ESP

ENERGYZING SOY PROTEIN: KELEBIHAN & KESAN KEKURANGAN~

Energyzing soy protein (ESP) merupakan produk terlaris Shaklee. Bukan kerana rasa atau harga tetapi manfaat yang ditawarkan. Ramai juga yang bertanya pada Adaa, apa pentingnya ESP ni, apa ESP ni..susu ke ape ke? Bukan2..ESP ni protein soya..tahu kan apa itu protein? Kalau belajar masa sekolah dulu mesti tahu..penting sangat ke protein ni sampai semua kena ambil?

Protein merupakan BAHAN UTAMA dalam pembentukan pelbagai organ dan tisudalam badan manusia serta komponen utama kepada hormon manusia.

Kalau tak penting jugak tak tahu lah..sebenarnya kebanyakan masalah kesihatan kita berpunca dari kekurangan protein..contoh ye

  • KELEMAHAN SISTEM IMUN
  • MASALAH LEBIHAN AIR DALAM BADAN
  • HILANG KEPEJALAN OTOT
  • PERUBAHAN WARNA RAMBUT
  • BANTUT PERTUMBUHAN
  • MASALAH PENGHADAMAN
  • MASALAH PENGHASILAN DARAH DAN HORMON
  • KEGAGALAN FUNGSI ORGAN

macam yang adaa katakan tadi, protein ni BAHAN ASAS atau keperluan asas tubuh..macam nak goreng mee lah..bahan asas minyak..kalo takde minyak, tak jadilah mee goreng kan? begitu juga protein ni..kalau takde protein, tak berfungsi seseorang itu sebagai manusia..sebab tu dalam peringkat janin lagi, protein ni sangat penting bagi tumbesaran dan perkembangan bayi.

Apa kelebihan pengambilan protein ESP ni?

Presentation1

 

Ini sebab2 yang kerap kali orang beli ESP..paling glemer lah kiranya..tapi ramai orang tak tahu, yang ESP ldapat memberikan lebih manfaat lagi:

AWET MUDA

asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain2. Pengambilan yang kerap adalah kunci awet muda

HORMON

kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah osteoporosis dan sakit jantung

KESIHATAN PROSTAT

Genestein yang terkandung dalam kacang soya terbukti berupaya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas dalam badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovani, menopaus dan pembesaran prostat.

KULIT REMAJA

merangsang pembentukan semual kulit dan otot, kurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit, mempercepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut

PEMBEKAL TENAGA

membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain, imsonia dan tekanan

MEMBAIKI PIGMENTASI

membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua

MEMBAIKI MEMORI

meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

 

banyak kan? memang tak hairan kenapa ramai yang menggemari ESP ni..protein terbaik yang pernah dihasilkan.

*dalam peti ais saya tak pernah keputusan ESP love it so much!

untuk lebih info? klik ESP

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s