B COMPLEX · ESP · GLA · VITAMIN C · VITAMIN E COMPLEX · VIVIX · ZINC

KEMANDULAN: BOLEHKAH DIATASI?

Kemandulan ni sesuatu yang sangat sensitif sebenarnya..semua orang bila kahwin nak ada anak kan? siapa yang taknak? ada orang salah faham tentang mandul..ada yang kata tak boleh beranak langsung..ada yang kata takda harapan..apa sebenarnya mandul ni?

Kemandulan adalah ketidakmampuan menghasilkan anak (persenyawaan). Kemandulan juga boleh merujuk kepada wanita yang tidak dapat mengandung sehingga cukup bulan. Bagi manusia, kemandulan boleh berlaku kepada lelaki dan perempuan- WIKIPEDIA

 

Itu dia maksud kemandulan yang sebenar ye..kiranya mandul ni bukan lah tak boleh diatasi..boleh..tapi kene tahu dulu bagaimana yang dikatakan mandul ni..apa faktornya..

          FAKTOR KEMANDULAN DI KALANGAN ISTERI

  1.  Salur fallopio tersumbat.
  2. Tidak subur.
  3. Telur tidak baik.
  4. Peredaran haid tidak teratur.
  5. Haid terhenti atau tidak ada langsung.
  6. Haid terlampau lama.
  7. Sakit setiap kali kedatangan haid.
  8. Keputihan yang serius.
  9. Pendarahan di utrin.
  10. Radang pada dinding rahim.
  11. Fibroid.
  12. Tidak ada nafsu seks.
  13. Kesan sampingan ubat perancang atau mana-mana ubat panas atau jamu yang dimakan kerana tujuan tertentu sehingga merosakkan rahim atau menjejaskan tahap kesuburan wanita

 

FAKTOR KEMANDULAN DI KALANGAN SUAMI

Antara punca lelaki kurang subur:

  1. Kemungkinan semasa kanak-kanaknya dia pernah menjalani pembedahan sehingga meninggalkan kesan pada sistem kelaminnya. Atau mungkin juga kerana alah dengan penyakit lelah atau beguk.
  2. Lelaki yang suka mandi air panas juga mungkin mendapat masalah ini.
  3. Memakai seluar ketat.
  4. Berat badan yang berlebihan.
  5. Duduk setempat yang agak lama seperti memandu berjam-jam atau berhari-hari menyebabkan zakar terdedah kepada haba panas lalu menjejaskan kualiti air mani.
  6. Merokok melebihi 20 batang sehari.
  7. Kerap mengambil alkohol atau arak
  8. Selalu melakukan kerja-kerja berat. HERE

itu faktor2 yang boleh menyebabkan mandul..sebenarnya, ramai yang berada dalam situasi ini kan? cuba kita sedar dengan tak je..

Walaubagaimana pun jangan sedih2..keadaan ni boleh dirawat..kalau dari segi medical, pastinya kena jumpa doktor dulu..ada yang melalukan kaedah IVF, ada yang buat kaedah ICSI (benih isteri dan suami disenyawakan diluar kemudian disuntik semula kerahim isteri)

kalau dari segi pengambilan supplemen pula macam mana?

kalau dari segi pengambilan supplemen shaklee, ini yang adaa boleh cadangkan

KESUBURAN
KESUBURAN

WANITA

VIVIX– memperbaiki sel, antioksidan terbaik, mengimpak 4 mekanisme utama penuaan selular.

GLA– Menyeimbangkan hormon yang biasanya menjadi masalah utama wanita

BCOMPLEX– untuk sistem reproduktif yang sihat, sangat penting untuk pembentukan janin ketika hamil

ESP- mengandungi Isoflavone, penting untuk hormon wanita estrogen

 

LELAKI

VIVIX– memperbaiki sel, antioksidan terbaik, mengimpak 4 mekanisme utama penuaan selular.

VITAMIN E– membersihkan radikal bebas yang merosakkan sel dan melindungi sperma

ZINC– pertumbuhan organ reproduktif, meningkatkan penghasilan testosteron dan meninggikan kiraan sperma

VITAMIN C– meningkatkan motiliti sperma, menghalang sperma berbentuk gumpalan

itulah yang adaa boleh cadangkan..dan Alhamdulillah, ramai juga yang telah mencuba dan mendapat hasil yang baik..semua nya atas ketentuan Tuhan tetapi kita mesti berusaha..supplemen pon ambil, perubatan pon jangan lupa..doktor ni ada alat2 canggih..jadi gunakan sebaiknya..

untuk info lanjut, atau konsultasi percuma boleh hubungi adaa ye..

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s