5 TIPS MEMBANTU ANAK BERPUASA

Tahun ni Adam 6 tahun dah..dah mula tahu apa tu puasa, macam mana puasa..tahu pulak rasa segan kalau tak berpuasa..jika diikutkan, umur adam ni belum patut pun lagi berpuasa..belum wajib pun..jadi kalau korang ada anak yang lebih kurang macam adam ni..jangan lah paksa-paksa dia puasa hanya kerana nak ikut kawan-kawan. Lebih baik berikan dia ruang dan kefahaman kenapa perlu berpuasa.

Bila anak wajib berpuasa? Apabila anak itu sudah baligh..maka dia wajib berpuasa. Tetapi adalah sangat dituntut untuk kita didik anak-anak berpuasa sebagai persedian buat mereka. Tapi macam mana?

5 tips untuk membantu anak-anak berpuasa.

Menyediakan sahur yang sesuai dengan keperluan anak.

Adam ni sangat ‘semangat’ badan nya..suka makan..sampai adaa sendiri macam ragu-ragu je bila dia kata nak puasa. Tapi dah dia minta nak puasa, nak sahur, jadi kita ikutkan lah dulu. Yang pasti, berikan menu sahur yang membantu anak untuk kekal bertenaga sekurang-kurangnya sehingga waktu zohor. ( buat kali pertama)

4

NUTRISI KANAK-KANAK BERPUASA

Membahagikan tempoh puasa

Anak kita kecik lagi..jadi mungkin susah dia nak puasa dari terbit fajar hingga terbenam matahari apa lagi kalau yang kuat makan minum macam adam mokmok ni hehe. Jadi, nyatakan pada mereka yang hari ini, puasa sehingga zohor/balik sekolah dulu..dah boleh, panjangkan sedikit sehingga asar..dah boleh lagi baru dilanjutkan sehingga berbuka..biarkan dia puasa bertahap..takpe..perlahan-lahan ok..

Memuji dan memberi dorongan

Sentiasa memuji dan memberi dorongan pada anak-anak yang berpuasa tak kira berapa jam sekalipun dia puasa. Dengan cara ini dia rasa lebih dihargai dan lebih bersemangat untuk terus berpuasa.

Menyediakan persekitaran dan kondisi yang sesuai untuk mereka bermain.

Dengan cuaca yang panas terik ni, bukan sahaja kanak-kanak, orang dewasa pon boleh haus, melepek letih betul tak? Jadi pastikan anak-anak bermain ditempat teduh atau membuat aktiviti yang tidak menggunakan terlalu banyak tenaga. Barulah dia boleh bertahan lebih lama.

Ajarkan bahawa orang-orang yang puasa disayangi Allah

Tindakan memberi duit sekiranya anak berpuasa atau hadiah yang keterlaluan akan memberikan dia satu mesej yang tidak tepat dengan ibadah berpuasa. Kalau biasa dididik dengan duit dan hadiah, jadi dia akan berpuasa kerana hadiah bukan atas sebab dia nak berpuasa. Jadi selagi boleh, jadikan ianya pilihan terakhir dalam mendidik anak berpuasa. Lebih baik diterangkan kenapa umat Islam wajib berpuasa dan kelebihan berpuasa. Tapi dalam cara santailah..kanak-kanak adalah makhluk Allah yang bijak..kadang-kadang kita ‘underestimate’ kefahaman mereka..cuba terangkan dulu dengan cara yang seronok dan bersahaja. InsyaAllah lama kelamaan mereka akan berpuasa atas kehendak sendiri dan kefahaman mereka. :D

3 RAMADHAN: Badan masih menyesuaikan diri dengan aktiviti sahur dan ikut ibu abah kesana kemari sampai demam :D

3 RAMADHAN: Badan masih menyesuaikan diri dengan aktiviti sahur dan ikut ibu abah kesana kemari sampai demam :D. Dilarang duduk dan baring katanya, letak kepala je ok kot kan? 

Hari pertama puasa, si Eilman demam, lepas tu dia baik, Fahry pulak demam, lepas fahry, Adam pulak demam..demam viral agaknya..sekejap2 jer..perubahan cuaca yang sangat panas..panas sejuk panas sejuk..Alhamdulillah..semalam semua dah sihat pun :D

Biasalah, tak pernah bangun pagi2, badan kena bangun pagi..lepas tu puasa, kurang ‘water intake’, lepas tu travel selalu..sana sini sana sini..jangankan Adam, Adaa pun dah nak demam hehe

Yang si adik, Eilman, tetap ‘berpuasa’ walau dah berkali-kali makan..’eilman kuasa kan ibu kan’ yelah nak oi..’kuasa’ sangat..hehe puasa pon jadi kuasa…

InsyaAllah..moga-moga anak-anak kita semua dapat menjalani ibadah puasa dengan baik :D sokong aja..jangan dipaksa-paksa ok moms?

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

BERPUASA BERSAMA SHAKLEE

Seperti yang dijanjikan semalam, hari ni adaa akan kongsikan bagaimana berpuasa bersama shaklee.

Sebelum tu cuba lihat senario yang berlaku ketika ramadhan..Bulan ni lah kita kaya sangat dengan makanan kan? tengok kat pasar ramadhan..ya Allah..rambang mata..semua nak cuba..biasalah, bila perut lapar, nafsu makan pun membuak lah kan..jadi elok-elok badan nak detox (seperti yang adaa terangkan semalam) tup tup makin terbeban pulak..siap berat badan badan bertambah lagi…huhu

Slide7

SITUASI LAZIM KETIKA RAMADHAN

Slide8

SITUASI LAZIM KETIKA RAMADHAN

Ini memang biasa kan? jangan tipu..hehe sakit perut lah, sembelit lah, sakit kepala lah, dehydrated lah..ini semua situasi biasa SEKIRANYA kita tak bersahur atau berbuka mengikut aturan..main hentam keromo aje makannye..No no ok..

Apa yang patut kita lakukan bulan puasa ni?

BERPUASA DENGAN CARA SIHAT

BERPUASA DENGAN CARA SIHAT

Ini cara yang sepatutnya..

  • Bersenam seperti biasa
  • Jangan makan lewat malam, sebaliknya bersahur pada awal pagi (bukan lepas subuh yeee)
  • Tingkatkan pengambilan fiber untuk elak sembelit dan penghadaman yang lebih lancar
  • Lebihkan pengambilan protein dan kurangkan pengambilan karbohidrat
  • Kurangkan makanan bergoreng dan berlemak

sebenarnya, diet ketika puasa atau tidak..sama sahaja..tapi dah jadi budaya negara kita ni, makan macam disyurga..segala benda kita hentam sampaikan makan secara sihat ni dah jadi terlalu asing bagi kita. Sedangkan makan secara sihat inilah yang seharusnya kita amalkan SETIAP MASA. bukan sesetengah waktu jer..WAKTU MENGANDUNG LAH, WAKTU RAMADHAN LAH..tapi, ambil waktu ini sebagai satu latihan buat kita untuk terus mengamalkan pemakanan secara sihat walaupun selepas tamat waktu Ramadhan :D

CADANGAN UNTUK BERPUASA SECARA SIHAT DENGAN SHAKLEE

Sebenarnya ada set yang sesuai untuk anda.

Slide11

CADANGAN SET

Slide17

CADANGAN SET

BANYAK SANGAT? tak pun sebenarnya..tetapi atas permintaan sahabat dan semua pelanggan Adaa yang nak kan set yang lebih sedikit..ini ada set yang ringkas..bagi adaa..ini WAJIB lah hehe..BONUS: ada vitalea PERCUMA untuk anda!*

TAWARAN HEBAT SEHINGGA OKTOBER 2015

TAWARAN HEBAT SEHINGGA OKTOBER 2015

4

TAWARAN HEBAT SEHINGGA OKTOBER 2015

MEALSHAKE: aroma vanila yang sangat sedap. Diperkaya dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Hidangan lengkap yang membantu anda dan anak anda untuk kekal bertenaga sepanjang hari. Diperbuat daripada buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan Lactalbumin. Lactalbumin ialah sejenis susu dan merupakan bahan terbaik yang mengandungi organisma protein yang berkualiti tinggi dan mudah diserap kedalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa.

SIAPA PERLUKAN?

Semua golongan: Pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran, orang sakit, orang sibuk bekerja, atau orang yang selalu mengambil makanan segera. Pilihan untuk SARAPAN PAGI YANG TERBAIK!

 

PERFORMANCE DRINK: Minuman sukan pertama  bagi atlet di USA. Ia juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA, para atlet antarabangsa, dan pengembara terkemuka. Ujian klinikal membuktikan bahawa OptiCarb yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara kitaran bendalir dalam tubuh. Berbanding minuman sukan yang lain, Performance drink mempunyai 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

MANFAAT UTAMA?

  • Meningkatkan daya ketahan badan, berikan tenaga, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal.
  • Membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisme air dalam tubuh.
  • Mengurangkan kehausan, cegah penyahhidratan, melebapkan kulit dan kelihatan muda.
  • Mengekalkan paras gula dan ianya telah terbukti secara klinikal

SIAPA PERLUKAN?

Sesuai untuk: Para atlet, mereka yang BERPUASA, sebelum dan selepas pembedahan, orang yang sering tidur lewat malam, orang yang sentiasa letih, paras gula rendah, tiada selera makan, cirit birit, vagina kering, kepeningan, penyahhidratan kulit dan otot.

 

ESP: Telah diiktiraf diseluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan. Setiap satu tin ESP (850gram) dihasilkan dari 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga yang bertahan lama.

Satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

SIAPA PERLUKAN?

Semua peringkat umur dari muda hingga tua juga sesuai untuk penghidap kencing manis.

Untuk lebih manfaat dan info tentang ESP (produk terlaris) boleh klik link ‘ESP‘ ini.

 

Untuk dapatkan promosi JUN 2015 boleh hubungi adaa ok. Untuk pembelian SET KESIHATAN RAMADHAN  atau pembelian produk secara berasingan menggunakan DEBIT/CREDIT card anda, anda boleh klik ESELL dan dapatkan secara terus :D (jika inginkan konsultasi percuma sebelum atau selepas pembelian boleh hubungi adaa ok?)

Untuk tutorial cara membeli secara online menggunakan ESELL klik SINI

esell

order now

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

 

 

TAWARAN KHAS RAMADHAN ADAA’S INSPIRATION: BISIK-BISIK JOM!

Apa pulak nak berbisik ni? Sebenarnya mulai 25May lepas hingga 15june 2015 ni adaa ada mengadakan promosi..tapi ini tiada kaitan dengan Shaklee Malaysia ok..ini khas daripada  Adaa sendiri..TAWARAN apa?

Macam adaa sebut diatas, ..tawaran khas ramadhan..jadi kali ni adaa nak bantu lebih ramai Umat Islam diluar sana untuk menjalani ibadah puasa dengan baik, insyaAllah..

Adaa akan berikan

1.Tips eksklusif, sticker dan jadual nutrisi ketika ramadhan

2. Bagaimana nak kekal bertenaga ketika menyusukan atau mengandung sambil menyusukan anak ketika ramadhan

3. Bagaimana nak diet ketika ramadhan tanpa menjejaskan kesihatan dan ibadah puasa itu sendiri

Perkongsian info-info ni adaa buka kepada semua pembaca blog adaa’s inspiration..nak borak-borak, nak pm..semua adaa alu-alukan..insyaAllah, anda akan dapat lebih dari sekadar info. :D

Adaa tahu, cuaca sekarang sangat panas..Malaysia semakin mendidih..kita tengok anak2 kita balik sekolah..kesiannya la hai..menyeret je kaki tu ha letihnya..itu belum bulan puasa..apa lagi kalau time puasa..yang nak belajar puasa lagi..huhu

Jadi, tugas kita lah nak membantu anak-anak kita, diri kita dan keluarga kita agar lebih sihat dan bertenaga ramadhan nanti..betul tak?

Jadi, nak borak2, bisik2..jom! pm adaa ok?

LOGO 1.1

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ::
SET HAJI DAN UMRAH

SUPPLEMENT YANG SESUAI UNTUK JEMAAH HAJI/UMRAH

Pagi ni sempat membelek2 internet (belek tau haha) sebab tetiba teringat raya haji dah nak dekat..terfikir juga, mesti jemaah haji dah berlepas..rupenye memang ye pon..penerbangan pertama ogos hari tu lagi..ramai betul..dianggarkan lebih 30 ribu lebih yang pergi setiap tahun..itu quota untuk Malaysia lah..Bagi yang ada sedara mara atau ibu bapa yang bakal menunaikan Haji atau Umrah tahun ni boleh kot try2 bekalkan mereka dengan supplement untuk kekal bertenaga..semalam adaa dah cadangkan pakej atau pilihan yang sesuai..tapi hari ni nak bagitahu pulak kenapa adaa cadangkan supplement tertentu ni? jom tgk!

 

Antara produk yang ibu sarankan untuk jemaah umrah haji ialah beberapa pemakanan yang utama iaitu:

SET HAJI DAN UMRAH

SET HAJI DAN UMRAH

 

  1. Performance Drinkuntuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah umrah haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.

 

  1. B Complex– Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah umrah haji ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna , adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yang sepatutnya.

 

  1. Vitamin C– sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.

 

  1. Kalsium @ OstematrixSesungguhnya ibadah umrah dan haji memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang remeh. Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain terasa seperti sesemut atau lebih teruk boleh terjadi ialah kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.

 

5.Alfalfa – sangat digalakkan diambil oleh mereka yang mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi. Ianya baik untuk memastikan tubuh kita tidak mengandungi lebihan gula atau kolesterol yang boleh memudaratkan tubuh sepanjang mengerjakan ibadah haji dan umrah. Ianya berfungsi untuk menyerap dan membuang segala lebihan gula dan kolesterol dalam darah.

 

  1. Nutriferon– Sebagai perisai kesihatan. Ia bertindak sebagai immune booster atau meningkatkan sistem imunisasi anda. Jadi tidaklah senang diserang penyakit.

 

Ini pula testi dari kak cery:

 

terus terang sy ckp..nak mengerjakan umrah/haji ni mmg perlu kekuatan fizikal…malah org travel agent tu pun pesan suh bwk pesan bekalan2 ubat2..sbb dia kata kat sana farmasi tak sama dgn sini dan ubat kat sana mmg  lain skit…dan mak mertua sy pesan suh bwk ubat ..ubat sakit perut,sakit gigi,sakit mata,sakit kepala…segala sakit…ahaks…saya pun menurut perintah..tu pun p last minute gi watson..beli segala2 yg skit2 tu panadol,vicks,olchiit teack aun..bla bla… 

 

tapi honestly sy tak pakai pun tu sume..hehehe. dan saya bawak supplemen faveret saya.. PERFORMANCE DRINK &NUTRIFERON..dan bcomplex,vit C, ostematriz,zinc..sume is dalam 1 trial pek.(bekalan 2 minggu utk myself and my hubby)..sampai2 sana..mmg weather tak sama dgn sini..panasss terikkk…angin mcm wap panas kering…huhu…dan mmg perlu tenaga kekuatan fizikal…nak berjalan dari hotel ke masjid,,mengerjakan umrah…masa tidur kene kurangkan..kene lebih kat masjid… so makanan tambahan mmg perlu…ada gak geng2  yg terus mkn panadol bile sakit kepala.panadol?..oh no…saya takmahu rosakkan badan saya…. 

 

mcm saya..pagi dan petang mmg bancuh air zam2 dgn performance drink tu..bestt..jus oren pembekal tenaga..kalo dak mmg exhausted saya..bile minum tu..alhamdulillah…energy level maintain..malam pas magrib pun takla tersengguk2 mengaji…pastu kalao saya  rasa mcm flu or hidung berair tanda2 nak demam… sy telan nutriferon(yg ni bina antibodi), omega zinc vit C…mmgla bukan terus segar..sbb ni bukan panadol..tp 1-2 hari ..alhamdulillah back to normal… kire takdela sy terlantar sakit ke ape ke..Alhamdulillah sangat2…segar untuk 2 minggu..dan balik umrah takde cuti2 rileks lagi..takde sakit2 selsema or demam..esoknye terus masuk keje..siap settlekan biz lagi..rumah lagi….barulah jadi superwoman..ahaks..tp ape2 pun alhamdulillah…..supplemen ni ikhtiar dan cara saya menjaga kesihatan kurniaan Ilahi..

 

Memang kesihatan itu kurniaan Allah, dan kalo Allah kata sakit, sakit lah kita..tapi tak salah bagi mengambil langkah pencegahan..kita mencuba kan..apa2 pun berbalik pada Allah semula..yang penting kita berusaha :D

 

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 


JEMAAH HAJI 2014

BEKALAN SHAKLEE BUAT JEMAAH HAJI DAN UMRAH

JEMAAH HAJI 2014

JEMAAH HAJI 2014

Salam..sedar tak sedar penerbangan pertama delegasi haji tahun 2014 ni dah pun berangkat ogos lepas, dan yang terakhir dijadualkan 27 September ini kan..cepatnya masa berlalu..sebagai persediaan buat bakal2 haji dan umrah bulan ni, Adaa nak kongsikan bekalan Shaklee yang boleh dibawa..maklum saja lah, cuaca kat sana panas kan berbanding di Malaysia..kesihatan pun mungkin terjejas so kene ready! Nak ibadah kalau sakit pun agak mengganggu juga kan?

Supplement yang Adaa cadangkan :

Pada asasnya, Adaa mencadangkan vitalea @ multivitamin, b-complex, vitamin c, ostematrix dan performance drink. Ini memang keperluan asas bagi semua..Bagi ibu bapa atau anda yang mempunyai penyakit kencing manis, sembelit, kolestrol tinggi atau darah tinggi, kami galakkan untuk membawa VIVIX sebagai bekalan anda.

 

Pilihan 1 Haji & Umrah

(1)    Vitalea, B-complex, Vitamin C

(2)   Performance Drink

(3)   Ostematrix

 

Pilihan 2 Haji & Umrah ( Pesakit Kencing Manis @ Diabetes, Darah Tinggi, Kolestrol)

(1)   Vitalea, B-complex, Vitamin C

(2)   Performance Drink

(3)   OsteMatrix

(4)   Alfalfa/vivix

 

Pilihan 3 Haji & Umrah

  1. Vitalea, vitamin C
  2. Performance Drink
  3. Nutriferon

 

Ini sekadar cadangan, kalau yang biasanya tiada masalah..bawa Performance drink, Vitalea, Vitamin C dan Nutriferon sebagai perisai kesihatan anda dah mencukupi. Ini boleh membantu anda kekal hidrat dan meningkatkan imunisasi tubuh. InsyaAllah..

 

Walaubagaimanapun, ingin Adaa ingatkan bahawa supplements ini hanyalah usaha kita untuk memastikan kesihatan optimum sepanjang menunaikan ibadah di Tanah Suci. Namun, nikmat kesihatan (dan sakit) itu datangnya dari Yang Maha Esa, dan kepada-Nya lah kita bertawakkal. Insya Allah.

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 

UBAT sebagai MAKANAN atau MAKANAN(suplement) sebagai UBAT??

Salam..pernah tak kita bertanya pada diri tentang soalan diatas tu..kadang2 tanpa sedar kita terlalu bergantung pada ubat-ubatan kan..Adaa sendiri kadang2 bila kemas2 umah, terkejut tgk betapa bnyknye ubat2 yang amik kat klinik, pastu x abes pon consume..hihi sebenarnya Adaa tak suka terlalu bergantung pada ubat kecuali mmg dah xde cara lain lah..kalo setakat selsema, batuk, pening2..tahan jelah..minum air suam ke, air asam jawa ke..bukan ape, takut side effect dihari tua nnt .. Bila dah kenal Shaklee ni Adaa berharap dengan  consume secara konsisten dan teratur, akan kurangkan risiko utk dpt penyakit..well PRECAUTION IS BETTER THAN CURE right?

 

Mmg kita tak digalakkan ambil terlalu bnyk ubat sbb nnt boleh sbbkan kerosakan pada buah pinggang..yelah, kerja tapis menapis bahan2 kimia ni semua kan kerja buah pinggang, bila dah malfunction, yang lain pon turut terjejas..our body work as a system, if one part fails, the other will get effected too, don’t they?

PROTECT YOUR KIDNEY SAVE YOUR HEART

Ok, ni Adaa nk share ttg akibat terlalu bnyk amek PANADOL..yes, familiar kan..jom baca:

credit 

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

  
Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Sumber :- omaQ.org

Saya sejak berusia 18 tahun sering mengalami migrain dan bekalan seperti paracetamol, ponstan memang sentiasa ada. Memang betul semakin lama saya perlukan dos yang lebih tinggi sampai satu tahap saya terpaksa ambil ubat untuk hentikan migrain serta dibekalkan sejenis ubat yang berharga RM4 sebiji.

Petua untuk demam di atas memang sangat berkesan. Saya memang mengamalkannya sejak mengetahui petua ini 3-4 tahun dahulu. Minuman isotonik yang saya ambil dahulu adalah 1** Pl*s..Memang mujarab..

Semenjak mengenali Shaklee, saya telah berjumpa dengan minuman isotonik tanpa gas dan kurang gula. iaitu PERFORMANCE DRINK…Tentunya lebih elok daripada jenama di atas..Bagi Ibu menyusu, gunakanlah petua ini sebelum anda bertindak mengambil panadol. Sayangi bayi anda.

————————————————————————————————————

pd

Jadi, pilihlah yang terbaik buat anda dan keluarga..jika nak tahu lebih bnyk ttg Performance Drink klik here

Adaa mmg suke Performance Drink ni sbb masa puasa, tak rasa dahaga sgt wpon menyusukan anak..boleh bertahan sampai berbuka..percayalah, nyusukan ank ni sgt2 dahaga..tu yang best minum PD ni..it rehydrate faster than water :)

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::


PAKEJ KESIHATAN RAMADHAN

Minggu depan seluruh ummat Islam bakal menyambut Ramadhan al mubarak..jujurnya adaa sangat gembira..masih dipanjangkan usia sehingga ke hari ini..

Bila puasa selalu ingat Umi..dah 3 kali ramadhan kami berpuasa tanpa Umi..moga bulan ini Allah lapangkan dan mudahkan kami semua untuk beribadah dan mendoakan umi serta adik ayu dan juga atuk nenek kami..

Bulan ramadhan ni adaa suka sebab bagi adaa bulan inilah badan dapat rehat dan detox..lega rasa kan..dan sejak adaa berkenalan dengan shaklee pd tahun 2009 adaa rasa lebih teruja menjelang puasa..syukur..

Kali ni adaa nak share dengan semua visitor..pakej kesihatan ramadhan..bagaimana puasa bersama shaklee..insyaAllah badan kekal bertenaga.

image

Inilah pakej kesihatan bersama shaklee..

Personally..bagi adaa sendiri..adaa n suami (anak2 x pose lgi) suka minum performance drink..sbb ianya bantu badan kita kekal hidrat lebih cepat dari air..jadi bagi IBU2 YANG MENYUSUKAN ANAK DAN MENGANDUNG..sangat bagus..adaa tau mcm mana dahaganya kalau menyusukan anak..sangat3 dahaga..tp Alhamdulillah..dah dua kali ramadhan adaa berpuasa dlm keadaan menyusukan anak dan mengandung..takda sebarang masalah..bertahan sehingga petang..

image

Bagi yang ingin mencuba..boleh kontek adaa ok..nak tanye2 ke..jom..penting utk kita kekal sihat dan bertenaga..br boleh ibadah..kalo tak..melepek aje..

InsyaAllah adaa akan terus berkongsi info2 berguna utk semua..bagi bakal2 haji..pon boleh cuba shaklee ye sebagai health booster bak kata org..

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
017-9329859
Gong Badak, Kuala Terengganu, UnisZa, UMT, ILP terengganu
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::