TESTIMONIAL · VIVIX

Testimonial VIVIX & DIABETES~

Memang tak dinafikan, diabetes ni bukan penyakit yang asing lagi dalam masyarakat kita..adaa pernah dua kali disahkan menghidap gestational diabetes atau diabetes ketika mengandung ..walaupun lepas melahirkan anak diabetes ni akan hilang, tetapi jika pemakanan tak dikawal, kemungkinan untuk mendapat diabetes tetap ada..dan adaa mengaku bukan senang nak kawal pemakanan ketika ada diabetes ni..masa mengandung faham2 jelah, selera macam-macam, tapi kene kawal..memang seksa, tapi fikirkan kesihatan anak, sabar kan ajelah, lagi pon cuma 9 bulan..itu adaa..macam mana pulak yang diabetes dah bertahun2 ni? huhu susah kan..kene kawal diet, bergantung pada ubat, kalau yang kronik, kene ambil insulin setiap hari..

Kali ni adaa nak share sedikit testimonial daripada orang yang pernah menghidap diabetes dan alangkah bersyukurnya mereka ini lepas mengambil VIVIX secara berterusan, mereka dah bebas dari penyakit ini..

sumber:
sumber:here

Hanya dalam 18 hari bacaan dari 13 mmol/L turun ke 7.7mmol/L.. syukur..bukan senang ye nak turun bacaan gula ni..i know hard huhu

vivix n diabetes4

 

vivix n diabetes2

 

vivix n diabetes3sumber : here

vivix n diabetes6

vivix n diabetes5

Customer ini mempunyai menderita masalah diabetes atau lebih dikenali sebagai kencing manis. Beliau telah menjalani pembedahan, selepas pembedahan dijalankan ,luka tidak sembuh2 dan ini mendorong beliau untuk mencuba Vivix Shaklee. Alhamdulillah,dengan izin Allah, dengan sebotol VIVIX Shaklee dan hanya 2 minggu pengambilan luka beliau semakin pulih dan luka semakin kecut dan tertutup dan hampir pulih seperti yang anda lihat dalam gambar di atas..

sumber: here

Bagaimana sebenarnya vivix ni membantu memulihkan luka diabetes?

Diabetes itu adalah dikaitkan dengan gula dalam darah yang tinggi

Nah..gula itu bersifat diuresis atau menarik air.

Kandungan utama plasma darah itu air, dengan adanya gula pada darah maka air pada plasma akan diserap oleh gula. Ini akan mengakibatkan darah kita menjadi mengental

Jika terjadi sebuah luka maka faktor pembekuan darah akan berperan. Faktor pembekuan darah (trombosit,fibrinogen) sendiri merupakan komponen dalam darah.

Luka akan cepat sembuh kerana pengaliran dari faktor pembekuan darah dengan cepat juga, namun kerana aliran darah tersumbat (darah mengental) pada penderita diabetes, faktor pembekuan darah menjadi sulit untuk menutupi luka. Inilah yang mengakibatkan luka menjadi sukar sembuh.

Selain itu adanya gula juga menjadi penggalak bagi pertumbuhan bakteria.
Makanya selain sukar sembuh penderita diabetes juga kerap kali mengalami infeksi yang tak jarang mengarah ke gangren. Kalau sudah gangren parah ya terpaksa kaki dipotong pula, Hal lain yang perlu diperhatikan pada penderita diabetes adalah kerana adanya gula darah maka dapat terjadi kerosakan saraf terutama pada saraf kaki. Inilah yang mengakibatkan penderita diabetes seringkali merasa kebas atau semut2 pada kakinya- here

Tak dapat digambarkan bila kita bebas dari penyakiut kronik..kadang2 bukan sakit itu yang membuatkan kita tak sihat, tetapi memikirkan tentang penyakit itu yang membuatkan badan kita lemah dipengaruhi kerisauan tu.. Bila baca testimonial mereka ni adaa rasa mcm terbayang2 kegembiraan nya..syukur, vivix mampu kembalikan senyuman 😀 . ini baru sebahagian testimonial mereka yang mengambil diabetes..insyaAllah adaa akan share lebih lagi nanti.

Jika anda ingin mencuba, boleh pm utk best price ok?

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s