SHAKLEE RELATED

PUCUK TANGKIS ATAU KANGKUNG PUTERI?

Siapa kenal ini apa? Sekali tengok macam semalu kan..

image

Dulu adaa memang tak pernah kenal apalah bende ni..tak pernah tahu pun..huhu tapi sejak2 kawen dengan orang nogori ni banyak lah MIL ajar..

Ini salah satu sayuran kampung..ada yang panggil tangkis, pucuk tangki, kangkung puteri..macam2..tapi adaa dikenalkan sebagai tangkis..memang tak pernah makan langsung sebelum ni.

Semalam pulang dari seremban..MIL bekalkan secekak untuk bawak balik ke terengganu..excited jugak sebab belum pernah masak..tapi pernah makan sekali dirumah besan MIL..jadi ape lagi..bermulalah projek menggulai petang tadi..

Tapi gambar lupe snap huhu masak lemak cili api dengan ikan bilis..yummy! Kita g7na ehsan google jelah huhu. Hehe rasanya macam petai2 sikit..adaa ni segala jenis sayur memang makan..hantu sayur..jadi memang selera lahhhh cili api pon mak bagi..tangkis pon mak bagi..original taste..memang best..

image

Adaa sendiri tak pasti apa khasiat tangkis..ada yang kata untuk awet muda heheh bagi Adaa, asalkan namanya sayur satu ciri utama iaitu serat tetap ada..jadi santap ajaa hehe

Susah ke masak tangkis? Tak pun..bak kata orang campak2 aje..

Ambil kuali, masukkan santan ..bilis..cili api tumbuk..kunyit..tangkis..kacau sampai masak hehee ringkas dan sedap.

*inilah gunanya kawen..dapat kenal banyak benda baru 🙂

Selamat mencuba!

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s