Pelbagai

COENZYME Q10 & KESUBURAN: adakah telur & sperma anda berkualiti?

Akhirnya, dapat juga mencoret sikit hari ni..sekarang ni ramai yang mencari set kesuburan..dalam zaman sekarang ni dengan makanan yang tak berkhasiat, cuaca, selain faktor  genetik dan sebagainya, banyak mempengaruhi kesihatan dan keupayaan seseorang untuk mendapatkan zuriat..isu ini bukan main-main kan..ni isu sensitif terutama bagi pasangan yang sudah berkahwin..

Ramai dah mencuba pelbagai produk tapi memang benar, tak satu pon memberi jaminan 100% efektif..semuanya ditangan Allah pemberi rezeki..tapi, mungkin ada ikhtiar yang boleh membantu kita kan?

GLA memang dah menjadi set paling laris dari Shaklee untuk kesuburan..adaa juga ada kongsikan cadangan supplemen untuk yang mengalami masalah Pcos, tidak subur, period tidak teratur dan sebagainya here

Kali ni adaa nak share tentang CoQ10 dan apa kelebihannya untuk kesuburan..sebelum ni ramai tahu CoQ10 cuma baik untuk jantung, peredaran darah kan? ha ni adaa share sikit info untuk kita semua..

CoQ10 merupakan satu nutrient yang amat diperlukan oleh tubuh untuk membantu kualiti ovum dan sperma. Semakin umur kita meningkat, semakin kurang Coq10 dalam tubuh kita.

 

 

coq10

 

Macam mana pula CoQ10 ni boleh membantu dari segi kesuburan?

Salah satu faktor yang boleh menjadi pergantungan utama telur wanita pada CoQ10 ialah untuk tenaga. Proses pengeluaran telur, ovulasi dan pembangunan embrio di kalangan wanita mengambil sejumlah besar tenaga dan memerlukan tahap CoQ10, yang terlibat dalam pengeluaran ATP – juga merupakan sumber utama tenaga untuk penguncupan otot dan pengeluaran protein.

 

Semakin usia kita, badan kita menghasilkan CoQ10 kurang sekali gus menjejaskan kesuburan kita. Teori ini disokong oleh penemuan positif dalam penyelidikan Kanada yang dijalankan pada tahun 2009 yang menunjukkan kumpulan yang diberikan suplemen CoQ10 menghasilkan  telur yang lebih berkualiti, mencatatkan kadar kehamilan yang lebih tinggi dan melahirkan anak-anak yang lebih besar daripada orang-orang yang tidak menerima CoQ10.

 

Kesuburan lelaki juga dipengaruhi oleh penurunan fungsi mitokondria kerana protein membentuk sebahagian besar sel-sel sperma dan bergantung kepada CoQ10 untuk sintesis.

 

Kajian menunjukkan bahawa punca utama kemandulan lelaki termasuk jumlah sperma yang rendah dan kualiti sperma lemah. Mempunyai ciri-ciri antioksidan yang kuat untuk menangani masalah-masalah ini adalah satu lagi faktor yang menjadikan CoQ10 bermanfaat untuk kesuburan. Antioksida bertindak dengan melindungi telur dan sel sperma daripada kerosakan oksidatif yang membawa kepada kematian sel. Kajian yang lebih mendalam telah dilakukan dan keputusan menunjukkan hubungan langsung antara tahap yang lebih tinggi CoQ10 dan peningkatan yang ketara dalam kedua-dua air mani dan sel sperma, serta peningkatan dalam motilitas sperma.

teks asal here

Jadi Coq10 bukan sekadar nutrien biasa tapi lebih dari itu..Jangan tunggu sehingga 5 10 tahun lagi tapi cuba lah sekarang..mungkin kali ni ikhtiar anda membuahkan hasil..dengan izin Allah segalanya tak mustahil kan?

Masih belum jelas, jom luangkan 4 minit masa anda yang berharga tu untuk tonton video ni..

Bagi yang ingin mencuba, ini masanya! pm untuk harga lebih istimewa 😀

Kenapa Shaklee?

coq1

 

Dah jelas? hanya sebiji sehari mampu memberikan perubahan yang besar 😀

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s