GLA

Benarkah GLA dapat merawat kulit bermasalah?

Ada sesiapa tahu apa tu GLA?

Gamma linolenic acid is a fatty substance found in various plant seed oils such as borage oil and evening primrose oil. People use it as medicine.

Supplement kegemaran Adaa lepas bersalin salah satunya ialah GLA..sebab bila mengandung kulit jadi teruk, jeragat sana sini, hormon pulak mcm roller-coaster kan..jadi emosi pon mudah terganggu..bila masuk pulak anak umur dua bulan, hormon mula nak reset so rambut pulak mula gugur..kalo tak biasa memang risau lah kan, tapi sebab dah anak tiga, jadi dah boleh agaklah perkara2 macam ni..

Sebenarnya GLA ni terlalu banyak khasiat, tetapi kebanyakan daripada kita cuma tahu ianya baik untuk kulit dan masalah wanita..banyak lagi khasiat GLA ni sebenarnya tau..

Gamma linolenic acid (GLA) is used for conditions that affect the skin including systemic sclerosis, psoriasis, and eczema. It is also used for rheumatoid arthritis (RA), polyps in the mouth, high cholesterol and other blood fats, heart disease, metabolic syndrome (Syndrome-X), diabetic nerve pain, attention deficit-hyperactivity disorder (ADHD), depression, depression after childbirth, chronic fatigue syndrome (CFS), and hay fever (allergic rhinitis). Some people use it to prevent cancer and to help breast cancer patients respond faster to treatment with the drug tamoxifen. here

Dulu adaa pon ingat GLA cuma untuk segala yang berkaitan dengan kulit, tapi rupanya boleh membantu kemurungan selepas bersalin, kolesterol tinggi, ADHD dan masalah sendi..ini semua penyakit yang sangat lazim dengan kita kan..

esp+gla

Ok itu tentang kelebihan GLA..untuk menjawab persoalan tajuk entry adaa kali ni, sah2 lah betul kan GLA dapat merawat kulit..hehe ye ke?

Beautiful skin requires a very special essential fatty acid called Gamma Linolenic Acid, also known as GLA. GLA builds better, more beautiful skin from the inside out.

bukan sebarang2 fatty acid ye..fatty acid yang lain contohnya omega-3 omega 6..ini specific tau untuk kulit, GLA. 

GLA ni merupakan fatty acid yang sangat penting untuk kita sebab badan kita tidak menghasilkannya dan kita perlu mendapatkan GLA ni dari apa yang kita makan. Tetapi disebabkan sekarang ni makanan kita pon dah banyak yang diproses dan pastinya tidak semulajadi atau segar, jadi walaupun kita makan makanan yang ‘konon’nya tinggi asid lemak GLA ni, kita tidak mendapat khasiat atau keperluan yang secukupnya. sebab tulah perlu supplemen..

RAHSIA KEREMAJAAN

rahsia lah sangat ye tak? dalam satu kajian, wanita muda yang diberikan  GLA menunjukkan bahawa dalam tempoh kurang daripada 60 hari, kulit mereka kekal lembap atau tidak kering. Malah ada diantara mereka ni yang awalnya mengalami ruam kulit dan kerengsaan telah pulih daripada masalah tersebut. GLA membantu kulit kita lebih lembap (moist) dan berseri (glowing). Jumlah GLA yang sepatutnya diambil ialah 500mg setiap hidangan. Yang bagusnya, GLA SHAKLEE menepati jumlah tersebut 😀

MENOPAUSE 

menopauseBagi wanita yang sudah menopause, kebolehan untuk menukarkan asid lemak dari makanan yang kita makan kepada GLA sudah berkurangan. sebab tulah kulit mula nampak tua, hilang seri dan berkedut. Dengan cuaca di malaysia ni lagi lah..membuatkan kulit nampak kusam, kering dan tidak sihat. Jadi kenalah ambil GLA sebagai makanan tambahan 😀

RUAM DAN ECZEMA

Ini satu lagi masalah yang sangat sinonim dengan kita..Adaa rasa kebanyakan yang ambil GLA pon sebab masalah inilah

Skin disorders like eczema, psoriasis, rosacea, dermatitis, cradle cap, acne and dry skin occur when we are deficient in GLA

GLA sangat penting bagi mengekalkan fungsi kulit..memberi kelembapan. Jadi jika kurang GLA, kulit akan mudah kering, gatal dan meruam.

Bagi yang mengalami masalah eczema, cuba amalkan 500mg GLA ini selama 3 bulan dan insyaAllah anda akan nampak kesan yang positive.

Ramai juga yang bertanya pada adaa tentang eczema pada bayi dan kanak2..nak bagi makan supplemen mcm kecik sangat lagi kan, nak sapu krim2 banyak bahan kimia pulak..jadi ibu pon buntu..apa yang ibu2 boleh buat, sapukan kira2 sesudu kecik minyak GLA yang mengandungi 500mg GLA dua kali sehari selama 6 minggu..mesti cun kulit baby hehe. Kalau guna GLA shaklee, sekali sapu tuh pecahkan sebiji kapsul dan sapu..buat dua kali sehari selama 6 minggu.

SUNBURN

ha..dah namanya malaysia, cuaca panas mcm oven kan, so sunburn ni dah biasa sangat..jadi nak elokkan kulit bolehlah ambil GLA ni..lebih bagus amalkan setiap hari sebagai pencegahan daripada kulit terbakar teruk bawah cahaya matahari

Jadi, betullah GLA sangat membantu dari segi kecantikan kulit, apatah lagi kesihatan..:D So, dapatkan GLA yang terbaik dipasaran ok?

GLA promo

moga bermanfaat

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s