NUTRIFERON

Jerebu tahap darurat? Sediakan perisai anda!

JEREBU DI MUAR

Muar mencatatkan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) paling tinggi di Malaysia pada pagi ini dengan bacaan IPU 746.
Kerajaan hari ini mengisytiharkan darurat jerebu bagi seluruh kawasan Muar dan Ledang berkuat kuasa serta-merta.
Bandar Muar seolah-olah lenyap diselubungi jerebu, selain jarak penglihatan kurang 1 kilometer dengan bau asap kuat berikutan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tertinggi setakat jam 7 pagi tadi.

credit here

746!! sangat tinggi ok..memang patut pon diisytihar darurat..ini boleh membahayakan nyawa ni..terutama anak2 kecil yang masih bersekolah tu..kesian nya..Anak kita yang duk dalam rumah ni pon kita dah bimbang apatah lagi yang kat luar tu..

Penggunaan ‘mask’ sangat perlu dalam situasi macam ni..ish..

Semalam duk dalam rumah taklah terasa sangat, bila nak gi petik pucuk ubi, bukak je pintu dapur..uih..mcm orang tengah bakar sampah baunye..kabus tu dah tentu lah..adam pon bising ‘jangan kuar! dangerous lah ibu!’ pastu siap pura2 batuk yang tak tahan tu..boleh pulak berlakon kejap hehe

Memang sesak! Macam mana lah orang yang ada masalah pernafasan tu kan..extra precaution lah nampaknya.

Dalam situasi mcm ni, adaa cuma terfikir satu je

nutriferonSebab dalam situasi mcm ni, macam2 penyakit boleh datang..adaa sendiri cukup elergic dengan udara yang kotor..bukan ape, dulu waktu pindah dari kelantan ke damansara, adaa dapat penyakit baru hehe allergy yang tak pernah wujud selama ni..elergy habuk..gatal2 sampai bengkak muka..bunyi macam gedik je kan haha takleh kene panas dan habuk sikit..asal berpeluh je sikit mulalah gatal..kene duk dalam aircond jelah gamaknye haha..tapi its true..sebab duduk tingkat 5 masa tu, habuk memang menerawang..rumah tu pagi sapu, tgh hari kene sapu, petang pon bersapu..habuk mcm pasir pantai hehe

Jadi, amat penting untuk tingkatkan imun sistem masing..supaya ada perisai dari dijangkiti penyakit..apatah lagi ujung2 kehamilan ni..anak2 pon sama..suami yang memang kerja nya kat luar lagi lah kan..

Jadi buat tindakan segera..Selain nutriferon, boleh add on Garlic+Vitamin c+zinc complex untuk mempertingkatkan sistem imun anda dan keluarga. Do something before it’s too late.

Anak2 kita terutamanya, berikan mereka yang terbaik..apatah lagi untuk bayi yang still dalam pantang huhu kesian..kecik lagi kan..yang memang mengalami masalah pernafasan, ibu-ibu mengandung..hujung2 kehamilan ni sangat penting ye ..masa gi check-up, selesema pon doktor tanye..teruk ke tak ke..sebab apa2 yang berlaku pada ibu, anak dalam kandungan turut mendapat kesan..jadi jangan ambil mudah..HEALTH IS WEALTH kan? it’s ur call!

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

Advertisements

Sudi-sudilah memberi komen positif ye dan jangan lupa 'share' jika anda rasa ianya berguna , tQ

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s