WEIGHT MANAGEMENT

SAYUR YANG MEMBANTU MENGURANGKAN LEMAK DI PERUT

Siapa suka makan sayur? Adaa!

SAYURAN

Selama ni rasanya semua sayur adaa makan je, tak pernah pula tahu ada sayur yang boleh membantu mengurangkan lemak-lemak diperut. Ha, menarik kan? bukan sahaja dapat nutrisi, dapat bonus, perut kempis lagi..taknak ke? bukan susah pun, suruh makan je..LEMAK diperut ni bukan sahaja tak selesa malah boleh menjemput pelbagai penyakit contohnya penyakit jantung, diabetes, cancer..haa jangan pandang remeh ye

Tapi sayur apa yang boleh kurangkan lemak ni?

 SAYUR TINGGI FIBER

Fiber ni tidak mempunyai kalori..dah lah takda kalori, mengenyangkan pulak tu..sangat bagus untuk diet kan? Sebab tulah, amat penting untuk ambil sayur dalam jumlah yang banyak (jangan lah dua pinggan lak..maksudnya dengan porsi yang betul lah ye) sebab ianya boleh membantu dalam penurunan berat badan. Sayur yang tinggi serat adalah seperti bunga kubis, sayuran hijau, brokoli, kubis, celeri.

SAYUR RENDAH KANJI

Dah namanya nak diet kan, jangan pula ambil sayur yang tinggi kanji..contoh sayur yang tinggi kanji macam kentang, atau ubi2..memang golongan sayur tapi tinggi kanji..berbanding dengan brokoli ke kan..memang kentang lebih mengenyangkan tapi disebabkan ianya tinggi kanji, jadi ianya tak membantu dalam mengurangkan lemak anda

PASTIKAN ANDA MENGAMBIL MAKANAN DALAM PORSI YANG BETUL

ramai orang malaysia ni salah bab ni..kalau pinggan tu dibahagi 4, 1/4 patutnya protein, 1/4 karbohidrat dan 2/4 lagi dengan sayuran dan buahan segar. Baru lah turun berat tu..kalau nasi je dah setengah pinggan..takda nya lah berat nak turun ..

D10957_Portion Control Magnet.indd
PLATE PORTION

 

Jadi, walaupun suka makan sayur, jangan main ngap je semua jenis ya..harus tau yang mana perlu ambil dalam porsi yang kecil atau besar 😀

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s