Uncategorized

VITAMIN SHAKLEE MEMBAHAYAKAN KESIHATAN?

Soalan pertama bila orang nak mencuba sesuatu produk baru ialah ‘selamat ke? halal ke?’ ..kadang2 terasa juga bila ada yang bertanya gitu sebab, kalau tak halal, tak selamat, Adaa pon taknak makan apatah lagi jual..tapi adaa faham, itu perkara biasa dan dah menjadi kepentingan untuk tahu bahaya produk tu selamat..

Dunia sekarang ni, semua berlumba ingin kaya, nak maju..sampai kadang2 sanggup membahayakan kesihatan pengguna..dengan tiada kelulusan, menggunakan bahan2 berbahaya sebagai ramuan..dan pengguna juga semata2 nak cantik, nak dapat kesan cepat, dengan rela hati membeli dan mencuba..soalnya, ”betul kah selamat”

Always-Safe

Adaa boleh katakan, sekarang ni Shaklee antara jenama Vitamin/Supplement yang paling popular di Malaysia..satu masa dulu dalam 50 tahun sudah, shaklee ni memang dah wujud, dah glamour kat Malaysia, tetapi secara offline ..lepas kewujudan internet, ianya menjadi fenomena sekali lagi..dalam tempoh masa tu, dalam kemerosotan ekonomi tahun hujung 90-an gitu, ramai yang dah gulung tikar, tapi produk2 elit berqualiti dan berkesan seperti Shaklee, amway..masih bertahan sehingga kini.

Bila dah glemer ni adalah yang mula membuat spekulasi..shaklee ni bahaya lah, shaklee ni macam dedak ayam lah shaklee ni merosakkan sistem badan lah..macam2..betul ke masalahnya?

salah satu Falsafah Shaklee ialah SELAMAT, BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM

Ok, adaa ambil satu je hari ni..SELAMAT..dah ramai yang takut sangat nak ambil vitamin Shaklee kan..meh nak cerita kenapa ianya SELAMAT?

  • Shaklee bermula dengan alam semulajadi. Saintis Shaklee mencari diseluruh dunia untuk sumber bahan-bahan semulajadi yang terbaik. 
  • Shaklee menjalankan lebih 350 ujian keatas setiap bahan baru untuk logam berat, racun perosak, atau bahan cemar berbahaya.
  • Shaklee menjalankan 83000 ujian kualiti SETIAP TAHUN untuk menjamin ketulenannda keselamatan setiap produk.
  • Tidak menjalankan ujian keatas haiwan.
  • Pembungkusan bebas dari biophenol toksin, phthalates dan dakwat toksik
  • Tiada parabens, Triclosan, phthalates, sodium lauryl sulfat (SLS), natrium sulfat eter lauryl (SLES), 1,4-dioxane atau propilena glikol.

 

ini baru sikit..yang adaa tertarik, produk ini untuk manusia, jadi tiada ujian dijalankan ketas haiwan..bagus!

masih lagi kata bahaya?

Shaklee bukan sahaja mengeluarkan vitamin, malah produk cosmetic, dan kebersihan rumah..bayangkan, semua ini anda boleh gunakan dengan 100% selamat!!

SHAKLEE PRODUCT MALAYSIA
SHAKLEE PRODUCT MALAYSIA

Adaa dah mencuba hampir semua produk Shaklee dan selama 3 tahun lebih ni Alhamdulillah..tiada sebarang masalah..

nak dengar apa kata PROFESSIONAL kenapa kita harus memilih Shaklee?

HARRY SHURLEY

Pharmacist
     “Why do I take Shaklee vitamins when I can get others as samples for
free? From a pharmacist’s view, you have to look at the clinical
research that is done by Shaklee.”

DR. CHRISTOPHER SCOTT, M.D.

Saskatoon, Canada
     “Supplements are absolutely crucial due to the quality of our soil and
food today. There are a lot of different supplements available on the
market, but labels do not accurately reflect contents. Over the past
ten years, I have been using Shaklee supplements for personal use,
as well as confidently recommending them to my patients.”

DR. STEVE CHANEY, PH.D.

Professor of Nutrition, Biochemistry & Biophysiology
University of North Carolina Medical School

     “One of the biggest mistakes people make is taking inexpensive vitamins. Mail order vitamins offering fantastic “deals” are worth just about what you pay for them. NEVER buy these vitamins or supermarket/pharmacy brands without checking them out first.  Cut-rate products often contain additives, food allergens, sugar, artificial food coloring and flavoring. Many are coated with shellac or contain potentially hazardous chemicals like chlorine. Shaklee
performs up to 176 separate tests for purity, freshness, potency, and safety on the raw ingredients for a single product. Products undergo as many as 262 separate quality assurance tests throughout the manufacturing process as well. In addition, all product label claims have documented substantiation.”

DR. NEIL PADGETT, M.D.

Internal Medicine
     “The reason that I have recommended only Shaklee to my patients is that I have clinical, peer-reviewed data included in the catalog that I can refer to. You have to have good clinical studies, good double-blind peer-reviewed studies in order to evaluate a product.  As a medical professional, that’s the only thing that I’ll listen to.  Except for Shaklee, I’m not aware of anyone who’s done in-depth
studies. It’s the only company I’ve seen do it and that’s why it’s the only company I can professionally recommend.

DR. LINDA RODRIGUEZ, M.D.

Pediatrics, Virginia Beach, VA
     “As a physician and pediatrician, I demand scientific validation of the products I use in my practice. Smart supplementation today means taking the right amounts with the right formulation, and Shaklee has made it so easy for us to do that now. For over 19 years, Shaklee has been a blessing for me, my family, and my patients who have all benefited from scientifically proven products for quality health and healthy living. Our food today is so deficient in nutrients
because of what we have done to it. It is no longer the same food that nature offered to us. For my fellow physicians who are looking into incorporating nutrition in their practice, I encourage you to consider using Shaklee’s quality health products that you can trust and recommend with full confidence.”

 

masih belum yakin, anda perlu cuba sendiri 😀

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s