OMEGA GUARD

3 RAHSIA KULIT CANTIK

Hari ni dah 2 april..cepatnya masa berlalu..dah bulan baru, cabaran pun baru, promosi pon baru hehe sempat tau..

april promotion

 

ok tu promosi APRIL ye..sapa yang malas minum susu sila ambil ostematrix ni..

ok, hari ni bukan nak cerita pasal ostematrix pon tapi nak bgtahu rahsia..apa pulak rahsia boleh bagitahu ni..dah tak rahsia lah kan..takpelah, same2 nak cantik..jom tengok apa rahsia untuk kulit cantik

1. MASTER THE BASIC

mudah jer, amalkan prinsip2 asas..contohnya:

  • minum air yang mencukupi (25kg berat anda= 1liter air)
  • Tidur yang cukup 7-8 jam sehari
  • Pakai sunblock (spf 25 ke 30 ke)
  • Elakkan merokok
  • Jangan minum minuman keras (haram…)

perkara2 basic ni kena buat lah ya.

2. EATS OMEGA 3-FAT

Ini memang betul..nak kulit lawa silalah amalkan pengambilan omega ye. Omega 3-fats ni tidak dapat dihasilkan didalam badan dan hanya boleh diambil melalui pemakanan..jadi biasakan makan makanan tinggi lemak omega ni..contoh:

  • salmon (mahal tapi sedap)
  • sardin
  • telur
  • canoli oil
  • walnut

Omega 3 dapat membantu kulit kita untuk kekal elastik, lembut dan berseri.

”Omega-3 fats help provide a protective barrier to cells, enabling them to hold more water. They keep skin cell membranes healthy and supple enough to enable nutrients to get in and waste to be removed. They also to play a role in suppressing the body’s production of pro-inflammatory compounds, which can accelerate skin aging.”

omega guard

3. ENJOY EDIBLE SUNSCREEN

chocolate-1024x576

Menurut kajian, tomato, teh, coklat boleh bertindak sebagai ‘natural SPF’ yang boleh membantu kulit kita dari sinaran Uv yang bahaya. Walaubagaimana pun kena pakai juga sunscreen ye..penjagaan luaran jangan dilupakan.

Itu sahaja rahsia nya..mudah kan?

original source: here

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s