BREASTFEEDING · ESP

#THROWBACK: FAHRY DAN PENYUSUAN SUSU IBU~

 

FAHRY 1-6MNTHS
FAHRY 1-6MNTHS

 

FAHRY 7-9 MNTHS
FAHRY 7-9 MNTHS

 

Dari pagi nak menulis ..kul 3 ni ha baru dapat dek kerana sibuk..sibuk urusan rumah tangga dan cod barang shaklee untuk customer di bukit besar hehe Alhamdulillah promo ESP ni makin ramai yang nak mencuba.

berbalik kepada tajuk kali ni..tengoklah rupa anakku yang garang dan menyeramkan haha..nampak je garang tapi sangat suka senyum..ada lesung pipit di pipi kiri lagi..bab kulit tu biasalah..hitam itu menawan hahaha

Masa Adam lahir dulu, tak sempat nak merasa susu ibu,, Eilman pula awal2 ada campur dengan susu formula, kemudian barulah fully breastfeed..dekat dua tahun jugak..Fahry pula agak beruntung..belum pernah sekalipun merasa susu selain susu ibu..tembam tak hengat tauuu

Masa usia Fahry 2 bulan, adaa bawa ke Hospital Az-Zahrah Bangi untuk pemeriksaan susulan selepas pantang..masuk2 je doktor tanya ‘YaAllah..apa dah jadi ni’ haha nada ketawa ok..tak percaya..dulu lahir 3.5kg je pon..mase 2 bulan dah naik berat mendadak sampai terkeluar graf haha

Doktor siap tanya, ibunya ade ambil sebarang makanan tambahan/supplemen tak..dan adaa cakaplah, ade, amek shaklee..dan doktor kata..bagus tu..teruskan ya..barulah susu lebih berkhasiat..gitu tauuu

bukti dah tengok kan dalam gambar tu..dan saat entry ini ditulis, Fahry berusia 1 tahun 2 bulan dan masih membesar sebagai juara! gemok2 hahaha adaa mengamalkan set penyusuan ye

bf set full

nape fahry jadi semangat dan kuat ni? Apa kaitannya protein dengan susu ibu?

Women who are breastfeeding require almost two times as much protein as non-pregnant, non-nursing women. Since protein is an important component of breast milk, consuming plenty of protein can help maximize your milk supply, which will help optimize your infant’s growth and development.here

 

Susu ibu secara fitrahnya sudah pasti berkhasiat, tiada siapa boleh menidakkan kejadian Allah..pengambilan diet yang betul semasa penyusuan sebenarnya cuma membantu kesihatan ibu dan membantu menjadikan susu ibu lebih bernutrisi..

Dalam 6 bulan pertama, adalah waktu kritikal..kritikal sebab apanya? Sebab saat ini anak kita bergantung sepenuhnya kepada susu ibu untuk mendapatkan keperluan nutrisi dan zat untuk membesar. Kalau diet kita kelaut, ianya boleh mempengaruhi susu ibu..jadi amat penting untuk kita makan makanan yang berkhasiat..Juga, dalam penyusuan susu ibu, PROTEIN adalah sangat penting kerana ianya antara komposisi terpenting dalam susu ibu..jadi harus pastikan kita ambil protein yang berkualiti supaya susu yang diberi kepada anak juga lebih nutrisi dan membantu pembesaran secara optimal.

 

Eating a healthy diet while you are breastfeeding is important because what you eat determines the energy, protein, nutrient and vitamin content of your breast milk.here

 

Jadi jelas kan, jangan sebarang makan ya..dan korang tahu tak, semasa menyusukan anak, keperluan protein haruslah 2 kali ganda dari normal..jadi kene ambil protein tu double..nak makan ayam ikan banyak2 susah juga kan, jadi adaa lebih suka top up dengan supplemen seperti ESP..ada sesetengah orang, dia ambil sebarang soya..soya kotak, asalkan soya lah..no no ye ..terlebih soya kotak, soya botol boleh bawa kepada kencing manis pulak..soya atau protein yang kita nak ambil pun pastikan berkualiti..kalau tak, baik tak payah ambil..sebab sama je macm tak ambil..baca disini ye untuk kupasan lanjut..hehe AMARAN: ELAK PENGAMBILAN PROTEIN

Jadi bagi ibu2 diluar sana..berikan yang terbaik untuk tumbesaran anak-anak kita..apa salahnya kan melabur untuk anak..kita minum ESP ni dapat bonus kulit cantik gebu lagi tau..dan macam2 kelebihan lain..sebab tu orang tak menyusu pon sebok duk borong ESP ni..kelebihan terlalu banyak..jangan lepaskan peluang ok?

ESP

 

dan inilah fahry yang masih menyusu susu ibu sehingga 10 minit yang lepas hehe

wpid-picsart_1411800588640.jpg
FAHRY 14 MONTHS

 

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s