Tags

, ,

Amboi..ni bukan overclaim ye..tapi inilah hakikatnya..terbaikk di pasaran..hehe kenapa? Jom kita lihat kelebihan SCP ni berbanding kolagen dipasaran.

Mula2 sekali, Adaa nk tanya lah, bila sebut kolagen ni ramai yang ingat utk muka je kan? untuk kulit je? betul ke?

Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan KULIT, RAMBUT, KUKU, LIGAMEN,OTOT, TULANG, SENDI, TENDON,MATA, GUSI & SALURAN DARAH.  – kiranya kolagen bukan sekadar untuk kulit dan kecantikan ye malah lebih dari tu. Ianya supplemen asas untuk kesihatan yang optimum disamping kecantikan luaran :)

*80% dari tulang adalah kolagen

*Kornea juga adalah kolagen

Penting kan kolagen? Sebab tu ramai yang mengambil kolagen setiap hari..ok, Kali ni Adaa cuma nk focus pada SHAKLEE DIFFERENCE, yg lain2 dlm next entry ye :)

1. KOLAGEN DRPD SISIK IKAN MERAH

Kolagen ni datangnya dari bnyk sumber, ada produk yang berasal dari tomato, blueberry, brokoli, rumpai laut mcm2 lah ..Tapi Kolagen Shaklee berasal dari sisik ikan merah..Kenapa ye?

Tahukah anda ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m (5km)? Makin dalam lautan tu makin tinggi tekanannya kan dan sebab tulah ikan biasa sukar untuk hidup dalam kedalaman tersebut. Berbeza dengan ikan merah, ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pound ( 9kg), bertelur dan hidup bebas dalam kedalaman tersebut. Sebab inilah ikan merah sumber kolagen terbaik dan tahan lasak:

  • Sangat lasak dan elastik
  • Kepaduan sel yang sangat tinggi
  • Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  • Jisim molekul yang sangat rendah

2. JISIM MOLEKUL YANG SANGAT RENDAH

Jika anda lihat dalam gambar diatas, bilangan asid amino dalam molekul biasa (300000 dalton) sangat besar dan sukar diserap oleh tubuh..bukan tidak diserap langsung tetapi drpd 100% mungkin yang sampai kedlm sistem cuma beberapa %, secara mudahnya kurang dari 100%.

Berbeza dengan SCP, bilangan asid amino cuma 3 (1000 dalton) dan ini memudahkan penyerapan kedalam sistem badan. (Penyerapan Unggul) Jadi tiada yang terbazir dan kesan nya akan dapat dirasai lebih cepat!

Kolagen lain yang mempunyai jisim >300 000 dalton perlu melalui Stomach Digestion –> Intestinal Digestion –> Breakdown protein into amino acid..banyak kan prosesnye dan yang sampai ke lapisan dermis pun tidak 100%.

Shaklee Collagen Powder yg mempunyai jisim molekul 1000 dalton, sgt ringan dan mudah diserap ke lapisan dermis. HIGHEST ABSORPTION-WITHOUT DIGESTION

3. Lebih Daripada Hanya Kolagen

Lazimnya kalau kita beli kolagen, kolagen jelah kita dapat kan? Tapi berbeza dengan Shaklee ye..Shaklee Collagen Powder turut memberikan PENGHIDRATAN (MOIST), KEANJALAN (ELASTIN), DAN ANTIOKSIDAN.

SCP dilengkapi dengan asid hidraulik yang dapat mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. How cool is that?

Kolagen ikan, kerang-kerangan dan bakteria Lactobacillus acidophilus pula memberikan kesan elastik yang menakjubkan. Ianya mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit..Kehadiran bakteria baik ni turut membantu dalam penyerapan unggul!

Apa fungsi setiap bahan dalam SCP?

Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata

Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,

Vitamin c: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Masih ragu? Tiada yang sehebat SHAKLEE COLLAGEN POWDER! :D

NOOR SYUHADA
ID 858777
adaainspiration@ymail.com
adaanoor@ymail.com
Teras Jernang bandar Baru Bangi
::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
About these ads