVIX 3

TESTI ROKOK VIVIX 2

TESTI ROKOK VIVIX 1

 

ini antara testimonial pengguna vivix, jadi apa tunggu lagi?

NAK DAPATKAN HARGA PROMO?

JAN 2015 PROMO

 

ATAU UNTUK LEBIH PENJIMATAN

 

JAN 2015 PROMO 2

 

Untuk mendapatkan promosi JAN 2015  boleh hubungi adaa ye. Untuk pembelian VIVIX tanpa promosi menggunakan DEBIT/CREDIT card anda,  anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus😀 (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian, info membership dan potongan harga untuk ahli, atau sebarang persoalan boleh hubungi adaa ok? kita bincang dulu apa yang sesuai apa yang tak sesuai)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

2 thoughts on “BAGAIMANA BERHENTI MEROKOK DENGAN VIVIX

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s