Uncategorized

TRAGEDI 3 JULAI: BATU MASUK HIDUNG

Tajuk…tak boleh gi (tak boleh blah) hehe..semalam petang Eilman nanges2..katanya jatuh basikal dan batu masuk dalam hidung..aduh! Biar benar..

Suluh punya suluh..adaa sendiri mula2 tak pasti..setelah bosan menyuluh..adaa ambil keputusan nak ke klinik..dah lah suami takde ni..minta tolong kakak ipar sebelah rumah yang jugak sorang2 bersama 3 anak nye tolong bawak ke klinik..kami ni anak tiga2 sebaya..

Pencarian mencari klinik pon bermula..tau2 ajalah..bulan2 puasa ni..malam2 orang pakat terawih kan..kalau bukak pun pukul 930malam..aduhai..anak kakak ipar yg paling kecil demam panas..bayangkanlah..sorang demam..sorang masuk batu..yang lain..melasak..sabar2..

Puas mencari akhirnya jumpa satu klinik yang buka..gi klinik macam gi field trip. .sekali turun bederet masing2..huhu 6 orang kanak2..mujur klinik tak ramai orang..doctor suluh sesaat je..”ade batu ni..kene bawak gi emergency..sini takde alat” aduhai…

Dah nak kehospital pulak..rupanya tak mudah nak bawak anak2 ni tau..buat stunt lah nampaknye nak ke bandar..kakak ipar dgn anak dlm dokongan..meneruskan field trip ke hospital sultanah nur zaharah..kat hospital..tau2 ajelah…bertapa lagi 2 jam setengah…huhuhu

Boleh naik darah nak kawal kanak2 3 tahun 5 tahun dengan mendokong bayi semangat 11 bulan..both of us ade anak sebaya..mcm tadika rasanya..tunggu punya tunggu. .dah masuk jumpa doktor..doktor kata..”takde pon kak..tapi nampak lah bengkak2 sket” waduh..batu tu dah masuk saluran utama ke..ENT kan..entah2 dah naik n masuk salur mana plak..nak di X-ray tak nampak pulak..so setelah bersusah payah mengamuk meraung bertempik semua tu..case close…berdoa moga tiada sebarang masalah dengan pernafasan Eilman..n batu tu kuar lah plz ikut mana2 pun..

Alhamdulillah..semua ok…

*sekadar berkongsi pengalaman WAHM dan ibu beranak 3..

Adaa
0179329859

image

Hero2 kesayangan ibu..

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s