GLA · SHAKLEE COLLAGEN POWDER · VIVIX

JERAGAT & WANITA: BAGAIMANA CARA MENGHILANGKANNYA?

Sejak akhir2 ni cuaca ya Allah..sangatlah panas nye..Tuhan aje yang tahu..anak2 kalau tidur siang basah lencun dengan baju, tilam..huhu kesian..itu dalam rumah..kalau kat luar? Kulit terasa dibakar-bakar huhu

Mungkin ramai yang tak tahu, jeragat ni ada pelbagai jenis..dan pelbagai sebab jugak..tapi salah satunyanya..panas..cuaca matahari..huhu tak boleh tahann

Sebelum tu, adaa bagi tau sikit info tentang jeragat ye (here)

Umumnya terbahagi kepada tiga jenis iaitu seborrhoeic keratoses, melasme dan skin tag;

  • Seborrhoeic keratoses timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup.
  • Melasme – tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit.
  • Skin Tag – Daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya ada pada ketiak dan teher.

Jeragat tidak berbahaya namun menyebabkan kulit muka individu kusam dan kotor.

 

Ha tu sedikit info lah tentang jeragat..jeragat ni sebenarnya masalah pigmentasi kulit.

ok sambung sikit lagi

 

Kulit

  • Kulit adalah organ terbesar yang memiliki berat sekitar enam paun, kulit berperanan melindungi otot dan organ manusia.
  • Kulit memerlukan tiga vitamin, A, C dan E untuk kekal sihat.
  • Pengambilan makanan seimbang serta pemakanan tambahan baik untuk mendapatkan kulit sihat.
  • Vitamin A, C dan E, selenium dan zink adalah antioksidan yang membantu membaik pulih kolegen dan pemutihan kulit.
  • Asid lemak (EFAs) penting sebagai membentuk lapisan yang menghalang kehilangan kelembapan kulit, penting bagi mengatasi masalah kedutan dan kering.
  • Kandungan air penting untuk kelembapan kulit.
  • Kulit manusia terbahagi kepada dua lapisan utama iaitu epidermis dan dermis.
  • Secara saintifik, kulit mengawal suhu badan, menyimpan air, lemak dan vitamin D.
  • Kulit yang terdedah pada cahaya matahari menghasilkan pigmen melanin yang berlebihan untuk melindungi daripada pancaran UV sehingga menyebabkan pigmentasi.
  • Masalah tekanan seperti eczema akan merosakkan kulit.
  • Individu berusia 40 tahun ke atas lebih tinggi risiko berjeragat
  • Mempunyai tona kulit yang cerah.
KOLAGEN DAN JERAGAT
KOLAGEN DAN JERAGAT

 

Walaupun orang berusia 40 tahun keatas lebih berisiko, tetapi dengan pencemaran, cuaca yang terlalu panas sekarang, orang muda pun ramai yang mengalami masalah jeragat. Memang ianya tidak bahaya, tapi selalunya buat kita tak selesa..maklum sajalah, dah menjadi fitrah manusia nak cantik kan.

Macam yang adaa tulis kat atas tu kan, kulit kita memerlukan antioksidan yang mencukupi untuk menyingkirkan sel2 rosak dan membantu membaikpulih kulit.

Begitu juga dengan protein kolagen. Kulit kita ni terdiri dari sel kan, makanan sel ialah protein, jadi tanpa protein, bagaimana nak dapat sel baru yang sihat ye tak? Bayangkan aje sel kita ni seperti batu bata. ada yang dah berkulat, ada yang dah pecah2..kan tak cantik susunan batu bata tu kan..jadi kita perlu gantikan dengan bata yang bagus kualiti nya..barulah lawa..satu kaler je..ni tak, bata berkulat ada, bata elok ade..kan dah tak cantik tu.

Disinilah pentingnya pengambilan protein yang mencukupi dan antioksidan yang terbaik.

JERAGAT
JERAGAT

 

Bagi yang mengalami masalah jeragat ni ada cadangkan ambil 3 jenis supplemen ni

VIVIX– Antioksidan terbaik. membaiki sel dari peringkat DNA dan membantu penghasilan sel yang sihat

GLA– mengandungi vitamin E. Berfungsi menstabilkan hormon dan memudarkan jeragat

KOLAGEN- Protein terbaik yang diperlukan oleh kulit bagi memastikan kulit kekal sihat, lembap, serta membaiki sel2 kulit yang rosak dan membantu penghasilan sel yang sihat dan cantik.

Jika anda rasa anda ada fix budget, tak mengapa, kita boleh bincang apa yang sesuai dengan budget anda. Jangan risau ok? Pm adaa untuk konsultasi PERCUMA ye..

JOM PAKAT LAWA SEBELUM RAYA 😀

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s