SHAKLEE RELATED

PERUT PUNCA PENYAKIT?

image

I really love this picture..boleh tak..sekali tengok terus teringat sampai petang haha betul2 berkesan dihati..

Pernah dengar satu hadith psl makan?

“Perut adalah sarang/punca penyakit dan banyak makan itu adalah punca segala penyakit”

Kenapa perut? Sebab segala apa yg kita makan akan diproses diperut..disitulah penentu samada apa yang kita makan tu akan jd berfaedah kepada diri kita atau penyebab penyakit kepada kita.

Manusia memerlukan makanan untuk kelangsungan hidup..disitu dah nampak pentingnya makanan kan..dan apa yang kita makan juga penentu kelangsungan hidup kita juga.

Pemakanan yang sihat, pemilihan makanan yang tepat dan berkhasiat boleh memanjangkan hayat kita (of course dengan izin Allah)

Badan kita ni umpama kereta lah..dijaga elok..dibelai..diservis..lama boleh tahan..kalo x dijaga..kejap je kereta tu rosak ye tak..kalo patutnya guna minyak petrol tp diisi diesel..kan rosak kereta tu..

Sama juga dengan manusia..kalau disuap dengan makanan yang tidak elok..lama2 tubuh akan rosak dan mengundang pelbagai penyakit..

Jangka hayat manusia sekarang semakin pendek..jd kita perlu sedar lebih awal dan jgn ambil remeh tentang penjagaan kesihatan dan pemakanan..kene pilih makanan yg terbaik dan jaga diri ye kawan2..jgn pandang remeh!

Amalkan senaman
Amalkan pemakanan semulajadi
Jauhi makanan segera
Minum air secukupnya

Jaga kurniaan Allah ini sebaiknya ye..

image

Adaa
0179329859

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s