SHAKLEE RELATED

CARA PALING RINGKAS DAPATKAN KULIT CANTIK

Perempuan ke lelaki ke sangat mementingkan kecantikan kan..dan setiap kali kita pandang orang kulit atau muka lah yang kita perasan dulu..yelah organ terbesar manusia pon kulit kan..dan tentu kulit yang kita nampak jelas sekali

Kalau bukan untuk kecantikan pun..untuk keselesaan..siapa yang selesa kulit berkurap, menggerutu, berjerawat batu, kering sampai menggelupas…selesa tak? Mesti tak kan?

Jadi apa yang boleh kita ambil dalam diet harian untuk kesihatan kulit?

Ini paling ringkas ..kalau sibuk tahap dewa sekali pun rasanya sangat senang nak amalkan 3 biji ni..sangat berkesan. Apa dia 3 biji ni?

image

  1. Bcomplex

Vitamin yang lengkap dengan 8 komponen vitamin b..ramai orang tak tahu, setiap komponen vitamin b menjalankan fungsi yang berbeza dan harga bagi setiap komponen juga berbeza. Sebab tu manufacturer lazimnya tidak menghasilkan vitamin bcomplex dengan 8 komponen sekaligus,dalam nisbah yang betul dan kadangkala hanya mengeluarkan komponen vitamin b tertentu sahaja. Kenapa? Sebab salah satu faktor utamanya ialah mahal. Cnthnya biotin..komponen vitamin b yang sangat mahal..

Jika tak cukup 8 komponen vitamin b tidak dapat bertindak secara optimum..jadi dalam pemilihan vitamin b..adalah perlu untuk mencari yang lengkap 8 komponen dan dlm nisbah yang betul.

Apa kaitan dengan kulit? Vitamin B membantu mengurangkan stress..stress ini salah satu punca kulit cepat berkedut, tua dan tidak sihat.

  1. Vitamin C

Viatmin C ni adaa rasa semua orang tahu vitamin kecantikan..ade yang sampai cucuk2 vitamin C kan..dalam produk kecantikan,kosmetik..semuanya nak dimasukkan vitamin C sebagai salah satu bahan.

Vitamin C ni membantu penghasilan kolagen. Dan seperti yang anda aemua maklum, kolagen merupakan protein yang membantu melicinkan,melembapkan,memutihkan, menegangkan kulit manusia ni..jadi fungsi vitamin C ni sangat penting dalam kesihatan kulit

  1. Vitamin E

Ini satu lagi vitamin kecantikan..kulit kita bila rosak..jerawat..kurap panau semua tu adalah disebabkan sel mati, radikal bebas yang merosakkan sel..jadi kita sangat2 memerlukan antioxidant untuk menghalang radikal bebas ni..dan yang terbaik adalah vitamin C dan vitamin E

Vitamin E bukan sahaja membantu menghalang radikal bebas malah membantu kulit lebih lembap..kekal berseri tau..

Itu sahaja..sebiji sehari setiap vitamin..kalau nak sihat dan cantik cuba untuk istiqamah. Kalau malas jugak..heheh sendiri jawab hahah

EVERYONE IS BEAUTIFUL~

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s