B COMPLEX · CINCH · CINCH TEA · OMEGA GUARD · VIVIX · WEIGHT MANAGEMENT

5 VITAMIN MEM’BAKAR’ & MEN’CAIR’KAN LEMAK: TIPS KURANG BERAT BADAN

Puas lah menulis entry ni semalam, lepas tu lenyap..entah mana hilang nya..so kali ni adaa tulislah semula (gigih ni..huhu)

Mungkin ramai yang belum tahu, dengan pengambilan vitamin yang betul serta pemakanan yang kaya dengan vitamin tertentu dapat membantu mengurangkan berat badan secara semulajadi.

Adaa ni mungkin bukanlah selim melim macam model, tapi oklah kan dari sebelum kawen sampai anak 3 berat mantain..naik sekilo dua tu kire halal lah kan hehe..tapi adaa memang suka search dan gali pasal kawal berat badan ni..sekurang-kurangnya adaa nak kekal sihat..lawa tu bonus jer, tak kemana pon, number 1 is health dulu..

Ok, jadi kali ni adaa nak share 5 vitamin yang boleh membantu anda menurunkan berat badan..jom baca!

  1. VITAMIN D

Vitamin D membantu tubuh bertindakblas terhadap insulin. Insulin berfungsi untuk membantu glukos masuk ke sel tubuh yang kemudiannya dibakar untuk menghasilkan tenaga. Semakin sensitif sel badan anda terhadap insulin semakin banyak pembakaran glukose kepada tenaga boleh berlaku, jika sel tubuh kurang sensitif terhadap insulin kebarangkalian kalori yang anda makan akan tersimpan didalam sel lemak adalah lebih tinggi.

Kekurangan Vitamin D juga memberi pengaruh kepada hormon Leptin. Hormon ini bertidak memberitahu kita bila waktunya untuk berhenti makan. Jika fungsi leptin terganggu, otak kita akan gagal memberitahu tubuh untuk berhenti makan dan akan terus makan walaupun sudah kenyang.

2. KALSIUM

OSTEMATRIX (CALSIUM WITH MAGNESIUM)
OSTEMATRIX (CALSIUM WITH MAGNESIUM)

Ramai orang ingat kalsium cuma untuk kekuatan gigi dan tulang..ia lebih dari itu ye ..Kalsium bekerjasama dengan Vitamin D tadi dalam mengurangkan lemak. Kalsium disimpan didalam sel lemak, semakin tinggi kalsium dalam sel lemak, semakin banyak lemak yang akan dilepaskan oleh sel untuk dibakar. Kalsium juga membantu anda mengurangkan berat dengan mengikat lemak di dalam GI tract (sistem penghadaman) dan mengelakkan ianya dari diserap masuk kedalam aliran darah.

3. PROTEIN

CINCH SHAKE
CINCH SHAKE

ini salah satu elemen penting dalam mengurangkan berat. selain daripada mengurangkan rasa lapar dan membuatkan anda rasa kenyang lebih lama, protein juga membantu anda mengekalkan otot yang sedia ada dan cuma menyingkin lemak yang tidak diingini. Dengan cara ini kulit kita tidak akan menggeleber setelah hilang beberapa kg berat! fav adaa? ESP lah..dan juga CINCH SHAKE CHOCOLATE hehe

4. OMEGA

OMEGA GUARD
OMEGA GUARD

Omega membantu mengurangkan berat badan dengan ‘menghidupkan’ enzim yang mencetuskan pembakaran lemak didalm sel. kiranya omega ni seolah-olah ‘suis’ yang memberitahu enzim supaya memulakan pembakaran lemak didalam sel.  Omega juga membantu isyarat leptin ke otak yang memberitahu otak bila masanya untuk berhenti makan dan memulakan pembakaran lemak. Sebab tu bila makan omega ni, kita akan kurang lapar dan tidak makan secara berlebihan.

5. POLYPHENOL

CINCH TEA
CINCH TEA

polyphenol lazimnya terdapat didalm teh hijau dan berry. Ianya sejenis antioksidan yang membantu meningkatkan kesihatan dan metabolisme tubuh agar lebih banyak kalori dapat ditukarkan kepada tenaga. Bila minum teh ni anda akan rasa berpeluh dengan banyak apa lagi jika anda terus membuat kerja. memang lencun!

10441232_700321770003949_5510860181000080437_n

Satu lagi produk shaklee yang kaya dengan polyphenol ialah VIVIX..mula-mula adaa ambil untuk kesihatan menyeluruh dan memperbaiki sel..tapi selepas 2 3 botol adaa perasan berat berkurangan dalam 1-2 kg..rupanya vivix ini mengandungi berganda2 polyphenol yang membantu pembakaran kalori. memang terbaik!! VIVIX ini EXCLUSIVE hanya dari shaklee dan ianya telah membantu ramai orang yang mengalami masalah darah tinggi, buah pinggang, kanser, fibroid, masalah kulit, obesiti, strok, awet muda dan banyak lagi..jika nak tahu lebih tentang vivix dan testimonial pengguna boleh klik SINI ye..

Ok, tu 5 dulu..insyaAllah more to come. amalkan dalam pemakan seharian anda, dan insyaAllah anda dapat target anda..yang penting kena makan dengan cukup..kalo ambil supplemen pastikan ambil yang semulajadi ok?

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

One thought on “5 VITAMIN MEM’BAKAR’ & MEN’CAIR’KAN LEMAK: TIPS KURANG BERAT BADAN

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s