PELUANG BIZ DENGAN SHAKLEE

BELIEVE IN YOURSELVES, BELIEVE YOUR DREAMS

Morning! sebelum adaa mula menulis, cuba tengok video ni dulu..

Ini adalah salah satu video yang adaa sangat suka..ingat masa kita kecil-kecil dulu? Kalau mak kita atau ayah kita bercerita tentang kita masa kecil, kadang-kadang macam tak percaya je itu kita kan? Benda-benda pelik yang kita tak sangka kita akan buat..

satu perkara yang adaa ingat tentang diri adaa..seawal umur 6 7 tahun, adaa dah pandai naik bas sendiri pergi sekolah..ni bukan bas sekolah sewa bulan-bulan tu..ni bas mini ok..pergi sekolah dengan bas mini, naik dengan kakak..balik sekolah naik bas yang sama dengan Umi ..bukan main lagi..macam tak logik je kan?

Umi selalu cerita dekat adaa dulu tentang satu benda berani yang adaa buat..dulu adaa duduk di Melaka, batu berendam..sebelah menyebelah orang cina..adaa sangat rapat dengan jiran adaa tu..masa tu Adaa umur 5 tahun..nak pergi daftar tadika..kakak adaa memang dah tadika dah masa tu dia umur 6 tahun..hari yang nak daftar tu, umi kata adaa tiba-tiba hilang..tahu mana adaa pergi?

Adaa naik bas sekolah dengan jiran sebelah rumah tu ke tadika cina..adaa daftar sendiri ..Umi kata ‘tetiba umi dengar bunyi bas berhenti, dengar bunyi orang seret plastik..’ hehe itulah adaa..turun bas, bawa buku baru dalam plastik..adaa seret sebab masa kecik adaa sangat rendah, katek bak kata orang..hehe sejak dari tu Umi selalu kata, adik ni independent.. sejak dari kecil, Umi takda masalah hantar adaa belajar jauh-jauh..sebab tu dari darjah 6 adaa dah tak lekat kat rumah..merantau sampai sekarang..

Masa kita kecik, kita cuma nampak APA YANG KITA NAK..betul tak? kita tiada keraguan..macam kes adaa gi daftar sendiri ..sebab adaa cuma nampak, nak pergi sekolah..lain-lain benda tak fikir dah..jadi tindakan kita tu menjurus kearah apa yang kita nak jer.

Itu lah yang disampaikan dalam video ni..kita PERCAYA dengan IMPIAN kita, apa yang kita nak, kita tak fikir banyak dan terus LAKUKAN..put into action..BERANI..don’t think to much..KALAU KALAU KALAU..buang jauh-jauh ‘kalau’ tu..buat je dulu..JANGAN SAMPAI TERLEPAS PELUANG untuk jadi orang yang hebat.

tengok video ni teringat kat anak-anak..budak-budak memang tak kenal PUTUS ASA, TAKUT sekali jatuh, dia takkan SERIK..dia bangun lagi jatuh lagi bangun lagi sampai boleh berlari..sekali jatuh basikal tak menghalang dia untuk terus naik sekali lagi..

Kita juga harus begitu..keluarkan sifat kanak-kanak kita dulu..jangan RAGU, YAKIN pada diri dan IMPIAN kita..

Jom!! NOTHING IS IMPOSSIBLE!!

quotes 62

 

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s