ESP

PROTEIN SOYA MEM’FEMININ’KAN LELAKI?

soya1

Ramai lelaki bila adaa cadangkan supaya mengambil protein soya mereka agak ragu2 dan tak kurang juga yang terus secara ‘direct’ bertanya, boleh ke lelaki ambil? nanti jadi perempuan pulak..hehe takkan lah nak jadi perempuan kan..

kenapa ye? apa yang ada dalam protein soya sampai orang lelaki takut nak ambil ni?

”Soy beans are rich in phytoestrogens, a subclass of a group of antioxidants known as isoflavones. The chemical structure of phytoestrogens is very similar to that of the human sex hormone estrogen (phytoestrogen literally means plant estrogen). The similarity of the structures allows phytoestrogens to sometimes mimic or inhibit the hormone in animals with estrogen receptors (i.e. mammals).

 

Because they can interact with estrogen receptors, phytoestrogens have the potential to play a role in any biological process that involves estrogen. This introduction of estrogen-like copycats has led some to speculate that soy might “feminize” men if consumed too frequently.”

ok memang ada kemungkinan ianya dapat mempengaruhi perubahan biologi pada lelaki..tapi tiada bukti yang benar2 sahih..setakat ini cuma ada ‘kebetulan’ sahaja..terdapat kes2 yang menunjukkan soya dapat mempengaruhi kelelakian seperti mengurangkan kesuburan, fungsi ereksi, ‘man breast’, penurunan libido dan hormon testosteron TETAPI kes ini terjadi apabila pengambilan soya melebihi kadar normal.

Berapa kadar yang melebihi normal tu? 9-10 kali sehari selama beberapa bulan. kalau duk minum hari2 sekotak besar soya MUNGKIN boleh menyebabkan berlakunya kes2 diatas.

Sekali lagi, SOYA ADALAH 100% SELAMAT, KECUALI AMBIL DALAM DOS YANG TINGGI SECARA BERTERUSAN. 

Bagi adaa, jangan kan soya, kalau nasik pon diambil secara berlebihan boleh menyebabkan obese, kencing manis dan pelbagai penyakit lain, segala apa kat dunia ni kalau makan secara berlebihan boleh mendatangkan penyakit. Jadi, apa pun yang kita mkn ‘consume moderately’, ambil secara sederhana.

Disebabkan benda2 yang tak pasti ni ramai orang KERUGIAN daripada mendapat kebaikan soya..takut sangat kan..sebenarnya soya sangat bagus, seperti yang adaa kongsikan dalam entry sebelum ni..malah ada satu kebaikan yang sangat ketara buat kaum lelaki iaitu untuk KESIHATAN PROSTAT. 

Shaklee mempunyai supplemen protein soya yang sangat hot iaitu ESP..ESP ni bukan sahaja non-GMO, malah telah melalui pelbagai kajian klinikal, dan dihasilkan secara terperinci..dari segi penanaman, pemprosesan, tiada keraguan ESP soya protein yang terbaik..tiada pengawet, tiada gula tambahan..kalau kat luar, soyanya banyak gula, banyak pengawet ye..jadi bagi adaa, selain mengambil secara sederhana, pemilihan soya yang sesuai juga amat2 perlu..bukan semua soya menawarkan zat dan khasiat yang sama. contoh, jika soya tersebut dididihkan dah pasti zatnya hilang, apa yang anda dapat cuma menghilangkan dahaga. 

ESP ni kalau nak minum pun tak boleh dibancuh dengan AIR PANAS ye..sebab kalau tidak, zatnya akan hilang..ha tengok betapa teliti nya kan..dari awal, sampai nak masuk mulut pon diterangkan cara ha..dan ESP juga hanya boleh diambil MAXIMUM 3 SUDU BESAR SEHARI. 

Remember, it’s the dose that makes the poison.

 Jadi, jangan takut ye, sayang sebab anda akan kehilangan pelbagai kebaikan soya..sekali lagi, apa pun didunia ni, kalau diambil berlebihan akan membahayakan. ubat boleh menjadi dadah dan ketagihan, gula boleh mengundang kencing manis, garam boleh menjemput darah tinggi, minyak boleh menyebabkan kegemukan, sakit jantung, kolesterol tinggi..jadi? pastikan anda bijak!

source: here

ESP 14 PROMO

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s